Zpět na článek

Diskuze: Bethesda brání cenu remasteru Skyrimu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
26. 7. 2016 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Máš pravdu v tom, že to licenční ujednání je uzavření smlouvy.

Flois
Flois
Level 1 Level 1
26. 7. 2016 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: smlouvou uzavres už tím že si software od vývojáře pronajmes. Licenční ujednání už jsou jen podmínky za kterych smíš produkt využívat. Tím že hru ukradnes žádnou smlouvu neporusis protože žádná nevznikla.
@MaxTunnerX: jak chceš tedy nazivat to když si privlastnim něco co není moje ?

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
22. 7. 2016 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Věcí se ve smyslu práva rozumí i věci nehmotné nebo třeba know-how.
V případě s kadeřnicí je to trochu něco jiného, jelikož ty si s ní prakticky uzavřel smlouvu, z jejíhož plnění jí vyplývají nějaká práva a povinnosti (právo dostat zaplaceno a povinnost vykonat službu) a tobě také (právo být ostříhán a povinnost zaplatit). Ale to není krádež - u těch her ale neexistuje žádná taková smlouva, kterou bys porušil, tzn. neexistuje vztah mezi tebou a vývojářem/vydavatelem.
Možná je pro tuto věc lepší než do trestního zákoníků koukat do autorského zákona.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxTunnerX: Hry (SW) prostě mají tu smůlu, že kopii lze technicky udělat a navíc extrémně jednoduše. Není pravda, že nevzniká škoda. Pokud si uděláš kopii zdarma, nemáš už potřebu to kupovat. Jistě, spousta pirátů by si tu hru stejně nekoupila, ale tohle je do jisté míry irelevantní argument.
Představ si, že by i to zmíněné auto šlo prostě okopírovat na ulici. Kupoval by pak někdo auta? Prodával by někdo auta? Bylo by tudíž co kopírovat? ...

DJBlack
DJBlack
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Plná podpora modů, zahrnuje to i možnost stáhnout češtinu?

Jde to u Falloutu pro PS4?

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 20:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxTunnerX: Nazývat to můžeš jak chceš. Nic to nemění na tom, že pokud si tu hru obstaráš jiným způsobem, než že si ji koupíš, tak tím vývojáře poškozuješ. Je na každém, aby si zvážil jestli je pro něj 60 € za remaster moc. Já si to za 60 € kupovat nebudu, ale nebudu si to ani nějakým pokoutným způsobem stahovat zadarmo. Prostě si počkám na dobu, kdy to bude stát míň.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@manhun: Zatím to vypadá že Bethesda si vzala mody vytvořené PC hráči a dají to na konzole a pc znovu za 60 ecek protože proč ne? :D
Uvidíme jestli tam přidají nějaký obsah navíc a nebo dokonce jestli půjde vstoupit do domu aniž by se hra musela loadovat.
I když to je problém enginu .........

drobení
drobení
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V Morrowindu a Oblivionu nebyli draci, že?
Draci jsou cool. Marně čekám na hru jako Drakan, kde bych mohl létat na drakovi, létat, cítitvítr ve vlasech a být tak konečně svobodný.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
26. 7. 2016 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Muze se to nazvat ruzne, nekdy je to nelegalni (treba kradez), nekdy zase legalni (treba nalez). Spis by me zajmalo jak bys nazval to, kdyz si nekdo udela fotku klice od tvych dveri a podle fotky si necha udelat presnou kopii? Asi tezko to bude kradez kdyz se tvyho klice ani nedotknul. A pokud jo, tak co ti teda ukrad? Rozhodne ne ten klic. Nebo kdyz si nekdo namaluje Monu Lisu podle originalu z Louvru, to taky znamena ze Monu Lisu ukrad?

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
26. 7. 2016 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenze hru muzes okopirovat kolikrat chces a vyvojar nad ni stravi porad stejnej cas a v nekterych pripadech dokonce dostane zaplaceno stejne jako kdybys ji neokopiroval. Kadernik musi vyvinout usili navic aby te ostrihal a kdyz mu nezaplatis tak si stoprocentne nevydela kolik mel. Jinak samozrejme licencni ujednani je smlouva.

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Zajímalo by mě co bys dělal kdyby ti někdo vykradl byt a jako bonus ti třeba ještě vysál konto v bance. Určitě by ti to nevadilo a řekl si, to se stává, on ten zloděj měl prostě svoje priority ...

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: 20 spellu bez problému za pomocí klávesnice a myšky :-). Ve hře jdou naprosto jednoduše udělat bindy.
Na konzolich bude asi trošku problém.

Michal1459@gmail.com
Michal1459@gmail.com
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zdeeneek: A ted mi rekni kdo zaplatil cloveku nebo lidem co vymyslely mody pro lepsi grafiku a neni jich malo Bethesda urobila jedine ukradla nekomu mod trosku ho vylepsila a jebla remaster za plnou cenu.... na co to kupovat kdyz si na obycejnej muzes stahnou uplne stejnej mod a starou verzi mas za 50% a zbyle dlc koupis za 35% a jeste 15% usetris :D

neko10
neko10
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 05:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cena potvrzena http://www.gamesrocket.de/download/The-Elder-Scrolls-V-Skyrim-Special-Edition.html

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lex_: Tak aspoň máš výmluvu proč to ukrást, že?

John Niccon
John Niccon
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rappix: Asi tak, nie sú tam Čínsky draci, ani draci z Ako vycvičiť draka, nie sú tam ani vesmírny draci, ba ani dokonca tam nie sú Japonský draci.

John Niccon
John Niccon
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Myslím, že cena bude niečo medzi prvorodeným synom a 60€

Renee
Renee
Level 1 Level 1
19. 7. 2016 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Být to Oblivion, radost bych měl větší, ale Skyrim taky beru. Asi to za mě nebude day one koupě v půlnočním prodeji, ale třeba na Vánoce si ji asi koupím.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 7. 2016 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: To je pravda. Pořád tam ale podobnost je - v obou případech (kadeřnice a vývojář) oni svou práci vykonali, ty výsledek té práce využíváš, ale oni nedostali za toto tvé využívání zaplaceno.
Není vlastně něco jako uzavření smlouvy i to licenční ujednání, se kterým všichni souhlasíme při instalaci hry (a které všichni pečlivě čteme, ehm ehm....)? I když tam se asi spíše mluví o tom, co nyní můžeš s hrou dělat (neupravovat kód, hru dále nešířit atd.) a nikoliv jakým způsobem jsi měl za hru zaplatit.

zdeeneek
zdeeneek
Level 1 Level 1
21. 7. 2016 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxTunnerX: Nejsem právník, pro mě je tohle akorát slovíčkaření, ale budiž - díky za informace. Já používám selský rozum. Vývojář dělá na hře několik let za účelem prodeje a zisku. Pirát si to stáhne zadarmo a poškodí tak vývojáře. Nebudu tedy používat slovo krádež, ale použiju slovo svinstvo.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
21. 7. 2016 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Irelevantní argument je možná tak srovnávat software s auty...

Jinak stačí si zjistit, jestli se hry s Denuvem prodávají znatelně lépe než hry bez něj. Odpověď myslím všichni známe. Tolik k té vzniklé škodě.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 7. 2016 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: No tak to srování napsal poprvé někdo jiný a já jsem svým komentářem vlastně taky naznačil, že to nejde srovnávat - protože hry mají tu nevýhodu, že kopírovat jdou, zatímco auta ne.

@MaxTunnerX: Nejsem právník, takže tohle opravdu nejsem schopen posoudit. Podle trestního zákoníku je krádež uvedena jako "Kdo si přisvojí cizí věc tím, že se jí zmocní, a...". Jasně, více by toto odpovídalo případu, kdy kamarádovi vytáhneš krabičku s hrou z batohu ;) Software asi vůbec není věc, těžko říct.
Srování s auty má opravdu hodně abstraktní podobu, protože rozdílů je hodně. Mnohem bližší mě napadá třeba že jsi u holiče, necháš se ostříhat a odejdeš bez placení. Přisvojil sis cizí věc? Ne. Vznikla kadeřnici škoda? Pokud šlo o běžné pánské stříhání bez použití kosmetických přípravků, tak vlastně nevznikla. Jediné, o co jsi ji vlastně "obral", je její čas a režijní náklady. U herního vývojáře to sice nebude takhle přímo, ale už se to hodně blíží.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Extrémně jednoduchá pro uživatele. Pokud nějaká hra crack má, je pro tebe jako koncového uživatele opravdu jednoduché si tu hru "vzít". Pokud crack nemá, vůbec nemá smysl se o takové hře v rámci tohoto tématu bavit, ne? A ty jakožto hráč si přece cracky nevytváříš, takže náročnost jejich přípravy je opravdu nepodstatná.

Jinak, vyřaď z priorit pivo a trávu a budeš mít na hry.

Rudla
Rudla
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je opravdu nehoráznost, chtít za svoji práci dostat zaplaceno...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
20. 7. 2016 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Když nemáš crack tak si se svojí kopií můžeš akorát tak, no vždyť víš :) A udělat crack teda v žádném případě není extrémě jednoduchá záležitost, spíš bych řekl, že je to extrémě těžká záležitost. Tvůj příspěvek je hezký ale platil tak před deseti lety. Dnes s always online, Denuvem apod. je situace prostě jiná. Jinak já jsem pirát, nestydím se za to. Prostě ty hry chci vidět, zahrát si (většinou nedohrát) a nemám na to peníze. Prostě nemám, jsou tu priority jako žrádlo, nájem, tráva, pivo, baby, benzín a v západních čechách se podnikatelé nepředaj. 1500,- za hry jsem dával na PS2, měl jsem jich přes 60, pak je spolubydlící prodal a prachy utratil za perník. Od tý doby ani halíř - za digitální obsah nikdy nezaplatim ani kdyby mě mučili. Pokud vy platíte za vzduch je to vaše věc. Nekupuju vzduch, chci krabice.

Ad auta - Dnes už se nedělají auta ale pojízdné MP3 přehrávače co se rozpadnou jakmile skončí záruka :).

Reklama
Reklama