Zpět na článek

Diskuze: Autoři LDI se omlouvají za rasistický design

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Trix
Trix
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prodám své staré skládací kolo. Cena dohodou. Je trochu odřené. Má dvě samolepky. Napište.

Tombaniero
Tombaniero
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Mam precteno a mel jsem precteno. Napsal si kratce, jak funguje totalitni rezim. Hezky. Vzhledem k tomu, ze si reagoval na me, pochopil jsem to tak jak jsem to pochopil. Jinak to snad ani neslo. Tak bud si psal neco uplne off-topic, nebo mi vysvetli, jak si to myslel, protoze jsem asi intelektem hluboko pod tebou.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo: fakt si někdy zajdi do knihovny

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tombaniero: přečti si nejdřív celou diskuzi a nauč se věci chápat v kontextu toho, jak jsou řečený. Pak si až dělej závěry.

esmo
esmo
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: Není náhodou rasismus o nadřazování jedné rasy nad druhou, nebo jsi tak diletantní ignorant, že jsi schopnej rozporovat i toto? :) Míň těch internetů a hraní si na intelektuála, třeba zmoudříš.
Howgh puso.

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: Promin, nemuzu obsahleji reagovat, napisu jen toto. Nekdy i za hezkymi vecmi muze byt nenavist, netolerantni pozadavky, utlacovani a vyhruzky. Ty v tom vidis to pozotivni a to je chvalihodne. Ale podivej na to z druhe strany. Kdyby to autori nezmenili, mohli by pocitat s vyhruzkami, nadavkami do rasistu a nacistu. Je hezke, ze se zamysleli, ale mnohem radeji bych byl, kdyby lidem vysvetlili jejich vizi, jejich svet a koncept toho, jak ony "zavadne" postavy s maskami chapou. Bez neustaleho ustupovani ve jmenu jakehosi dobra, ktere je ve skutecnosti zcela netolerantni, autoritarske a plne zasti k praci nekoho jineho.

Tombaniero
Tombaniero
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Tohle mi neprijde zrovna jako pripad, kterej nas vede zpet do totality. Je fakt vtipny, ze kdyz je nekdo tolerantni, je to tady brano skoro az za vlastizradu a naruseni osobni svobody. Hry jsou medium budoucnosti, paradoxne jsou ale hraci jednou z nejvice zpatecnickych skupin, co se da pohledat.

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: Vsak ano, nebyl jejich zamer, aby jejich postavy byly rasisticke. Takze rasisticke nebyly. Proc je tedy meni? Rasismus z toho udelalo par lidi, kteri jsou sami rasiste, protoze vidi africkou masku jako rasismus. Vidi a vyhledavaji rasismus uplne vsude, jsou jim posedli. Kdyby autori opravdu chteli naplnit svoji vizi, tak tyhle lidi poslou bez pardonu do prdele a delaji hru tak, jak ji chteji oni sami.

esmo
esmo
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Teď bys masakroval ohyzdný bělochy, protože udělat afričana černýho, by byl stereotyp a musel by se za to někdo omluvit :D
Ale souhlasím, RE5 je taky můj nej díl série!

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Vsak ano, ja prece pisu, ze ti zmena nevadi a ze v tom celem vidis jen malou zmenu designu (podle "feedbacku" lol). Nemuzu za to, ze v tom nevidis celospolecensky presah a ze se to stava nebezpecnym trendem. A nepopiram, ze nejde o svobodnou volbu studia. Ja jen rikam, ze ted vypadaji jako uplakani debilove bez sebeduvery ve svuj tvurci zamer. Pokud ti prijdu arogantni, tak se nezlob, ja proste neumim svet chapat ploše tak jako ty. Ja se sem fakt neprisel hadat.

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Vubec jsi to nepochopil. Tady nejde jen o dredy a o par grafickych uprav. Jde o princip, ze se sklani pred necim, pred cim by se sklanet vubec nemeli. Je to jejich svet a je zcela korektni a v poradku. Ty to samozrejme nepochopis, protoze tvuj dohled neni dal nez "je to drobna zmena designu". V poradku, nemuzu ti to vycitat.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo: No pozor, definici rasismu chtějí teď měnit. :D

schmauz
schmauz
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: "Tak nemyslím si, že jim někdo vyčítá, že to udělali schválně s cílem být rasisti, jenom taková blbá náhoda."

