CD Projekt Red vykázal prudký pokles v příjmech. Důvodem je PlayStation Store, kde stále chybí Cyberpunk
CD Projekt Red trápí jedna špatná zpráva za druhou. Cyberpunk 2077 stále chybí v nabídce obchodu PlayStation Store, studio navíc zhruba před měsícem přišlo o Konrada Tomaszkiewicze, který odešel kvůli nařčení z šikany na pracovišti. A ani po finanční stránce se společnosti zrovna dvakrát nedaří.
- Čistý zisk za první čtvrtletí oproti minulému roku klesl o 64,7 %
- Společnost přichází o příjmy z prodejů v obchodě PlayStation Store
- Pro podporu zájmu ze strany hráčů chystá bezplatný obsah
- Od roku 2022 začne produkce nových vysokorozpočtových projektů
Společnost totiž v posledním reportu uvedla, že se čisté zisky za první čtvrtletí oproti minulému roku propadly o více než polovinu, konkrétně o 64,7 %. Sice neuvedla přesné počty prodaných kopií, nutno ale dodat, že Cyberpunk 2077 figuroval v 60 % všech prodejů.
Čistý profit tak odpovídá částce 32,5 milionu zlotých, což ani zdaleka neodpovídá očekávaným číslům, k nimž se společnost propočítala na základě svých analýz. Podle agentury Reuters, která s informací přišla, původní odhady naznačovaly, že půjde zhruba o 80 milionů. Důvodem poklesu jsou nemalé výdaje vynaložené na opravu hry, která se na trh dostala ve špatném technickém stavu, do čísel se samozřejmě propisuje také absence v obchodě PlayStation Store, na což ostatně poukázal i CD Projekt ve svém prohlášení.
Společnost tedy musí situaci aktivně řešit. V první řadě jde přímo o Cyberpunk 2077. CD Projekt potvrdil, že se ve hře ve druhé polovině letošního roku objeví bezplatný obsah (zpráva od Reuters výslovně zmiňuje next-gen verze), cílem je podpořit zájem ze strany hráčů a tím i budoucí prodeje. To samé platí i pro třetího Zaklínače, který má evidentně i nadále velký prodejní potenciál.
CD Projekt se navíc od příštího roku chce pustit do paralelního vývoje dalších vysokorozpočtových projektů. V této souvislosti je ochoten navázat spolupráci s externími týmy, společnost je údajně zároveň otevřena zajímavým akvizicím, které by napomohly urychlit produkci dalších her.