Co si myslí EA, Ubi a T2 o nových konzolích?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co si myslí EA, Ubi a T2 o nových konzolích?

Co si myslí EA, Ubi a T2 o nových konzolích?

David Plecháček

David Plecháček

7
Reklama

Jestli se kolem něčeho točila letošní konference E3, byly to jednoznačně nové konzole. Ať už šlo o oznámení Projectu (AKA Xboxu) Scorpio nebo ohledně spekulací o PS Neo (AKA PS4K), o ničem jsme neslýchali častěji. Trvalo to, ale konečně se k těmto spekulacím vyjádřily i ty největší vydavatelské a vývojářské domy; Ubisoft, Electronic Arts a Take-Two. A světe div se, všichni tři si evoluci náležitě pochvalují.

K tématu se v rozhovoru pro magazín Games Industry rozhovořil šéf divize EMEA Ubisoft Alain Corre (divize, která má na starost Evropu, Střední Východ a Afriku, pozn. redakce), výkonná vice prezidentka EA Laura Miele a výkonný ředitel Take-Two Strauss Zelnick.

Všichni se shodují, že bude nadmíru důležité, jak se Sony a Microsoft zachovají ke svým stávajícím zákazníkům. Obě společnosti už uvedli, že majitele v-tu-chvíli-starších konzolí nenechají na holičkách. Ecosystém zůstane stejný, což oceňuje zejména výkonná vice prezidentka EA: „Vnímám to jako kus hardwaru, který ve skutečnosti konzolový cyklus prodlouží. Vlastně v tom mnohem víc vidím jako pozitivní evoluci obchodního modelu pro hráče, pro celý průmysl, a samozřejmě i pro EA,“ říká.

Kde se ale s tvůrci hardwaru rozchází, je myšlenka - idea - konzolových cyklů. Obě společnosti, jak Sony tak Microsoft, už v minulosti prohlásily, kterak nechtějí cykly narušovat. Jenže Laura Miele si myslí, že myšlenka nemít konec a nový začátek je něco, co by tomuto odvětví prospělo: „Mám jedenáctiletého syna, který rád hraje hry. Vyměnili jsme konzole, a tak musel nějaké hry a nějaké komunity nechat za sebou a musel přejít k něčemu novému. A tak hrál na různých platformách podle toho, na čem hráli i jeho kamarádi. Myšlenka, že v jednom proudu se ponese více konzolí je podle mě velké vítězství... něco jako zpětná kompatibilita, ale evolučně ještě dál,“ řekla. A finální verdikt? „Opravdu myslím, že chtějí hráče udržet při sobě. Kdo chce upgrade, může ho mít. Dostane za to nějaké benefity. Ale nebude trestán, když zůstane u starého. A to je dobře,“ dodala.

Alain Corre z Ubisoftu rychlejší evoluci vítá jakbysmet. S vice prezidentkou EA se shoduje v tom, že je jednoznačným přínosem fakt, že novinka nerozdělí komunitu stávajících platforem. Samozřejmě k tomu přidává i praktickou stránku věci: „Když vyvíjíte hry, je důležité po několika letech vývoje, do kterých investujete čas i prostředky, nezačínat potom úplně od začátku,“ řekl. „Naše společnost (Ubisoft) je známá tím, že máme rádi přechody k novým technologiím. Ať šlo o Wii, Kinect, VR, nebo teď s NX, a toto naše nadšení sdílí i naše studia.“ Corre také připomíná, že nová generace - v tomto případě nový kus hardwaru - často dává příležitost k tomu, aby započaly práce na nových IP - jako teď Ubisoft plánuje se sportovní hrou Steep.

„Vždycky je to stroj s větší pamětí, a tak naši tvůrci dokážou přijít s něčím novým, čerstvým a inovativním. Takže to, co oznámil Microsoft (na E3) je vlastně skvělá zpráva. Je v naší DNA podporovat tyto technologie už na jejich zrodu,“ říká. Koneckonců o tom vypovídá i tisková konference v LA, na které jsme viděli hned dva ambiciózní tituly na VR - Eagle Flight a Star Trek VR. V záloze by ještě měl být Werewolves Within.

Samozřejmě na jejich slova zareagoval i boss Take2 Strauss Zelnick. Ten si kromě nerozdělení komunit pochvaluje i zachování systému a obecně snadnost vývoje her na obě konzole: „Ten ekosystém se zase tolik nemění. Naše metody vývoje her jsou v podstatě podobné těm na PC.“ Zelnick by si zároveň dokázal živě představit, že se z konzolí stane něco jako mobilní telefony. Pokud se ptáte proč, svou odpovědí to výkonný ředitel T2 přirovnával k televizím. Jednoduše nějaké studio natočí show (rozumějte vytvoří hru), a je jedno, jestli běží na černobílé televizi z roku 1964 nebo na zcela novém 4K modelu, prostě běží a bude to pořád stejně dobrá show.

„Tam by se měl tento průmysl orientovat. Aby hardware byl jenom pozadí. Bylo by jedině dobře, kdyby se podařilo dostat pryč z této křivky (která reflektuje začátek a konec cyklů). Tak či tak, naše aktivity se nezmění. Stále budeme muset dělat ty nejlepší věci na trhu a posouvat technologii až na samé limity,“ ukončil rozhovor.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama