Autoři série Gothic údajně končí, studio nedokázalo sehnat investora
i Zdroj: Piranha Bytes
Novinka Autoři série Gothic údajně končí, studio nedokázalo sehnat investora

Autoři série Gothic údajně končí, studio nedokázalo sehnat investora

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Studio Piranha Bytes, které fungovalo od roku 1997, podle všeho opravdu zavírá krám.

Reklama

  • Magazín CD Action informoval o uzavření studia Piranha Bytes
  • Embracer přerušil financování během června
  • Někteří vývojáři založili vlastní studio

V lednu letošního roku se objevily zvěsti o problémech studia Piranha Bytes, které si udělalo jméno skrze RPG série Gothic, Risen a později také Elex. Mateřská společnost Embracer Group se snažila najít vhodného kupce, jenž by tým převzal pod vlastní křídla, to se ale nepodařilo. 

Zaměstnanci se krátce poté ozvali, že se ještě pokusí situaci zachránit a najít investora pro jeden z chystaných projektů, nikdo takový se ale nenašel. Bylo tedy jen otázkou času, než se objeví informace potvrzující uzavření studia.

Prodáno. Embracer se zbavuje Gearboxu, kupcem je Take-Two Interactive
i Zdroj: Gearbox

Prodáno. Embracer se zbavuje Gearboxu, kupcem je Take-Two Interactive

Embracer oficiálně potvrzuje prodej Gearboxu. Transakce se vyšplhala k částce 460 milionů dolarů.

Ta sice nepochází z oficiálních zdrojů, zprávu nabídl magazín CD Action, jenž se opřel o výpověď jednoho z bývalých zaměstnanců, není však pochyb, že se zakládá na pravdě. Za vše mluví jedna z fotek zachycující opuštěnou kancelář. Studio podle všeho ukončilo činnost koncem června, kdy došlo k pozastavení financování ze strany Embraceru. 

Autoři série Gothic údajně končí, studio nedokázalo sehnat investora
i Zdroj: CD Action

Magazín zmiňuje, že tvůrci nabízeli investorům možnost podílet se na zcela nové fantasy hře využívající Unreal Engine 5. Podle všeho mělo jít o příběh z žánru temné fantasy připomínající Gothic.

Vše zlé je ale k něčemu dobré. Někteří z vývojářů vzali osud do svých rukou a pustili se do vlastního podnikání. Bývalý kreativní ředitel Björn Pankratz a designérka Jennifer Pankratz společně založili Pithead Studio, nyní se hodlají věnovat tvorbě nezávislých her. 

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama