Zpět na článek

Diskuze: Clair Obscur žádá novou kategorii Game Awards

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lucie Novotná
Lucie Novotná
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
8. 12. 2025 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hra může být super a kategorie není špatný nápad, ale už bych je tam neumístila. Letos vyšlo hodně skvělých her a s takovou nemají skoro žádnou šanci. Jsou akorát hamižní.

Tomáš “T0M1N4UT” Lacuš
Tomáš “T0M1N4UT” Lacuš
Level 1 Level 1
7. 12. 2025 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jim těch 13 nominací je málo 😅 Jakože souhlasím proč ne, je to super nápad ale ve spojením toho že by na 95% byly taky nominováni i tam to skoro působí jak hamižnost 😅

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
8. 12. 2025 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomáš “T0M1N4UT” Lacuš @Tomáš “T0M1N4UT” Lacuš 12 nominací. Jinak... ano, ale! Kdo jiný by se měl ozvat a zkusit prosadit novou kategorii než studio, které přineslo zásadní hit roku a má nejvíce nominací? Asi jen těžko bude prosazovat novou kategorii nějaká indie hra, kterou hrálo 5 lidí a motion capture nemá žádný nebo sice blockbuster, který ale nemá ani nominaci, prošumí a nokoho moc nezajímá. Ten správný tlak může vyvinout jen úspěšný nominant a někdo, kdo je vidět a slyšet. A je dobře, že kují železo, dokud je žhavé. Motion capture je naprosto zásadní prvek při vývoji her a v podstatě dnes dělá polovinu hry. Velké tituly najímají velká jména - herce a mnoho her je na jejich výkonu postaveno. Čili je to logický "požadavek" a možná důležitější kategorie, než jiné. Osobně bych například vyřadil kategorii influencerů. Úplně. A zrovna Clair Obscur má motion capture/herectví na absolutně špičkové úrovni.

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
8. 12. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus @Corvus zase nepřehánějme, motion capture je tam běžné kvality, podobně jako další AA nebo AAA hry

většina animací ve hře je outsourcované na nějaké asijské studio

nevím, expedice 33 má silný start a na to se všichni chytli a oslavují to jako druhý příchod ježíše, ale nepřináší nic nového jen silný příběh se slabým koncem

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
9. 12. 2025 08:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus @Legoldos Jenže ty máš, zřejmě, dle příspěvku, spojené sousloví motion capture POUZE s pohybem > animací. Kdež to já jej mám spojený s HERECTVÍM postav. Protože dnes motion capture skutečně není jen o tom, aby zaznamenali pohyb > udělali animace. Kdyby to tak bylo, tak si do her nezvou špičkové herce, nedbají na 100% zachycení emocí herců a jejich tváří. Rozhodně nikdo nevyzdvihuje kvality motion capture např. v Hellblade jen proto, že se Senua hezky hýbe. Ale právě pro její parádní herectví. Stejný případ všech postav v Death Stranding I a II nebo v KCDII či právě i v Clair Obscure atd. Právě proto si motion capture zaslouží mít vlastní kategorii. Z uměleckého/hereckého pohledu na věc. Nikoliv z technického. Pro mě není motion capture o pohybu a animaci, ale o herectví.

Legoldos
Legoldos
Level 28 Level 28
9. 12. 2025 08:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Corvus @Corvus mluvím o tom že v expedici 33 není motion capture nijak výjímečné jako třeba v senuas sacrifice

neřekl jsem ani slovo o tom jestli to má mít vlastní kategorii nebo ne

Reklama
Reklama