Battlefield Heroes Článek Battlefield: jaké bitvy nás čekají?

Battlefield: jaké bitvy nás čekají?

Marek Švrkala

Marek Švrkala

18. 4. 2009 22:55 8
Reklama

Už je to tak. Z Battlefieldu se stala další protřelá značka Electronic Arts, kterou vývojáři neváhají resuscitovat každý rok podobně jako slavné sportovní série. Vycházejí datadisky i plnohodnotné hry. Některé tituly jsou velmi úspěšné, jiné už méně. Věřme, že se k těm povedeným zařadí i dvě připravovaná želízka v ohni. Prvním je čistě multiplayerový Battlefield 1943, který nás čeká snad již na konci léta, druhým do party je Battlefield: Bad Company 2, jenž by měl světlo světa spatřit pravděpodobně na přelomu roku 2009 a 2010. Pojďme si podrobněji zrekapitulovat, co o obou připravovaných titulech víme, na co se máme těšit a čeho se popřípadě obávat.

Battlefield 1943

Hardcore fanoušci série budou nejspíše zklamáni. Battlefield 1943 se má zaměřit spíše na sváteční „casual“ hráče, a to zjednodušením základního konceptu série z původního Battlefieldu 1942. Boje se budou opět odehrávat v osvědčeném Tichomoří za druhé světové války, a to na přepracovaných mapách, které byly právě v multiplayeru Battlefield 1942 nejpopulárnější. Wake Island, Guadalcanal a Iwo Jima se dočkají změn hlavně z důvodu nasazení enginu Frostbite, který je dobře znám z Bad Company. Jeho specifikum spočívá v kompletní zničitelnosti prostředí. Autoři se však chtějí vyhnout situacím, kdy po velké bitvě většina budov lehne popelem a vojáci by se neměli kde schovávat před deštěm kulek. Proto mapy osadí nezničitelnými skalisky, bunkry a ještě více rozčlení terén.

Válčit budete klasicky za americké mariňáky nebo za statečné Japončíky, přičemž k dispozici bude zredukovaný výběr ze tří povolání. Základem je víceméně obyčejný pěšák (infantry), který může ordinovat se samopalem, bazukou a hasákem. Tuhle šikovnou pomůcku využije na opravy rozbitých zařízení a také při boji nablízko. Dalším z trojice povolání je průzkumník (scout). Ten se specializuje na odstřelovací pušku a dynamit, kterým může jednoduše využít již zmiňované přednosti Frostbite enginu a zneškodnit třeba tank. Pro boj na blízko je v japonském provedení možno kouzlit s mečem, v americkém pak s bajonetem. Třetím povoláním je ostřelovač (rifleman), chlapík orientovaný na střelbu z poloautomatické pistole a granátomet. Pro nečekaná setkání má připravený také krátký bajonet.

Bitvy bude moct vést až 24 hráčů (velikost map má být vhodně upravena), přičemž vše probíhá bez botů (offline trénink tak nepřipadá v úvahu) a výhradně po internetu. K dispozici bude pro tuto sérii typický conquest mód. Týmy se rozdělí na dvě partičky, které mají dobývat a držet předem dané stanoviště. Vše je založeno na takzvaném ticket systému. Pokud jste úspěšní a držíte vytyčená místa, body se vám přičítají a soupeři odčítají. Stejně bodujete i za fragy. Jakmile jedno z družstev dosáhne nuly, je konec. Systém je to velmi zábavný, jak jsme se již mohli přesvědčit v předcházejících kouscích slavné série. Bitvy by obvykle měly trvat zhruba 15 až 25 minut.

Některé hráče možná rozladí další prvky, jež výrazně zjednodušují hraní a posouvají ho směrem od reality. Náboje jsou totiž prakticky nekonečné a neustále se obnovují. Jejich klasické hledání po bojišti padá. Stejně tak pro obnovu zdraví stačí, abyste zrovna nebyli pod palbou. V klidu jen můžete sledovat, jak se kurýrujete. To vysvětluje absenci kdysi nepostradatelných mediků. Tyto změny jsou opět namířeny na podchycení svátečních hráčů, odezvy těch vášnivějších se ale obávám. Lze si taktéž vybrat místo pro respawn. Vylepšena by měla být tvorba jednotek a komunikace v nich.

