Bídný lineup Switche je promyšlený plán
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Bídný lineup Switche je promyšlený plán

Bídný lineup Switche je promyšlený plán

David Plecháček

David Plecháček

9
Reklama

Lineup Switche jsme kritizovali několikrát. Původně pět her, z nichž tou největší je bezesporu nová Zelda, posléze o něco více díky menším (a také starším) titulům, to není příliš velkolepý vstup na trh. Prezident Nintenda Tacumi Kimišima ale kritiku krotí. Řekl, že je to promyšlený plán.

Současných deset her je ale opravdu žalostně málo. Podíváme-li se do historie, například na start současných konzolí Xboxu One a PlayStationu 4, obě nabízely přes dvacet her v den vydání. Každá. Vlastně je to málo i na samotné Nintendo. Wii U přišlo do Evropy s třicítkou titulů, Wii se sedmnácti a GameCube s dvěma desítkami. A Switch? Jen s deseti.

Jenže i tak Kimišima lineup brání. „Někteří lidé vyjádřili názor, že náš lineup je slabý. Jenže mnohem důležitější je, abychom vydávali pravidelně hry po celý rok 2017 a abychom neměli žádné velké výpadky. Jedině tak docílíme toho, že naši hráči budou na novém systému neustále hrát nové a nové hry. Proto se bude Switch prodávat dobře celý rok,“ řekl.

Je pravda, že v průběhu roku vyjdou opravdu velké hry, které mohou leckoho přesvědčit. Ať to je Xenoblade Chronicles 2, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Odyssey nebo druhý Splatoon, to jsou tituly, které vám nějaký čas určitě ukrojí a se kterými prožijete velkou část letošního roku. A až vás omrzí, pořád tu bude i zástup nenápadnějších her jako jsou Arms nebo Snipper Clips.

„Doufáme, že tyto hry budou ilustrovat koncept Nintenda Switch, se kterým můžete hrát kdekoliv, kdykoliv a s kýmkoliv, a že bude podporovat mezi hráči soutěživost.“ Příkladem takové hry budiž Splatoon, který bude podporovat voice chat a možnost propojit osm Switchů pro lokální mutliplayer.

Nintendo zkrátka opět sází na sociální složku hraní na svých konzolích. Jak Kimišima říká, není to samozřejmě jen druhý Splatoon, ale Nintendo podobncýh her vytváří mnohem více.

Ačkoliv hry dostupné v den vydání konzole nebudí takový rozruch a jejich počet hráče spíše vyděsí, vezmeme-li první rok obecně, tam se situace jeví o dost lépe. Ano, stále si myslíme, že samotný launch by mohl proběhnout s větší pompou, ale v určitém ohledu strategie Nintenda smysl dává.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama