Co týden dal: Dobré zprávy ze stáje Xboxu
Pozdě, ale přeci. Vlivem chabé paměti autora vychází souhrn pro tento týden o něco později, než je obvyklé. Byla by ale škoda, nechat uplynulých sedm dní jen tak uplavat a nevěnovat jim ani jeden krátký pohled zpět. Rušno bylo především na poli Microsoftu, jeho Xbox totiž dostává do vínku nové funkce a pod jeho křídly (nebo snad plachtami?) poprvé vyplula dlouho očekávaná novinka.
Služba Xbox Game Pass funguje od června loňského roku a bezesporu se jedná o jednu z nejpříjemnějších nabídek, které v současné době herní business nabízí. Za poměrně přívětivý peníz dostane předplatitel k dispozici celou řadu starších i novějších, větších i menších titulů z celého spektra her dostupných na Xbox One nebo Xbox 360. Vývojáři již od počátku slibovali, že se bude nabídka her postupně rozšiřovat a do služby nepřibudou žádné háčky, které by její užívání předplatitelům znepříjemnily. A svým slibům dostáli, ba právě naopak.
Z kraje týdne jsme vás sice informovali, že se s Xbox Game Pass rozloučí Metal Gear V: Phantom Pain a WWE 2K16, v obou případech se ale nejednalo o nijak nepříjemné překvapení. Phantom Pain byl totiž již od svého vstupu do služby spíše časově omezenou nabídkou a WWE za několik málo dní vystřídá jeho o číslovku čerstvější ročník. Microsoft ale toto zeštíhlení bohatě vynahradil oznámením, kterým zahýbal herní veřejností odpoledne. Nově totiž do předplatného vstoupí horké first-party novinky společnosti hned v den vydání, a to bez jakýchkoliv časových nebo obsahových omezení. Tituly podporující funkci Play Anywhere si navíc majitelé zahrají i na PC.
V praxi? V praxi to znamená, že potenciální nové Gears of War, nová Forza, připravované Sea of Thieves nebo Crackdown 3 mohou předplatitelé Game Pass spustit ve stejný den, jako předobjednatelé plných verzí her. Navíc nebudou, na rozdíl od příbuzné služby EA Access, limitováni desetihodinovým časovým limitem na hraní. Veškeré herní radovánky si dle tvrzení komunitních manažerů užijí neomezeně. Samozřejmě za předpokladu, že zůstanou předplatiteli. Společnost navíc tvrdí, že je toto rozhodnutí jen prvním krokem v cestě za revolucí komerčního modelu videoherního průmyslu. Jak na ně budou reagovat konkurenční firmy, především japonská Sony, bude velmi zajímavé sledovat.
Je to už několik let, přesněji tři, co jsme se poprvé dozvěděli o Sea of Thieves. Zprvu spíše nenápadný titul který sliboval zábavné multiplayerové brázdění moří na pirátské bárce ve stylizované grafice ale postupně přerostl v jeden z Xboxových trumfů první poloviny letošního roku. Záběry, vývojářskými deníčky a pohlednými obrázky nás autoři z Rare vnadili dlouho, až v uplynulém týdnu ale i obyčejní smrtelníci poprvé vypluli do vod cartoonového karibiku a vypálili z kanonů. Šavli a kormidlo jsme vzali do ruky i my (ostatně to je jeden z hlavních důvodů, proč tato slova vycházejí později než obvykle), o naše první dojmy se prostřednictvím článku podělíme brzy.
Uzavřená betaverze titulu ale odhalila, že na vývojáře stále čeká pořádné penzum práce. Prvotní potíže dokonce prakticky znemožnily hraní velké části pozvaných hráčů. Servery úvodní nápor zájemců zřejmě rozdýchávaly s většími obtížemi, než studio plánovalo. Na oplátku Rare posunulo konec beta programu z původního 29. ledna na úplný konec měsíce, virtuální piráti tak mají na osahávání testovací verze novinky o dva dny více. Hooray!
Příznivci homosexuálních elfů a obřích rohatých žoldáků se mohou začít těšit. Výkonný producent série Mark Darrah totiž fanoušky série Dragon Age ubezpečil, že ani jejich klenot nebyl odsunut uložen k ledu a na čtvrtém díle se stále pracuje. Zároveň ale naznačil, že bychom se čtvrtého Dragon Age nemuseli dočkat v době, kterou bychom byli ochotni nazvat “blízkou”. Ze své pozice byl totiž přesunut k vývoji aktuálního žhavého želízka v kleštích společnosti, Anthem. Připravovanému RPG se zřejmě má dostat té nejlepší péče, které je studio schopno, s čímž jde ruku v ruce i maximální soustředění tvůrčích elit.
To je částečně zapříčiněno i nevalným úspěchem posledního velkého titulu, pokračování série Mass Effect s podtitulem Andromeda. Očekávaný návrat sci-fi vesmírné opery místo globálního nadšení vyvolal spíše posměch a tvrdé kritiky se dočkal snad každý aspekt hry. A BioWare to zřejmě odneslo tvrdě, montrealský tým zodpovědný za nepovedeným dílem spolkla divize EA a osud celé společnosti zřejmě závisí na úspěchu Anthem. A velezkušení Kanaďané neponechávají nic náhodě, datum vydání se tedy z letošního podzimu posunulo na začátek příštího roku. Zároveň se chtějí vyvarovat chybám jejich kolegů z celého světa, dle svých slov proto bedlivě sledují kauzy, které v poslední době rozlítily například příznivce sérií Star Wars Battlefront nebo Destiny.
RPG série Monster Hunter i přes své nesporné kvality a rozsáhlou fanoškovskou bázi především v rodném Japonsku stále patří spíše k v našich končinách neobvyklým záležitostem. Šanci tuto skutečnost změnit má ale dlouho očekávaná novinka s podtitulem World. Pokračování velkolepé RPG série přináší spoustu novinek, především se chlubý obrovitým otevřeným světem, skvělou grafikou, dynamickým chováním fauny a v neposlední řadě i propracovaným a zábavným editorem postav. A zdá se, že se mu to daří na výbornou, z celého světa si přiváží skvělé známky a boduje i u laické veřejnosti. My vám zatím nabídli launch trailer.
Právě zmíněný editor postav nabízí hráčům až nečekané možnosti tvorby svých avatarů. A jak to tak u kreativní komunity bývá, zábavné nebo skutečně působivé výtvory na sebe nenechaly dlouho čekat. Pár perfektních napodobenin samotných hráčů, komiksových nebo filmových postav, nebo prostě jen humorných výtvorů shromáždil do jednoho článku server Kotaku. Pro zpříjemnění dne jen doporučuji.
A tím uzavřeme další týden herních novinek a aktualit. Stojí před námi dalších sedm dní nabitých událostmi, čeká na nás několik skutečně zajímavých streamů a mě snad čeká šťastné zakončení mého Digipříběhu. Do té doby se můžete třeba zamýšlet nad předplacením Xbox Game Pass. Rozhodně se totiž zdá, že se blýská na lepší časy. Tak i v nich Hrejte s námi!
Videa a podcasty za uplynulý týden: Dohrajte s námi: Demon's Souls #3, Hrajte s námi: They Are Billions, Hrajte s námi: Shadow of the Colossus, Hrajte s námi: Dragon Quest Builders, Hrajte s námi: The Inpatient VR, Dohrajte s námi: Demon's Souls #4, hPod #623
Články za uplynulý týden: Nejhorší porty aneb dekáda počítačového zmaru
Recenze za uplynulý týden: The Inpatient