Autoři Outriders za ně dodnes nedostali peníze. Hra se zřejmě stále nezaplatila
i Zdroj: Hrej.cz
Outriders Novinka Autoři Outriders za ně dodnes nedostali peníze. Hra se zřejmě stále nezaplatila

Autoři Outriders za ně dodnes nedostali peníze. Hra se zřejmě stále nezaplatila

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

17. 8. 2021 13:17

Polské studio People Can Fly, autoři looter-shooter střílečky Outriders, zatím za titul nedostali ani zlotý. Oznámili to na oficiálním webu mateřské společnosti PCF Group. S vydavatelstvím Square Enix měli podepsanou dohodu, dle které začnou podíly z výsledků hry dostávat v momentě, kdy se zaplatí produkce, distribuce a marketing titulu (tedy v momentě, kdy se Square dostane do “šedých” čísel).

Reklama

  • Polský tým People Can Fly oznámil, že stále nedostal žádné peníze za Outriders
  • Se Square Enix měl dohodu, že podíl dostane, až se hra vydavateli zaplatí
  • Zřejmě se tedy Outriders prodávali hůř než jsme čekali, nebo se hodně prodražili

Jednoduše řečeno, pokud Square Enix studio nějakým způsobem nepodvádí, se hra dodnes nezaplatila. Přitom minimálně v prvních týdnech po vydání 1. dubna letošního roku byl o hru enormní zájem a za první měsíc titul přilákal kolem 3,5 milionu hráčů. Vydavatel si tehdy úspěch hry pochvaloval, zmiňoval i obrovský engagement (tedy procento hráčů, kteří se zapojili do) kooperativního multiplayeru a vysoký průměrně strávený čas přímo ve hře. Square Enix tehdy mluvil i o plánech do budoucna, další spolupráci s People Can Fly a pokračováních série.

Inu, až čas ukázal, jak se věci mají. Sebastian Wojciechowski, prezident PFC Group, tvrdí, že firma odhadovala prodeje na zhruba 2 až 3 miliony kopií (spousta hráčů si hru vyzkoušela v Xbox Game Passu), což mělo finanční výkon projektu překlopit do zelených čísel už během prvního kvartálu. Vydavatel má zřejmě jiný názor. Outriders se buďto prodávají hůř, než se zdá, nebo naopak náklady na distribuci a marketing neočekávaně prudce narostly.

Při vývoji hry People Can Fly značně expandovali, z 40 členů vyrostli na zhruba 200 plnohodnotných zaměstnanců. Zároveň šlo o jeden z největších releasů letošního chudého jara, o levnou hru tedy rozhodně nešlo, i když žádné informace o nákladech projektu známy nejsou. Studio se zřejmě ozvalo především proto, že s ním Square Enix zatím nesdílel informace o prodejích a zaměstnanci tak dosud žili v nejistotě.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama