Autoři Hogwarts Legacy docílili lepšího výkonu na starších konzolích chytrými úpravami Bradavic
V posledních měsících si pravidelně stěžujeme na odfláknuté technické stavy her, především na počítačích. Sem tam se ale objeví i nějaká příjemná výjimka. Naposledy nás překvapil technický stav čarodějnické akce Hogwarts Legacy na starších konzolích PlayStation 4 a Xbox One. Poměrně náročný open-world zde totiž běží až obdivuhodně. Hráči nyní na sociálních sítích vypichují zajímavé změny, které autoři udělali, aby hra tolik nezatěžovala stařičký hardware.
- Hráči vypichují důmyslé změny Bradavic v Hogwarts Legacy na starší generaci konzolí
- Všechny otevřené mosty uzavřela vitrážová okna
- Hra tak běží lépe a zároveň mají lokace velmi osobitou atmosféru
Ve starší novince jsme zmiňovali několik na první pohled evidentních změn, které vypichovali hardwaroví experti. Hra pochopitelně běží v nižším rozlišení, o něco méně ostré jsou i jednotlivé textury a došlo k značnému zjednodušení některých prostředí, ze kterých zmizela křoví, stromy, dynamické obrazy, květináče a další dekorativní balast.
Do designu světa se ale sahalo podstatně více. Autoři totiž v obzvlášť náročných lokacích zvolili i citelnou změnu architektury. Uživatel Redditu s přezdívkou Euden (díky, PCGamer) poukázal na to, že se podstatně změnily mosty spojující jednotlivé segmenty hradu. V původních verzích z nich máte efektní výhled na okolní přírodu nebo majestátní věže. Na PlayStationu 4 a Xbox One tento výhled nečekejte, původně prázdné klenby nebo úplně otevřenou stavbu totiž nahradila elegantní vitrážová okna.
Ta zároveň šetří výkon, ale také výrazně mění atmosféru lokací, a ne nutně k horšímu. Mosty vedoucí k lokacím se vstupy do společenských místností navíc barevně nenuceně odpovídají těmto kolejím. Podle některých hráčů je dokonce díky osvětlení efekt ve výsledku pohlednější, než na současné generaci konzolí.
O něco méně efektní je pak řešení načítání rozsáhlejších lokací. Ve verzi pro starší konzole totiž některé dříve otevřené chodby rozdělily nové dveře, u kterých vás čeká krátké načítání. U jiných dveří vedoucích do rozsáhlejších lokací navíc čeká plnohodnotná načítací obrazovka s klidně minutovým čekáním. To je holt daň za absenci luxusu rychlých SSD disků, na které jsme si u Xboxu Series a PlayStationu 5 velmi rychle zvykli.
Jinak je ale řešení portů až obdivuhodné. Nezbývá tak než čekat, jaká kouzla předvede Avalanche Software u chystané verze pro Switch, která vychází 25. července.