Zpět na článek

Diskuze: Cage: Ray tracing je více než mít 8K

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bukvak: Mezi FHD a 4K rozdíl samozřejmě je, ale mezi 4K a 8K už zase tolik ne. Zvlášť pokud jde o televize, mobily a menší monitory. Na velkých monitorech už to asi poznat půjde, ale i tak mi dává větši smysl 4K, nebo dokonce 2K, ať už kvůli vyšší obnovovací frekvenci v případě herních monitorů, tak kvůli Windows scalingu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fortrens: Tvoje máma je brak :D KCD je skvělá hra.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyšší rozlišení posunuje efekt aliasingu do vyšších frekvencí. To je vše. Jiný význam to nemá. Potlačit aliasing se dá ale i kvalitnějším filtrováním v nižším rozlišení. Vkládat výpočetní výkon jen do toho, aby se vypočítalo n-krát více pixelů z omezených dat (omezení např. dáno rozlišením geometrie a textur) je podle mne plýtvání. Raději bych ten výkon vložil do kratšího času renderování nebo do lepšího výpočtu osvětlení. Global illumination, o kterém mluví p.Cage, je cílem renderingu od prapočátků, nic nového. Ray-tracing je jen jedna z aproximací, která se používá. Vypočítat globální nasvětlení dynamické scény je natolik složité, že se ho v podstatě nedočkáme nikdy -- jen se dočkáme stále kvalitnějších aproximací, které budou kvalitativně přijatelné vzhledem k zobrazovacímu zařízení a typu scény. Viz. stávající off-line rendery pro filmový průmysl, např. photon mapping. Při daném rozlišení a dynamice scény je pro běžného pozorovatele nemožné rozlišit skutečné od syntetického. Dostat ale takový výsledek v reálném čase ve vysoce dynamické scéně her bude trvat ještě desítky let.

daremes
daremes
Level 0 Level 0
30. 7. 2019 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@avari: Kdyz jde o digital, tak nejcasteji se stale stejne toci na Arri Alexu a to ve 2.8K. Vzhledem k tomu, ze spousta filmu vnika stale na klasicky film, tak tam uz zalezi jen na tom, jak si nasledne film naskenuji, pokud na to maji technologii..V digitalu, co si clovak natoci, tak s tim uz si musi vystacit i za sto let pri remasteru. :)
I kdyz se nektere blockbustery dnes toci digitalne treba i v 8k, neznamena to, ze je vysledna podoba v 8k. Ve strizne se pracuje stejne s mensi proxy verzi, ale mit zdrojovy material v lepsi kvalite, nez je treba, umoznuje napr. vyrazne cropnout nejaky zaber bez ztraty kvality. V kine opravdove 8k nikdo neuvidi, i kdyby nejake kino disponovalo sci-fi 8k promitackou. Kdyz uz se neco toci v 6k, tak se pak treba vizualni efekty dodelavaji v 4k a nakonec se to vyplivne do masteru ve 2k...Mne uz treba 4k televize prijde jako nesmysl, protoze musim byt hodne blizko, abych videl ten neprirozene upscalovany obraz :) 8k je nesmysl, a pokud se ukaze, ze o to stejne bude zajem, tak je to zaroven i hranice, za kterou uz je zbytecne chodit, protoze lidske oko, uz dalsi detaily neda...

fortrens@gmail.com
fortrens@gmail.com
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gerri: Netuším jestli to Vávra říkal, ale i kdyby, tak pochybuji, že by ho někdo poslouchal. Však je to jen tlučhuba, který vše kritizuje a pak vydá takový brak, jako je ta "jeho" hra.

Jinak si myslím, že je sice fajn mít hry se super grafikou, ale jak všichni víme, tak grafika neni vše. Navíc problém těchto her je, že příběhové mise trvají pár hodin, takže vlastně vyhodíme těžké prachy za to, že jsme se podívali na hezkou grafiku, ale hraní jsme si moc neužili.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
29. 7. 2019 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@denisjanik: ty textury nebudou myšleny jako jejich vyšší kvalita, ale bumpmapping a pod., resp technologie, který dodávají detaily modelu, aniž by bylo potřeba přidat polygony ..

denisjanik@seznam.cz
denisjanik@seznam.cz
Level 1 Level 1
29. 7. 2019 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vždycky když se narazi na limit něčeho, jde se jiným směrem a ten starý směr se sice vyvíjí, ale bez pozornosti a pomalejším tempem.
Jak bylo napsáno v článku ten vývoj nějak šel postupně a nyní jsme skončili u vyšších textur.
Myslím že pokrok je opravdu v raytracingu, ne ve vyšším rozlišení.
Dva důvody. Zaprvé, i po takové době majorita hraje na FHD, i po takové době vychází FHD herní monitory, sice tam mají nabaleny různé technologie od 10-bit přes 250hz, ale furt je to FHD, i po takové době se ceny FHD monitorů pohybují na docela vysoké hranici.

Za druhé, raytracing a pokrok v rozlišení je aktuálně neslučitelná věc. Plnohodnotným raytracingem se naopak vracíme zpět, protože aktuálně ho tak tak rozjede právě FHD rozlišení, které si tím takto ještě více prodlužuje svoji již tak dlouhou historii. A tím jak herní průmysl i výrobci hardware raytracing protlačují, bude to právě on, kdo tento duel vyhraje.

Za x let dostaneme RT v QHD za dalších x let RT ve 4k a to možná někdy na této cestě za 10 let zjistíme, že ani po pár generací RTX karet neumíme 4k 60fps s RT ON, tak se možná vývoj opět vezme jiným směrem.

bukvak
bukvak
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Člověk co napíše, že není poznat rozdíl mezi FHD, 2K, 4k, nebo 8K tak by si měl pořídit brýle. Ano, 8K je zatím zbytečnost, když není pořádně výkon ani na 4K, ale rozdíl tam je a obrovský.

Vystrčte hlavy z písku a vyzkoušejte si to naživo než něco napíšete. 2K bych bral dnes jako koukatelné minimum, jakmile si zvyknete na 4k a uvidíte pak FHD, tak nepochopíte, že jste na to ty dlouhá léta mohli vůbec koukat.

avari@volny.cz
avari@volny.cz
Level 1 Level 1
29. 7. 2019 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

4k je max. 8k je zbytečnost a žrout výkonu. Ale je sranda, že do kin dávají filmy ve 2k a domů cpou 8k telky.@Gerri: Není pravda. Stačí se podívat na nativní 4k a nějakou marvelovku točenou jen ve 2k. Rozdíl je velký.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 7. 2019 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fortrens: také nesouhlasím, KCD je opravdu dobrá a propracovaná hra.

Twice
Twice
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PC
30. 7. 2019 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@denisjanik: Já teda vidím pokrok hlavně vtom dostat víc než 60 fps na konzole i běžné počítače. RayTracing je jen takové pozlátko, jedna z technologíí pracující s nasvícením scény, které byly a budou.

Gerri
Gerri
Level 1 Level 1
29. 7. 2019 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To stenny rikal Dan Vavra uz pred vic jak 5ti lety.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 7. 2019 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cokoliv mi přijde lepší než mít 8K. Už teď jsme prakticky na limitu, kdy není možné rozpoznat pixely. 8K televize je asi stejně dementní, jako 4K mobil. Dáva to jakýsi smysl jen u obřích monitorů. Přijde mi, že 8K nijak zásadní grafický přínos nepřinese, ostatně i 2K a 4K vypadají skoro stejně a u 8K ten rozdíl bude ještě menší. Ale třeba se pletu...

Reklama
Reklama