Ne, autoři rozhodně nejsou rasisti. A jaká náhoda? V Africe žije spousta kmenů, které nosí masky. Popravdě mě začíná dost unavovat, že se to řeší stále dokola. Autori meli svuj art zamer, svoji vizi, fantazii, vybudovali si svet, podotykam, ze zcela nerasisticky - a je mi stydno, ze musim takto samozrejmou vec vubec rikat, a pak prijde 10 umolousanych lidi a zacnou brecet. Znovu podotykam, ze zcela zbytecne, protoze ty charaktery NEJSOU rasisticke a nemaji nic spolecneho s rasismem proboha. A co udela autorsky tym? Priposere se. Zahodi svuj tvurci zamer, svuj svet a svoje predstavy, jen kvuli politicke korektnosti a lidem, kteri hledaji rasismus tam, kde neni a nikdy nebyl a nemel byt. Tohle neni normalni. A krome toho je to dosti ubohe a slabosske, navic zcela bez respektu k 99% ostatnim lidem, kterym se libil puvodni umelecky zamer (podivej se na fb studia, uvidis tu smrst nesouhlasnych reakci). Tohle je spatne. A prekvapuje me, ze existuji lide, kteri tuto ubrecenou autocenzuru schvaluji, casto pod argumentem, ze si studio muze delat co chce. To jiste muze, ano, ale to, ze je to naprosto zbytecne a ze u toho vypadaji jako zbabela stenatka bez sebeduvery ve svuj tvurci zamer, to je navysost smesne a smutne zaroven.

GudMen
GudMen
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@esmo: I kdyby nějaký konkrétní stereotyp vycházel ze skutečnosti, tak vždy z konkrétního příkladu. Většina stereotypů jsou fabrikáty vymyšlené zlými či rádoby vtipnými a omílané stále dokola hloupými lidmi. Nekriticky se táhnou napříč dějinami a aplikují se na celé skupiny lidí. V drtivé většině případů, aby danou skupinu zesměšnily, aby na ni útočily, aby ji ponížily.

Chceš-li se tu prezentovat následovně: „Nepohrdnu kvalitní hrou, nesnáším politiku EGS a rozčarovávají mě hloupí lidé.“ Budeš muset na sobě zamakat. Protože to, s čím ses právě vytasil, je nebetyčně vzdálené představě, kterou o sobě máš.

Karlositoo
Karlositoo
Level 1 Level 1
16. 6. 2020 05:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jako ja chtěl v této hře zabíjet negroidni černý trash... Jsem zklamán z rozhodnutí autorů..

Tombaniero
Tombaniero
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim, jestli se nepletu, ale kdyz to fakt hodne zjednodusim a aplikuju na politcky spektrum, kritika na Naughty Dog sla od pravice, kdezto tady se ozvala levice, ne? Coz je dost velkej rozdil, moc nema smysl to k sobe prirovnavat a vycitat neco tady autorum z Neostream. V doslova dnesni dobe, kdy se prosazuje vice a vice zakonu za rovnopravnost vsech ras a mensin, a je to citlivejsi tema nez kdy driv, verim, ze si autori takovouhle zbytecnosti nechteli znicit renome. ND mohli bejt klidny, protoze tam na ne rvalo par hlasitych homofobnich rednecku, a tem se vyplati neustoupit.
Ale co si budem, at uz jste slunickari nebo nackove, vsimli byste si, ze se ve hre zmenil vzhled nejakych strazcu mystickeho regionu, kdyby se o tom tady nepsala novinka?

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle jde uplne mimo me, respektive to nechapu.

Zerosekai
Zerosekai
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@barth731: pokud ovšem zrovna nebudou protestovat proti nějaké sociální nespravedlnosti, v ten moment se jakýkoliv social distacing ruší a čím víc lidí pospolu tím líp

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
15. 6. 2020 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: a je to vlastně kreativní svoboda? kreativní svobodu měli, když ty skákající černoušky udělali .. ale když to teď mění, přímo pokud si přečteš jejich vyjádření, tak i tak si stojí za tím, co udělali a že to není nic špatně, natož myšleno.. ale jakože couvají, aby někoho neurazili .. to přece není změna kvůli kreativní svobodě ne? Co se Chuchla týče, tam mi oranžovej pajdulák vizuálně vadí, ale zase rozhodně chápu, že tam to bylo fakt o hubu.. nehádám se, jen tohle je prostě už divný ..

