Zpět na článek

Diskuze: Co týden dal: Bláznivý golf a hluboké moře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
3. 2. 2016 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Myslím, že e-maily by mohly kluky z redakce naštvat ještě víc, defacto by jim zaspamoval schránku (díky počtu těch překlepů).
Navíc Kamil emailem slušně redakci nabízel pomoc s korekturou, která by byla naprosto zvenku neviditelná. Reakce, jakou mu na tento soukromý návrh napsal veřejně Vojta, je k vidění zde http://www.hrej.cz/novinky/2016/01/13/luckey-virtual-boy-poskodil-cele-vr-odvetvi-38435/
Dejme hlavy do písku a tvařme se, že chyby buď nedělají a nebo že je to vlastně normální, protože je dělají všichni.

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Jenže ten tlak na ně nevytváří člověk, který upozorní na chybu v článku. Ten vytváří zfanatizovaní uctívači Hrej.cz, pro které jsou redaktoři patrně nedotknutelné modly nedělající chyby. Jinak si fakt nedokážu vysvětlit to dusno, který tu vznikne pokaždé když si někdo dovolí upozornit na chybu - za odměnu se na něj sesype 10 lidí a dostane virtuální buchec. Na jiných webech když někdo upozorní na chybu, tak to někdo z redakce opraví (někdy dokonce i poděkuje - světe div se!), ostatní čtenáři nemají potřebu upozornění na chybu nijak komentovat a svět se točí dál. Proč se tady každý kvůli upozornění na chybu málem osype fakt netuším.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 06:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vesly: Jestli ti jeden komentář, který se tě nijak netýká, dokáže znechutit debatu, tak by ses nad sebou měl zamyslet...

vesly
vesly
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhrn týdne se stal u mě oblíbeným příspěvekem na hrej.cz :)
Jsem rád, že se redakce po poradě se čtenáři rozhodla upustit od výčtu odkazů novinek v závěru a ponechala jen přehled odkazů ostatních aktivit na webu. Už se těším na další poutavý souhrn.

Děkuji za velice pěkný a podle mne rozumný příspěvek Jirky Bigase v debatě.

Za sebe jen poznámku, že KamiLZ mě, svým nevhodným upozorňováním na chyby /což už jsem mu jednou psal/, velice irituje a každou debatu pod článkem redakce mi více či méně znechutí!

Možná by bylo dobré brát KamiLeZet ohledy i na ostatní zůčastněné a své vášně krotit jiným způsobem. Děkuji za pochopení...

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bunburistka: Tak kdyby na něj dvacet lidí nereagovalo, tak se to řešit nebude, chyby se opraví, příspěvek smaže a všechno je perfektní, ale lidé mají neuvěřitelně velký problém prostě ignorovat cokoliv, co se jim nelíbí (tebe nevyjímaje).
Připadá mi, že si většina lidí ty opravy vykládá jako útočení na jejich oblíbený portál a proto jsou tak defensivní...

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super počteníčko. :)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
3. 2. 2016 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: To co popisuji, to jsou reakce na které dojde skoro pokaždé jakmile se Kamil rozjede.
Nic ve zlém, jen chápu kluky že ty další poznámky je rozladí. A hlavně nejsou to CHIBI které ti vytrhnou oči. Já sem chodím číst nové informace o herním trhu a nebudu hledat chyby v textech.
Pomoc by byla pokud by jim chyby hodil třeba na hrej e-mail s odkazem na článek a požádal o korekci, ale formou diskuze je to zbytečné.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Jo a kde to takhle Kamil psal, bez nějakého vyprovokování? Jak tu před chvíli zmínil (a co si tak všímám, tak to je pravda, myslím), vždycky jenom stručně upozornil na chybu. Nic víc. Pouze když se spustila nějaká diskuze o tom, nakolik je drzý a jestli si chyby vymýšlí atd. (nebo když ho Vojta nařkl, že káže vodu a pije víno), tak to možná zmínil, že je trochu něco jiného profi článek. To jsem mimochodem určitě psal min. jednou i já, protože to prostě je pravda. Já jsem psal někdy docela nedávno někde i to, že část těch chyb jsou překlepy, kterými vznikne naprosto neexistující slovo, které by tudíž odhalila i nejhloupější kontrola pravopisu. Prostě někteří autoři nepoužívají ani tohle a to opravdu smutné je. Tady ohánění nedostatkem času neobstojí.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: Ono upozornit na chybu je jedna věc a pak k tomu dodat, že by si to hrej nemělo dovolovat a že to po sobě nekontrolují a další dodatky, to už není pomoc ale čisté rýpání.

