Číňané se připravují na konferenci GDC
Počtvrté v historii se od dvanáctého do čtrnáctého listopadu sejdou herní vývojáři v čínské lokální odbočce celosvětového mítinku Game Developers Conference.
Letos se v Číně bude mluvit o třech stěžejních tématech - Vývoj online her, Globální herní vývojářství a Sociální hraní. Na vedlejších summitech pak budou lidé z oboru diskutovat ještě nad indie scénou a také o mobilním hraní.
Mnohé se na GDC China očekává od projevu Briana Prince z Microsoftu, který má pohovořit o cloudovém hraní, Microsoft možná chystá svoje vlastní řešení této nové technologie a i kdyby ne, rozhodně již s hraním na dálku počítá jako s alternativou k běžným konzolím.
V sekci Sociální hraní nás bude zajímat řeč Richarda Tsaoa z Ubisoftu, který se vrátí k vývoji facebookové hry na motivy Šmoulů, protože ta má dnes již téměř šest milionů aktivních uživatelů a stala se nejúspěšnější casual značkou Ubisoftu.
Speciálním hostem konference se pak stane veterán z Interplaye Brian Fargo, autor Bard´s Tale.
GDC se každý rok koná několikrát a nikdy ne na stejném místě. Loni se postupně konference konala v San Franciscu, Vancouveru, Kolíně nad Rýnem, Austinu a Shangaii. Obvykle se akce pořádá v součinnosti s nějakým jiným velkým veletrhem, v Německu to je obvykle GamesCom, v Číně zas místní Nezávislý herní festival.
Loni na GDC China sešlo tři tisíce hostů, dvaasedmdesát novinářů, osmašedesát řečníků a přes padesát vystavovatelů a firem. Podobná účast se čeká i tentokrát.