„Bylo to emotivní a strašné.“ Šéf studia stojícím za The Elder Scrolls Online o propouštění v Microsoftu
Tvrdé škrty v herní divizi Microsoftu zasáhly i ZeniMax Online Studios. A právě o jejich dopadech rozmluvil kreativní ředitel Rich Lambert.
Microsoft letos v létě zasáhla masivní vlna propouštění, která se dotkla naprosté většiny jeho studií a projektů. Mezi těžce postižené patří i ZeniMax Online Studios, autoři online RPG The Elder Scrolls Online. Zrušen byl i připravovaný MMO projekt s pracovním názvem Blackbird a řada zaměstnanců dostala výpověď.
Microsoft uzavřel studio The Initiative, propouštění se týká i týmů za značkami Forza Motorsport, Sea of Thieves či Call of Duty
Microsoft se pustil do rozsáhlé restrukturalizace. Utahování opasků zasáhlo hned několik studií.
Velký otřes přišel i na nejvyšší úrovni: po osmnácti letech vedení odešel prezident studia Matt Firor, který stál u jeho založení a startu The Elder Scrolls Online. Jeho povinnosti se rozdělily mezi novou šéfku Jo Burba, jež se stará o provozní záležitosti, a kreativního ředitele Riche Lamberta, jenž má na starosti směřování a dlouhodobé plány.
„Bylo to hrozně emotivní, hrozné,“ přiznává Lambert. „Ale nakonec se musíte sebrat a jít dál, máme zodpovědnost vůči hráčům, hře i těm, co zůstali.“
Podle dostupných zpráv probíhaly škrty velmi necitlivě. Část zaměstnanců prý zjistila svůj konec až ve chvíli, kdy jim přestal fungovat přístup do firemní komunikace. Přesto se tým snaží uklidnit situaci a uklidňuje hráče s tím, že The Elder Scrolls Online nikam nemizí.
Lambert hovoří o „přechodovém roce“, kdy studio plánuje častější a menší aktualizace místo velkých, jednorázových balíků obsahu. Cílem je udržet hru živou, flexibilní a blíž potřebám hráčů. „TESO je víc než jeden člověk,“ dodává k odchodu Firora. „Naším úkolem je hru posouvat dál.“