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sniper-ll: Dík. Doufám, ze te zabanuji. I když tady těžko říct. Když někdo upozorní na chybu, tak za to dostane od všech sodu, ale urážení je asi v pohodě.

Jiří Bigas
Jiří Bigas
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Na naši obhajobu mohu jen naposledy říct, že si nemyslím, že je třeba ty zmínky o chybách pravidelně doplňovat poznámkami o tom, jakou si děláme ostudu, že jsme "profi" web, od kterého čtenář čeká lepší úroveň, a že člověk živící se psaním se toho nikdy dopustit nesmí. To je to, co trápí mě. Že to může vyvolat v ostatních čtenářích neoprávněný pocit, že redakce na svoji práci kašle a nic neumí.

Přijde mi, že se ty chyby mnohdy neadekvátně zveličují a při obhajobě před ostatními pak saháš k argumentům, které naše autory zahanbují, což mi nepřijde spravedlivé. Takže problém není v tom, že na chybu člověk upozorní, ale někdy mi přijde ta forma příliš teatrální. V drtivé většině případů se jedná o překlepy, nějaké písmenko navíc, nebo naopak chybějící znak, který nemusí odhalit ani kontrola pravopisu. A jak už bylo mnohokrát řečeno, něco úplně jiného je napsat jeden text denně či dokonce týdně, ten si po sobě třikrát přečíst, zatímco tady se bavíme ve většině případů o zprávách psaných pod časovým tlakem, ke kterým se třeba já dostanu ve volné chvilce mezi jinými úkoly, a není pak vždy pak snadné odhalit chyby ve vlastním textu, kde člověk často vidí to, co tam vidět chce i při opakované kontrole. Nehledě na to, že třeba já mnohdy vychytám něco v textech ostatních, čeho si nikdo nevšimne, což u mých příspěvků nikdo nedělá.

Držme se věcných oprav, neřešme banality nebo sporné body. Mnohem více vrásek by mi dělaly faktické a věcné chyby, případně hrubé gramatické chyby. Ty tu považuji za zcela výjimečné. Shodneme se na tom, že text je naší vizitkou a měl by být samozřejmě bez chyb. Ale mrzí mě ta opakovaná následná debata, která redakci shazuje a podsouvá ostatním názor, že jde o neodpustitelná selhání, na která profesionál nemá právo. Jsem přesvědčený a mám takovou zkušenost, že podobné chyby najdu i v mnoha větších médiích na internetu, které navíc leckdy využívají i placené korektory. Naši úroveň proto nevidím tak katastrofálně, jak to může z nejednoho příspěvku působit.

Kamila poprosím, pokud nám chce touto formou pomáhat, aby se zaměřil na skutečně vážné prohřešky a současně, je-li to možné, se zdržel dodatečných poznámek, které v mém týmu působí atmosféru neustálého dohledu, což autory začíná ovlivňovat v práci. Namísto textu a obsahu samotnému věnují větší úsilí snaze nenechat se nachytat v nedbalkách, což v jisté chvíli překračuje smysluplnou hranici. Ostatní čtenáře pak požádám, aby na příspěvky Kamila nereagovali ani v případě, že je popuzují, protože výsledkem je v podstatě jen další zbytečná debata, jejímž jediným poraženým je redakce. A opakuji: ano, někdo by mohl říct, že branku jsme si vstřelili sami přehlédnutou chybou, ale nejednou hádku odstartuje i nějaká spekulace ohledně chyby/nechyby.

Znovu se k tomu už nebudu vyjadřovat. Tohle bylo naposledy. Chyby dělat nechceme, ale chyby dělá každý. I naše konkurence. I velké zpravodajské servery. Málokde, pokud vůbec někde, se z toho ale stala taková kauza jako tady. Zbytečně.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bunburistka: Na jednu stranu já osobně bych taky na chyby pořád neupozorňoval, pouze pokud je to opravdu do očí bijící (hodně chyb najednou či článek co se špatně čte) nebo zásadní (obsahová chyba). Kamilovy opravy mě neurážejí, jen obdivuju jeho neutuchající píli, já bych se na to dávno vykašlal. A rozhodně bych se na to vykašlal po tom slavném Vojtově výlevu, to bylo fakt moc.

Na druhou stranu ale zásadně nesouhlasím s tvým "kluci si toho dokážou všimnout sami". Nedokáží. Sami od sebe chyby většinou neopravují, protože pokud by chybu našli, vůbec by se na web nedostala (nebo bychom ji nestihli my najít). I pokud si autor svůj článek po sobě čte a přesto chybu nenajde (ke svým chybám jsme slepí, to je prostě fakt), těžko ji najde pak později po hodině, nemyslíš? To by ho na ni musel někdo upozornit - a jsme zpátky na začátku.

Jinak plný souhlas s Mitsurugim. Ty diskuze nevznikají kvůli Kamilovi, ale kvůli lidem jako Bunburistka a další.
Až bude na webu systém pro hlášení chyb, bude vše naprosto OK. Nebo až začnou autoři dělat méně chyb - ruku na srdce, někdy je to opravdu trapné.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Proč si to všichni pořád vykládají, jako kdyby na redakci útočil (bohužel i někteří členové redakce)? Vždyť jim vlastně pomáhá...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
3. 2. 2016 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Souhlas, jedna věc je upozornit na chybu, druhá věc jsou kecy "O profesionálních webech, kterým by se takovéto věci stávat neměli".

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidím tu několik okolností. Každá se dá hodnotit samostatně, ačkoliv vytváří jeden řetězec.

1. Chyby v článcích. Nakolik je to přijatelné nebo ne je asi čistě na svědomí redakce. Můj postoj: Mně osobně vadilo více něco jiného a to se teď už (snad) nestává - krkolomné formulace jednoho autora či jeho schopnost napsat 3 odstavce o informaci z jedné věty. Tohle totiž narušovalo mé čtení článků.
Pořád si ale myslím, stejně jako Kamil, že chyby v článcích profesionálního novináře jsou podobné jako šmouhy na zdi od malíře. Je fakt jedno, jestli má ten malíř ten den na malování 10 bytů a tudíž nestíhá, to je jen jeho problém. Závažnost takové chyby je samozřejmě odlišná, proto překlepy na hrej.cz neřeším. Obojí (šmouhy i překlepy) jsou ostuda autorů, překlepy ale nemají negativní dopad na nás, uživatele. Pokud to tudíž redakci hrej.cz nebolí a naopak jim vadí externí korektura, je to jejich svědomí. Mně osobně by teda rozhodně neuspokojilo sebeobhajování ve stylu "chyby dělají všichni, můžu i já". Spokojíme se s průměrností? Ale už opravdu končím, můj postoj je můj, v žádném případě neberu redakci právo na jejich postoj "raději obsahová kvalita a kvantita, forma až potom".

2. Kamilovo upozorňování na chyby. Sice mi to nevadilo (nechápu proč by mělo, že), ale sám bych to v takové míře nedělal, protože to opravdu teď ke konci bylo trochu násilné. Chyby si nevymýšlí, jenže když byl cítit ten negativní postoj redakce, mohl se na to vykašlat - jen minimum autorů mu děkovalo, někteří to ignorovali úplně. To pak jediný efekt je opravdu upozornění na chyby, ne pomoc s opravou (což sice není Kamilova chyba, ale i tak...).

3. Cizí negativní reakce na Kamilovy opravy. Ty jsou naprosto zbytečné, protože dotyčného se absolutně ta záležitost netýká. Plus to co psal zdeeneek.

4. Následné reakce na bod 3 a diskuze typu této :) To je ale jen logické vyústění...

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: Tak říkal jsi závěrem celé diskuze. A řekl jsi to tak všeobecně že to vypadá jako, když by tam názor Jirky Bigase vůbec nebyl. Chápu jakou s tím mají prací a ten tlak taky nebude nic příjemného a člověk hold dělá chyby, proto se dává na tužku guma :).

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Smůla, že já jsem na příspěvek J. Bigase vůbec nereagoval :)

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže závěrem téhle diskuze je tvářit se, ze je vše dokonale a příspěvky se múzou dávat jen ty pozitivní :)

vesly
vesly
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ne nelíbí se mi, že si někdo honí ego a ještě to vydává za pomoc. Soudný člověk /tedy podle mne/, pokud chce pomoci pak je diskrétnější a nešikanuje.
A u tebe mě mrzí, že nedokážeš pochopit postoj někoho druhého a dokonce ho ani jen respektovat. Cajk

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: Ne, jen tím myslel že jsi vůbec nepochopil co Jirka Bigas napsal. Jen ti to sdělil trošku od boku.

sniper-ll
sniper-ll
Level 1 Level 1
1. 2. 2016 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zdeeneek: ježiš, ty seš mentál

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bunburistka: Kdyby si chyb dokázali všimnout, tak je nedělají. Nechcete náhodou Kamila ukřižovat za to, že si dovolí slušně upozornit na chybu v článku?

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Valvetro: Pak to ale taky znamená, že snad není článek, ve kterém by nebyla chyba (které si zároveň Kamil všimne, pochybuju totiž, že odhalí vše).
Jsou to často překlepy zjistitelné i jednoduchou kontrolou pravopisu (spellcheck). Autoři asi nemají bohužel čas psát texty ve Wordu a píší předpokládám přímo na webu do redakčního systému, ale dneska přece kontrolu pravopisu mají i prohlížeče, ne?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: Tak normálně smažte i ty reakce a pak tam plácněte komentář ve stylu "Díky, opraveno.", nebo tak něco. Pak bude vidět, že tam nějaké chyby byly a zároveň nebude diskuze plná příspěvků o gramatice.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
31. 1. 2016 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Díky, opravil jsem ;)
Tentokrát se nahromadila spousta zbytečných překlepů, a ačkoliv si to po sobě vždy kontroluju, tak stejně zase něco proklouzne. Holt tentokrát toho bylo víc.
I tak doufám, že se souhrn líbí.

Pro všechny, za všechny - rozhodně naše překlepy neberte jako nějakou laxnost. Všichni z nás bereme svou práci nanejvýš zodpovědně, a v množství textu, který za všechny dny napíšeme, se to jednoduše hromadí. Stejně tak jsme nakonec i rádi, že případné chyby poznamenáte, a byť by nám bylo milejší mít po technické stránce jiné řešení, než je psát diskuzí, tak tu tlačítko "nahlásit chybu" není.
Mazat po opravách jednotlivé komentáře kolikrát ani není možné, neboť se na ně nakupí další reakce (jako třeba v tomto případě), a ty by pak vypadaly nesmyslně a stejně tak by to v jistých momentech mohlo vypovídat o původním autorovi. Představte si situaci, kdy Kamilův komentář smažeme, a zůstala by tu reakce "twl tebe bych fakt chtěl mít doma" - jen tak, bez kontextu. V neposlední řadě by se někomu mohlo zdát, že něco po sobě skrýváme, což je také pochopitelně mylná představa.
Jenže namísto toho, aby se pod tímto článkem řešila témata, která osobně považuji za to nejdůležitější z minulého týdne, řeší se gramatika. Otázka takového upozorňování, její vhodnosti, pomoci a správného umístění tak není úplně jednoduchá. Lepší varianta je podle mého napsat upozornění do soukromých zpráv autorů, byť k tomu samozřejmě nemůžu nikoho nutit a bránit mu sem cokoliv napsat.

PS: Tím naše chyby nijak neospravedlňuji, jen vysvětluji, jaké to je s naším postojem.

Reklama
Reklama