Jinak, já mám velkej nos, takže nebude nikdo dělat do her pajduláky s velkým nosem, protože jinak mě to uráží a já to tam nechci, beru to jako osobní urážku a záměr autora se smát lidem s velkým nosem. V rámci kreativní svobody žádám, aby se kreativní svoboda vyjadřovala kreativně pouze malým nosem. Je to tak správně?

Ano, v důsledku je to jejich hra a kdyby to teď udělali jako růžový prasátka, tak je to zase jen a jen jejich hra a jejich volba..

Victor the Cleaner
Victor the Cleaner
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nikdykde: Nikdo nikoho zachraňovat nemusí. Stačí, kdyby si každý hleděl svého a s prominutím se nes*al do ostatních. Ale to ty jako levičák nemůžeš pochopit :)

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@1337: jo s tím souhlasím, ti si stáli za svým.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Victor the Cleaner: +1

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: jenže je tu skutečně rozdíl – ani mně se nelíbila ta slavná karikatura černošské tenistky, to bylo právě něco, co bylo zcela otevřeně sprostý a skutečně rasistický a dokonce udělaný i zcela cíleně. To bylo normálně hnusný.

Ale tady je to hodně abstraktní a u abstrakce bych tohle sice bral do určitý míry v potaz (přecejenom v tomhle máš pravdu, míří to na světový globální trh), ale zase bych tam se nesnažil vidět všude nějaký odkazy a už vůbec ne schválnosti, přeci jen jde o umění, lehkou stylizaci a abstraktní pohádkové ztvárnění. U reálné grafiky zasazené do našeho světa by to skutečně bylo něco jiného.

U Chuchelu šlo i o to, že tvůrci chtěli aby si člověk s tou postavičkou vytvořil pouto a právě když zjistili, že v americké kultuře řada lidí má v tomhle problém díky té nepříjemné asociaci, změnili to – ale právě proto aby zachovali umělecký záměr. Někteří lidé tohle nevěděli nebo nechtěli pochopit a pak zmatečně mluvili o cenzuře.

Victor the Cleaner
Victor the Cleaner
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Já mám pocit, že absolutně nechápeš celou situaci. Jestli si myslíš, že ta změna probíhá pouze na základě nějaké zdravé kritiky hráčů, což by bylo v pořádku, tak jsi velmi naivní. Oni to mění, protože mají strach, ne proto, že by dali kritice za pravdu.
Nechtějí si zadělávat na problémy s tím, že by museli vysvětlovat, jak ta hra je rasistická. Nakonec by k tomu stejně byli donuceni.

Lidé jsou neskutečně zlí a nehodlají akceptovat něčí cizí názor nebo dílo, jinak jsou schopni ty druhý zničit. Dnešní levicově smýšlející lidé jsou extrémně nebezpeční vůči ostatním. Díky tomu je celosvětově ve společnosti takové dusno.
Nechápu, jak se může někdo divit, že se ozívá i ta druhá strana, která se snaží autory podpořit.
Každýmu je jasný, že to co vytvořili, nemůže vůbec nikoho urážet. Opět se někdo snaží likvidovat něčí dlouhodobou snahu. Chuchel bylo to samé. Lidé toho mají už dost, nemohou se ani hnout z místa, aniž by se někdo neozval s tím, že to někoho jiného uráží.

Nikdykde
Nikdykde
Level 1 Level 1
15. 6. 2020 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: já netvrdím, že jim to někdo nařizuje a ani nic podobnýho, ale nejsem si jistej zda je v pořádku takhle reagovat na každou blbost lidí, kteří jsou líní se zamyslet nad souvislostma v jakých někdo něco tvoří.

Taky bys byl naivní, kdyby sis myslel že to dělaj z nějaký tvůrčí svobody. V tý firmě to rozhodl marketing, že prostě jsou na trhu idioti, tak jestli to nejde změnit aby je to neprovokovalo. Ten důvod je prostě sám o sobě hodně blbej na to, aby to bylo jinak.

Chuchel byl jinej případ, tam došlo k úpravě kvůli amerického trhu, kde je prostě jiná kutlura a postava příliš asociovala něco, co v minulosti značilo jednu z opravdu špatných věcí v americké kultuře. A to je něco jiného, autoři Chuchlu prostě postavičku sami změnili z respektu ke kultuře jiné. To je věc hodná respektování.

Zde to tak ale není.

Reklama
Reklama