Zpět na článek

Diskuze: Chlapec utratil ve Fortnite skoro 1000$

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Nolimit
Nolimit
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: achjo nejsem blbej číst umím .. až to jednou updatem změní tak jim zaplatím a zkusím to znova, abych věděl jestli to tam je uložený... když tam nebude věta uložit pro další platbu

VELKY PS pro dementy
A navíc není to tak jak píšeš pokaždý když platíš musíš dávat to třímístný heslo co máš zezadu na kreditce takže klučík moc přesně věděl co dělá

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: @prso: @Alfons Netáhlo: Naprosto s vámi souhlasím. Jen málokdy se hřebíček takhle dobře uhodí na hlavičku.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nolimit: Budiž ti to přáno, až to jednou updatem upraví a zapamatují si to tak budeš třeba taky překvapený. Nebo ty čteš všude podmínky použití a Eula která schvaluješ? Si dobrý.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarcze: Zřejmě si šťastný člověk, kterého nikdo nikdy na ničem nenatáhl. Firmy jsou tu aby vydělali a lidská společnost od toho aby pomáhala těm slabším a nebylo to tu jako v džungli s právem silnějšího. Ale souhlasím, ukončíme to. A děkuji, byla to dobrá debata.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Prostě za dítě je zodpovědný rodič a když mu svěří kreditku, tak souhlasí s tím, že z té kreditky zmizí peníze a je jen na něm, aby měl pod kontrolou, kolik to bude. Tady to pod kontrolou neměli a proto to tak dopadlo. Firmu není z čeho obviňovat, protože firmy jsou zakládány za účelem zisku a ne za účelem starostí o cizí děti, proto s každým omezením by byli jen sami proti sobě. Tím bych to pro dnešek ukončil. Jinak osobně to vnímám jako učelovou kauzu s cílem Epic Games poškodit, ale to je jen můj názor.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Furt jsme na začátku, kde jsi se v tom prvním příspěvku snažil obhajovat ty rodiče a shodit část zodpovědnosti na firmu, která si pouze vzala peníze za služby, které poskytla. Ale vidím, že to už začínáš chápat a to jsem rád.

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Samozřejmě že za to můžou rodiče o tom snad nemůže být pochyb. Kdyby rodič nedal nenakládal lehkovážně s platební kartou, tak by žádný problém nenastal. Nehledě na to, že podporovat dítě v nákupech mikrotransakcí ve hrách je podle mě blbost, která se může vymstít.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarcze: Tak jsem si asi neodpověděl. Nebo kde si vyčetl, že se neumím postarat?

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bloodwer: Přesně. To je jako, já jsem nevěděl, že ten dluh budu muset platit. Takoví nesvéprávní hlupáci by děti vůbec neměli mít. Co jim asi tak můžou dát?

prso
prso
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A rodič, co nečte herní weby nebo The Sun (kdo by se divil), by ani o zákeřnosti free to play modelu s mikrotransakcema nemusel vědět. Asi by měl, ale pokud ne, lze mu to až tak zazlívat? Eventuálně by se mohli s dítětem dohodnout - peníze jsou na účtu, můžeš si koupit hru měsíčně. Letmej pohled do dashboardu napoví, jestli dítě poslouchá. To, že jdou utratit stovky liber ve hře zadarmo (taky nevim, proč jsou v článku dolary, když to bylo ve VB - já vim, rejpu...), prostě pořád není všeobecně rozšířená vědomost.

prso
prso
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to sice detail, ale podle původního článku v The Sun mu nepůjčil kreditku, ale k nákupu došlo právě na základě jen těch uložených údajů v konzoli z předchozí transakce. Před synem ve hře prostě byla možnost svobodně si nakupovat klikáním na ikonky. Jako obviňujme si rodiče, jak chceme, přehlédnutí to je, ale tyhle věci by opravdu měly bejt jasnější. Jak poukazuje správně Alfons Netáhlo, nemělo by to vést k obohacování sebe sama na úkor něčí "blbosti", a ruku na srdce, sebechytřejší lidi udělaj občas blbost. Řeči o nesvéprávnosti jsou úplně mimo. Díky i Masařkovi za jeho osobní příklad.
A obecněji, pokud nevíme detaily, situaci tý rodiny, proč je tak svůdný hned se začít předhánět v obviňování? Sorry, ale to platí i o poněkud úmorný ironii článku.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje nedávná osobní zkušenost:
Na návštěvě jsem chtěl udělat radost synovi kamarádky a koupit mu ve slevě hru na PSN pro PS4. Platba byla možná buď zadáním kreditky nebo zaplacením přes Paypal. Protože jsem si nebyl jist svým heslem na Paypal a nechtěl jsem se zdržovat zkoušením desítek hesel, které si bohužel moderní člověk v současnosti musí pamatovat, zvolil jsem první možnost. Zadal jsem informace o kreditní kartě a hru jsem koupil. Naštěstí mám doma taky PS4, tak jsem raději zkontroloval, jestli si konzole informace neuložila (protože při mých nákupech doma údaje opakovaně zadávat nemusím). A samozřejmě že ano. Kdybych si na to nevzpomněl, nebo kdybych nebyl sám uživatel PS4, tak by teď onen kluk měl k dispozici uložené informace k mé kartě a vesele by kupoval a kupoval...
Upozorní PS4 na to, že se zadávané informace ke kartě ukládají? Nejsem si jistý. Možná tam je nějaké to "store information", "save credit card", a podobně. Ale co taková informace znamená pro rodiče, který s takovými nákupy nemá osobní zkušenost? Kolik takových si uvědomí, že po nákupu musejí jít do úplně jiné nabídky, schované ve změti voleb a svoji kartu odstranit?
Autoři PSN by mohli dát možnost jednorázového nákupu, ale nedali. Proč asi?
Nevím, jak nákupy probíhají u Epicu, ale běžnou praxí je, že nákupy musejí být co nejjednodušší, aby se podporovaly ty impulsivní - aby zákazník neměl moc času si to rozmyslet. A tak se, sám jako rodič, dokážu vcítit do frustrace toho anglického rodiče, který třeba chtěl vyhovět synkovi, možná i osobně byl přítomen první transakci, ale následně se dozvěděl, že s jeho účtem bylo dále nakládáno, protože informace o kreditce se někam uložily do systému a potvrzení platby se už nevyžadovala. A že jeho kluk klikal a klikal? Jistě, zasloužil by na zadek, ale právě tohle těm firmám vyhovuje.

P.S.: Je asi zřejmě, že souhlasím s Alfonsem Netáhlem a také se mi nelíbí, že by se jako standard mělo ve společnosti brát využívání nepozornosti nebo hlouposti. Co třeba začít využívat i toho, že je někdo mladší, silnější, rychlejší?

Nolimit
Nolimit
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: bože ty si takovej kokot ... Může za to rodič... Jestli nezletilému klukovi půjčí kreditku... Sám bys dobře měl vědět že jen opises čísla a jméno a dost .. muze ti to vzít kdokoliv a zrovna případ fortnite... Kde je minimální částka pro rozumnou věc 20+ euro.... Jestli dvanactiletemu klukovi dáš kreditku .. měl by sis mu to naťukat sám a ujistit se... Popřípadě odskrtnou kolonku neukládat pro další platby... Tohle je základní informace a manipulace s kartou... Je to tvoje karta.. karta rodiče je za ní zodpovědný on... On by s ní měl platit takže bych takovyhlem lidem nedával zpět ani korunu... Jo jiná je na mobilu tam se to svinský propojí a i když dáš neukládat tak se to uloží z jinýho místa... Ale je to tam tuším chráněný zase heslem

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeviR1: Ano, rodič by neměl používat platební kartu. Co udělali je , že zadaly údaje a zaplatili za první nákup. Je to lehkovážné, tohle neměli dělat. Co si má co dítko hrát že? Má doma uklízet a ne buzerovat s tím, že chce pistolku do hry. :-)

DeviR1
DeviR1
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Samozřejmě že za to můžou rodiče o tom snad nemůže být pochyb. Kdyby rodič nedal nenakládal lehkovážně s platební kartou, tak by žádný problém nenastal. Nehledě na to, že podporovat dítě v nákupech mikrotransakcí ve hrách je podle mě blbost, která se může vymstít.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Pokud se o ně neumíš postarat a svaluješ zodpovědnost za ně na druhý, tak jsi si odpověděl sám.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@silverback: Tohle považuji za moderní zhovadilost a mantru lidí co neví o čem mluví. Nehodlám jako rodič stát potomkovy stále za zadkem a hlídat co dělá. Nejsem dráb a možná sem podle vás špatný rodič, ale fakt nerozumím všemu co moje dítko zajímá. Dneska je všude tolik nástrah, že mám co dělat abych se nenachytal sám. Podle vás bych měl holce zakázat počítač, protože nejsem absolutní IT expert a nevím co kde co dělá?

McJabbo
McJabbo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je mi ale rozvíjený synek! :-D

Jinak určitě chyba rodičů - dvojitá autorizace by měla být záležitosti banky/nastavení uživatele. Potvrzení platby přes SMS je podle mě samozřejmostí. Nebo to ty hry nějak obcházejí, když to má klient takto nastavené přímo u banky? Každopádně, proč půjčovat dítěti kreditku? Snad bych ten nákup provedl s ním, ne?

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 05:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN: No jo, ale z principu by platby měly být co nejjednodušší, aby neodrazovaly ty, co chtějí utrácet. Takže nutnost zařízení účtu třetí strany, to moc nevylepší. Ale je to samozřejmě na úkor bezpečnosti.
Taková jsou prostě nebezpečí dnešní doby. Stejně jako když si nedáváš pozor na silnici a přejede tě auto, se ti může stát, že si nedáš pozor na to, kde necháváš údaje ke své kreditce nebo se v internetovém bankovnictví překlepneš a pošleš desetinásobnou částku.
Já mám na kartě nastavené, že pro každou platbu přes internet vyžaduje potvrzení kódem zaslaným SMS. To bohužel v tomto případě nemusí stačit (Tatí, můžu si půjčit mobil?). Dřív některé banky zasílaly SMS šifrované (vyžadovaly speciální bankovní pin), ale lidem se to moc nechtělo datlovat, tak už je to většinou jen obyčejná SMS.

Bloodwer@gmail.com
Bloodwer@gmail.com
Level 1 Level 1
25. 6. 2018 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nevrátil by som in ani cent.....

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak omlouvám se všem, že sem to tu tak zavšivil. Mě prostě jen vadí ten dnešní pohled na svět, kdy se všude uplatňuje, mantra byla to jeho blbost, měl si dát pozor.

Podle mě by měla být mantra, nezneužívej blbosti jiných k vlastnímu prospěchu. Nikdo není neomylný.

A tím končím a hezký den.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lynch: Díky, já sem psal že používám PaySaveCard. Na PS4 zas ty jejich kartičky s body. Ale né všude něco takového jde.

Nolimit
Nolimit
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: já na fortnite platím a vždycky si kartu zadávám znova... Je smutný že někdo neumí číst a pak to svaluje na jiny

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarcze: Máš pravdu jsme na začátku. :-) Rodiče nemusím obhajovat, nic neprovedli. Už v prvním příspěvku píšu, že by se tomuhle mělo předcházet a umožnit jiné způsoby platby a né pořád trvat na kreditce. A to braň je jak chceš, je čistě na provozovateli té dané hry, já jako rodič tu hru a její platební možnosti neupravím.

Jarcze
Jarcze
Level 1 Level 1
26. 6. 2018 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: Hmm, ale to ovšem není pravda. Viníkem jsou jednoznačně rodiče, protože synovi který nebyl zletilý poskytli platební kartu a neměli to pod kontrolou. Všude kde se platí kartou je jedna zásadní podmínka mít 18 let. Nebo tvoje banka vydává karty lidem i před 18tým rokem věku? Nebo u her možná u takových her je souhlas rodičů kde se právě ti rodiče stávají zodpovědnými za konání svých dětí. Firma je z toho uplně venku, pokud jim něco vrátí, tak je to bude jen obrovský gesto od nich.

Reklama
Reklama