Autoři Hogwarts Legacy docílili lepšího výkonu na starších konzolích chytrými úpravami Bradavic
i Zdroj: Avalanche Software / Warner Bros.
Hogwarts Legacy Novinka Autoři Hogwarts Legacy docílili lepšího výkonu na starších konzolích chytrými úpravami Bradavic

Autoři Hogwarts Legacy docílili lepšího výkonu na starších konzolích chytrými úpravami Bradavic

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

11. 5. 2023 09:14

V posledních měsících si pravidelně stěžujeme na odfláknuté technické stavy her, především na počítačích. Sem tam se ale objeví i nějaká příjemná výjimka. Naposledy nás překvapil technický stav čarodějnické akce Hogwarts Legacy na starších konzolích PlayStation 4 a Xbox One. Poměrně náročný open-world zde totiž běží až obdivuhodně. Hráči nyní na sociálních sítích vypichují zajímavé změny, které autoři udělali, aby hra tolik nezatěžovala stařičký hardware.

Reklama

  • Hráči vypichují důmyslé změny Bradavic v Hogwarts Legacy na starší generaci konzolí
  • Všechny otevřené mosty uzavřela vitrážová okna
  • Hra tak běží lépe a zároveň mají lokace velmi osobitou atmosféru

Ve starší novince jsme zmiňovali několik na první pohled evidentních změn, které vypichovali hardwaroví experti. Hra pochopitelně běží v nižším rozlišení, o něco méně ostré jsou i jednotlivé textury a došlo k značnému zjednodušení některých prostředí, ze kterých zmizela křoví, stromy, dynamické obrazy, květináče a další dekorativní balast.

Zmijozelská chodba
i Zdroj: Euden / Reddit / PCGamer
Zmijozelská chodba

Do designu světa se ale sahalo podstatně více. Autoři totiž v obzvlášť náročných lokacích zvolili i citelnou změnu architektury. Uživatel Redditu s přezdívkou Euden (díky, PCGamer) poukázal na to, že se podstatně změnily mosty spojující jednotlivé segmenty hradu. V původních verzích z nich máte efektní výhled na okolní přírodu nebo majestátní věže. Na PlayStationu 4 a Xbox One tento výhled nečekejte, původně prázdné klenby nebo úplně otevřenou stavbu totiž nahradila elegantní vitrážová okna.

Ta zároveň šetří výkon, ale také výrazně mění atmosféru lokací, a ne nutně k horšímu. Mosty vedoucí k lokacím se vstupy do společenských místností navíc barevně nenuceně odpovídají těmto kolejím. Podle některých hráčů je dokonce díky osvětlení efekt ve výsledku pohlednější, než na současné generaci konzolí.

O něco méně efektní je pak řešení načítání rozsáhlejších lokací. Ve verzi pro starší konzole totiž některé dříve otevřené chodby rozdělily nové dveře, u kterých vás čeká krátké načítání. U jiných dveří vedoucích do rozsáhlejších lokací navíc čeká plnohodnotná načítací obrazovka s klidně minutovým čekáním. To je holt daň za absenci luxusu rychlých SSD disků, na které jsme si u Xboxu Series a PlayStationu 5 velmi rychle zvykli.

Chodba u sochy Jednooké čarodějnice na PS5 Chodba u sochy Jednooké čarodějnice na PS4
i Zdroj: Euden / Reddit / PCGamer
i Zdroj: Euden / Reddit / PCGamer
Chodba u sochy Jednooké čarodějnice na PS5 (vlevo) a PS4 (vpravo)

Jinak je ale řešení portů až obdivuhodné. Nezbývá tak než čekat, jaká kouzla předvede Avalanche Software u chystané verze pro Switch, která vychází 25. července.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama