Blue Dragon – boj MS o japonský trh teprve začal
Tvrdit rok po launchi Xboxu 360 v Japonsku, že se MS ani napodruhé nepodařilo v zemi vycházejícího slunce uspět, by bylo naivní a hloupé. Boj MS o japonský trh totiž ve skutečnosti začal teprve nedávno, když se počátkem prosince na trhu objevilo hodně očekávané JRPG Blue Dragon od týmů Artoon a Mistwalker, do jehož vývoje vložila spol. MS nemalý peníz. Blue Dragon je prvním z řady chystaných titulů, s jejichž pomocí chce MS japonské hráče přesvědčit o tom, aby si Xbox 360 přeci jenom koupili, protože právě na této platformě budou do budoucna vycházet primárně pro japonsko vyvíjené, ale i ve zbytku světa vydávané, tituly. Blue Dragon je jen začátek, po němž kromě jiného přijde i Lost Odyssey, což je další JRPG od týmu Mistwalker, tentokrát však trošku temnějšího ražení.
To už však odbíháme. V prvé řadě jsme se totiž chtěli mrknout na to, jak si tedy Blue Dragon, na jehož vývoji se podílel i sám Hironobu Sakaguchi, vlastně v prvním týdnu po uvedení na trh prodával. Pravda je v tomto případě taková, že se Blue Dragon prodával v Japonsku docela dobře. Jako debutující titul se usadil na čtvrtém místě v žebříčku nejprodávanějších her, když jej předběhly pouze tituly Gundam SEED Destiny pro PS2 (337,559 ks), Yakuza 2 pro PS2 (274,822) a Pokémon Diamond pro DS (98,859). Na čtvrtém místě se pak usadil Blue Dragon, kterého se v prvním týdnu prodalo 80,348 kusů, což je skoro dvojnásobek celkových prodejů Dead or Alive Xtreme 2, což byl doposud nejprodávanější Xbox 360 titul.
Pro Microsoft je přitom nejdůležitější fakt, že se spolu s prodejem Blue Dragon zvýšil i počet prodaných konzolí Xbox 360, který se v posledním týdnu prodalo 35 343 kusů. Největší zájem byl přitom o bundly Xbox 360 + Blue Dragon. Zatím tedy může být spol. Microsoft s výsledkem Blue Dragon spokojena a může doufat, že se prodeje hry i konzole v dalších týdnech ještě zvýší. Cesta k tomu, aby se z Xboxu 360 stala v rámci Japonska konkurenceschopná konzole, je sice ještě dlouhá, ale Blue Dragon ukazuje, že je strategie MS alespoň v něčem správná. MS se snaží hráče přesvědčit v prvé řadě hrami, což je i podle nás ten nejlepší způsob, jak někoho ke koupi konzole přesvědčit.