Autoři slibují také vhodné zasazení nejrůznějších vehiklů. I ty samozřejmě jdou zničit, třeba na tank postačí chrabrý vojáček s bazukou. Pokud se něco porouchá, pak přichází vhodná chvíle pro šikulu s hasákem. Těšit se můžete i na loďky, džípy, stanoviště s kulometem či letadýlka, prostě všechno z osvědčeného Battlefieldu 1942. Novinkou je možnost povolat bombardéry, které srovnají se zemí vytyčené místo. Zničující nálet tří strojů vyvoláte na obsazeném letišti. Doufejme jen, že se autorům podaří vše vyladit tak, aby se nálet bombardérů nestal zásadní výhodou a zbytečně nepokazil hratelnost.

Netradiční je distribuce, která bude výhradně online přes Xbox Live Arcade a PlayStation Store, v případě PC pak přes portál Electronic Arts a Direct2Drive.com. Spekulovalo se také o Steamu, ale zde zatím není nic jisté. Servery pro každou ze tří herní platforem budou oddělené. Na „cross hraní“ přes různé platformy tak není záhodno ani pomýšlet, což vzhledem k rozdílnému ovládání chápeme. Příznivá by měla být cena, která se podle vyjádření Electronic Arts bude pohybovat mezi 15 až 20 dolary. Velikost souboru pak má být zhruba 350mb, což je obvyklá velikost demoverze u jiných her. Uvidíme, co se autorům podaří do tohoto souboru vměstnat. Grafika jistě nebude nějaký zázrak, má být zhruba na úrovni Bad Company se slabšími detaily. To ale na očekávanou velikost archivu není nikterak zlé. V případě, že bude nový koncept úspěšný, bychom se mohli dočkat dalších vylepšení, kupříkladu více map. Samozřejmě budou ke stáhnutí za drobný peníz. Tak velí nová politika Electronic Arts.

Na své by si tedy měli přijít spíše hráči, kteří nemají moc času a chtějí si k nějaké multiplayer akci jen občas na chvíli sednout, nic neřešit a pařit. Battlefield 1943 má přijít už v létě. Hardcore hráči asi zapláčou a počkají si třeba na další titul z fabriky Electronic Arts. Jím by mohla být Bad Company 2.

Battlefield: Bad Company 2

Loňské léto u konzolových fanoušků Battlefield zaplnil zprvu nenápadný titul Bad Company, který se proměnil ve vynikající válečnou akci. Vždyť v naší recenzi dostal velmi slušnou osmičku. Nebýt lehce odfláknutého multiplayeru, mohlo být hodnocení ještě vyšší. Singleplayerová část byla zvládnutá skvěle, stejně jako celkový technický kabátek. Na tento úspěch se švédské studio DICE pokusí navázat druhým dílem. Plánované datum vydání je konec letošního až počátek příštího roku. Nemáme tedy ještě tolik informací jako o Battlefield 1943, avšak postupně přibývají. Bad Company 2 se konečně dostane také na monitory PCčkářů, první díl byl totiž pouze pro konzole. „Druhý díl bere všechno, co měli hráči rádi na prvním, a vylepšuje to – více strojů, více destrukce a více týmové hry,“ řekl Karl Magnus Troedsson, řídící producent Battlefield série v DICE.

Znovu budete řídit oblíbenou „B“-Company, s kterou se tentokrát vypravíte na ohromující zasněžené vrcholky Aljašky, kde se vynoří zlotřilí Rusové. Jinak se také ponoříte do husté džungle a navštívíte zaprášené vesničky. Čtyřčlenná parta vedená starým známým Prestonem Marlowem má podle vyjádření autorů poněkud dospět. Přesto ale nemá chybět její klasický černý humor, který byl u prvního dílu tak populární. Příběh, o kterém vývojářský tým zatím víceméně mlží, údajně postaví parťáky čelem k vážným situacím. Dokážou se s nimi srovnat?

Očekávané jsou změny v umělé inteligenci vašich parťáků i nepřátel. AI byla kritizovaná za přílišnou telepatii, kdy o vás protivníci věděli jakýmsi šestým smyslem. Tomu má být konec. Nepřátelům budou sloužit jen jejich přirozené vlastnosti. Protivníci mají taktéž rozpoznávat změny prostředí. Kupříkladu po vytvoření díry ve zdi ji využijí pro svůj přesun, stejně jako další proměny terénu způsobené výbuchy. Jistá přeměna bude spočívat i v lepším pohybu vaší jednotky. Ta vás blíže obklopí a bude lépe následovat. Vývojáři se tak nudit rozhodně nebudou, piplat umělou inteligenci lze prakticky donekonečna. Snad se konečně dočkáme kvalitních výsledků.

Také destrukce, tolik vzývaná z jedničky, nabere další grády. Exploze mají být vizuálně ještě zajímavější, větší, zničitelných objektů pak skutečné mraky. Pustošit by měly jít také hezky postupně, šišku po šišce asi ne, ale zeď po zdi snad ano. Vše opět běží na osvědčeném Frostbite enginu. Milovníci destrukce se tak mají na co těšit, výjimkou by neměly být ani tisíce zničitelných stromů v jednom levelu. Wow!

Vývojáři se tentokrát více zaměřují na multiplayer, který má být klíčovou částí hry. Dosud o něm ale bylo vypuštěno jen minimum informací. Další by měly být odtajněny na červnové E3. Známé jsou však připravované módy. Vedle Gold Rush a Conquest se možná dočkáme i nějakých kooperativních módů. Švédští kouzelníci z DICE chtějí, aby u multiplayeru hráči trávili hodně času a snažili se mezi sebou co nejvíce soutěžit. To jsou každopádně záslužné myšlenky. Doufejme, že se je podaří naplnit ke spokojenosti všech.

Třetí eso v modrožlutém rukávu?

Fanoušci Battlefieldu jistě ví, že 1943 a Bad Company 2 nejsou v současnosti jediné připravované tituly této série. Třetím do party je Battlefield Heroes – onlinovka v cartoon stylu, která je zajímavá hlavně způsobem distribuce. Je totiž plně zadarmo! Electronic Arts ale rozhodně nechtějí přijít zkrátka, takže gratis distribuci si vynahradí jinde. Vydělat se pokusí na reklamních bannerech, in game reklamě a na platbách za bonusové zboží. Akce v crazy arkádovém stylu již byla bohužel několikrát odložena. V současnosti probíhá už několikáté beta testovací kolo, klíče k testování se dostávají k čím dál většímu množství hráčů. Vše tedy směřuje k brzkému vypuštění finální verze, o němž se samozřejmě na našem serveru dozvíte. Zájemci o beta testování se mohou přihlásit na oficiálních stránkách battlefield-heroes.com. O tomto netradičním projektu jsme již pečlivě informovali v prvních dojmech.

Electronic Arts a její švédské studio DICE tak neúnavně pokračují v přísunu další střípků do malebné mozaiky jménem Battlefield. Doufejme, že do ní nové kousky zapadnou. Battlefield Heroes může oslovit úplně novou vrstvu pařanů, kteří do her nehodlají investovat a zároveň si rádi zahrají oddechové onlinovky. Battlefield 1943 by zase měl potěšit neortodoxní fanoušky série, jimž nebude vadit určité zjednodušení celého konceptu. Bad Company 2 by naopak měl rozradostnit i pravověrné fanoušky Battlefield, hráče prvního dílu a zároveň příznivce klasického single playeru. Všechno ale nakonec může být i jinak.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama