Bývalý scenárista BioWare mluví o anti-fanoušcích a toxickém prostředí
Bývalý scenárista BioWare David Gaider varuje před rostoucím vlivem tzv. „anti-fanoušků“.
- David Gaider upozorňuje na vzestup „anti-fanoušků“
- Kritika se často mění v osobní útoky
- Vývojáři se kvůli toxickému prostředí stahují do ústraní
David Gaider, bývalý scenárista BioWare stojící za hity jako Baldur's Gate 2 nebo Dragon Age, v nedávném rozhovoru pro GamesRadar varoval před fenoménem tzv. „anti-fanoušků“. Ti podle něj představují rostoucí hrozbu pro vývojáře i samotné herní komunity. Místo aby projekt podpořili, zaměří se na jeho cílenou diskreditaci – ještě před vydáním. A pokud se hra ukáže jako neúspěšná, berou to jako osobní vítězství. V opačném případě dělají, že se nic nestalo.
Gaider upozorňuje, že dnes mnoho hráčů vnímá svou oblíbenou značku jako součást vlastní identity. Jakákoliv změna, která neodpovídá jejich představě, je pak vnímána jako útok. Výsledkem je záměrné šíření negativní nálady, snaha „potrestat“ vývojáře a systematická kampaně za neúspěch daného titulu. Tato toxická atmosféra způsobuje, že se stále více vývojářů stahuje z veřejného prostoru, čímž mizí zdravý dialog mezi autory a komunitou.