Battlefield se nemůže vyrovnat Call of Duty, tvrdí Sony v souboji s Microsoftem
Souboj Microsoftu s regulačními úřady se postupně stal spíše soubojem Microsoftu a Sony. Výrobce PlayStationu se snaží přesvědčit regulátory, že vlastnictví Call of Duty v rukou Xboxu je velká hrozba pro konkurenceschopnost, v minulosti tvrdilo, že Call of Duty je jednou z nejzásadnějších značek v herním průmyslu. Nyní vedení Sony tvrdí, že Battlefield se Call of Duty nemůže vyrovnat.
- Právníci Sony tvrdí, že se Battlefield nemůže rovnat Call of Duty
- V jednom z dokumentů srovnávají prodeje obou sérií
- Snaží se tím zastavit akvizici Activision Blizzard
Toto tvrzení právníci Sony napsali při opakování toho, že Call of Duty nemá v herním průmyslu konkurenci. „Ostatní vydavatelé nemají zdroje nebo expertízu na to, aby vyrovnali úspěch Call of Duty. Abychom dali konkrétní příklad, Electronic Arts (jeden z největších vývojářů po Activisionu) se po několik let snažil vytvořit rivala Call of Duty, a to v podobě série Battlefield.“
„I přes podobnosti mezi Call of Duty a Battlefield a historii EA v podobě jiných úspěšných AAA série (FIFA, Mass Effect, Need for Speed či Star Wars: Battlefront), se série Battlefield nemůže rovnat. K srpnu 2021 bylo prodáno více než 400 milionů kusů Call of Duty, Battlefield prodal pouze 88,7 milionů kusů,“ zakončuje Sony tvrzení.
Je vidět, že Sony se snaží jakýmkoliv způsobem zamezit akvizici Activision Blizzard, což se možná podaří. Všechny tři regulační úřady – tedy americké FTC, britské CMA a Evropská komise – posunuly své řízení do druhé, hlubší fáze.