Zpět na článek

Diskuze: Apple a hry

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 05:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V dobe, kdy se MS-DOS a 16ti bitove pocitace pachtily v 320x200 vychazel na Macu Prince of Persia 1 v 640x400, Descent v SVGA, Doom v SVGA, Another World v SVGA, dokonce Wolfenstein SVGA.... atd. Neni pravda, ze by na Applu se neobjevovaly hry uz od pradavna, proste jich bylo malo, protoze malo lidi na nem hralo. I kdyz OS, hardware byl vzdy lepsi, proste za ty priserny prachy, ktery Macintosh stal, si nikdo nechtel dovolit hrat na tom hry!

Apple si muze vytrubovat jak chce, pokavad ale bude vzdy takova drahota, zustane tam, kde je... Celej jejich problem.

ps: Tvrdit o Viste, ze je od zakladu delana pro hrace, je takove trosku tentononc. Vista je od zakladu delana pro vsechny...

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 Vista je sice delana pro vsechny, ale z jednotlivejch fragmentu je jasny, ze nyni se Microsoft specializuje na hrace jako nikdy predtim...

rewkon
rewkon
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Robotron3 souhlasím jak byla 3,11 tak apple mel už win obdobný win 95 jo ty časy kdy sem pařil simcity na apple

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

moc dobrej clanek!

Apple si pro me zachovava punc tajemna, je to strasne fajnova znacka, nakousnuty jablko vidime snad ve vsech filmech, kde jsou notebooky, ale presto ho "nikdo" nema, cim to? krom duvodu, ktery jsou uz uvedeny v samotnem clanku je to take urcite kvuli tomu, ze Apple se proste nechce zamerit (alespon na cas) na herni generaci, pritom by se ji to mohlo vyplatit (jak uz ukazali s iPodem, v USA kdo nema alespon iPod Nano na behani po parku jako by nebyl)

trvalou otazku vsak je, zda se Apple vubec CHCE zamerit na hrace, na druhou stranu, nakously jablko ve znaku je dost hravej znak na to, aby to aspon zkusili jako malou bokovku :)

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald Jedina cesta, jak se zamerit na hry, je vytvorit herni konzoli; na pocitacich Apple nema cenu rozjizdet nejake herni radeni ve vetsim stylu. To je blbost. A na dalsi konzoli (poskytujici to same, krome znacky nakousnuteho jabka) by uz asi nebylo na trhu misto.

Takze Apple a hry, na okraji...

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald Pro nas mozna je Apple tajemna znacka (ta cena hergot), ale jinde ve svete a hlavne v USA na ni nic tajemneho neni. Za oceanem je Apple stejne normalni produk, jako bezne PC. Pro normalniho Amika (neni-li to ovsem hrac) je daleko pohodlensji si koupit Apple a nestarat se o zadne upgrady a podobne veci. Jednou za cas si proste koupi novy model a je to. Velmi casto je situace takova, ze Apple slouzi k praci a PC, nebo konzole jenom k hrani.

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. ad. tajemno - nemluvil jsem ze siroka, konkretizoval jsem to na sebe :)

souhlasim s tim, ze pro americany je to proste pohodlnejsi, jenze to je tim, ze na americkym trhu se o MACu mluvi naprosto obycejne, kdezto tady v 99% letaku, reklam a vseho moznyho na jeden jedinej MAC nenarazis

onehdy jsem dokonce vyslovene hledal obchod, kde prodavaj MACy, nasel jsem jeden v centru Liberce a kdyz jsem do nej vesel, divali se na me jako na zjeveni, ze tam vubec nekdo prisel, a kdyz jsem se jich pokusil zeptat na neco ohledne MACu, jen se smali a blekotali nesrozumitelna zaklinadla :)

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaromír Möwald Presne jak rika Robotron, na Apple delat hry nema skoro vyznam. V dnesni dobe vyvojari her berou PC jako "bokovku", nejvetsi vydelek maji z konzoli. Nedovedu si predstavit, ze by nekdo chtel vyvijet jeste na Apple, tim by se pocet zakazniku dost zmensil, uz z tak malyho poctu pc hracu (vzhledem ke konzolim).

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-Rob- PC platforma jako bokovka ...to by se podle me dalo pouzit pouze u multiplatformovych titulu a i tak by to bylo diskutabilni. PC je naopak pro spoustu tymu hlavni platforma, protoze se nemusi zaobirat licencemi pro vyvoj na konzole a maji k dispozici nejenom sirokou skalu distribucnich kanalu, ale hlavne urcitou cilovou skupinu, kterou by na konzolich tezko hledali. Vsechno to zalezi pouze na tvurcich, kteri se az prilis casto vrhaji do neznamych vod absolutne nepripraveni. Prikladem budiz Valve. Na PC jejich HL serie kraluje, na konzolich po ni ani pes nestekl...zatim.

Predstava, ze se dnes da uzivit pouze vyvojem konzolovych her je ponekud mimo, stejne jako lide, kteri ji recmi o konci hrani na PC prizivuji (tim nenarazim na tvuj prispevek).

Ano, nejprodavanejsi hry historie jsou konzolovky (ne vsechny samozrejme), ale jinak je prosazeni se na konzolovem trhu stejne tezke, jako v pripade PC. Spis jeste tezsi, protoze je v prvni rade nutne ziskat licenci a i pak prochazi kazda hra schvalovacim rizenim. A kdyz Sony, Microsoft, Nintendo rekne NE, tak proste tvoje hra na dane platforme nevyjde a stavej se treba na hlavu.

Secteno a podtrzeno. Kazda platforma ma sve pro a proti. Co se PC jako platformy tyce, tak se jeji pozice v posledni dobe stale zlepsuje a ackoli to mozna vyzni divne, tak na tom ma zasluhu prave MS. At se nam to libi nebo ne, tak jeji snaha prosadit Windows jako regulerni herni platformu je pro PC hrace prinosna.

-Rob-
-Rob-
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. Dobre, mas pravdu, ze PC na tom neni tak spatne, jak ctu ruzne po internetu (stokrat opakovana lez se stava pravdou:), ale stejne mam pocit, ze vyvojari se spis presouvaji na konzole s vidinou vetsiho zisku. Vezmu par nejprodavanejsich her na PC a PS2 za poslednich nekolik let.
PS2:
Gran Turismo 4 - 10 mil.
GTA Vice City -13 mil
GTA San Andreas - 13 mil
PC:
Half Life 2 - 4 mil.
Sims 2 - 5 mil.
World of Warcraft - 8+ mil.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best_selling_computer_and_video_games#Sony_PlayStation_2

Tohle o necem svedci. I uz treba jenom to, ze se spis portujou hry z PC na konzole nez naopak. Nebo mozna mam jen malej prehled, ale kdy naposled se portovala nejaka dobra hra z konzoli na PC?

Ale souhlas, kazda platforma ma svoje plusy i minusy. Ne ze bych MS nejak miloval, ale hram na PC opravdu pomaha. Konec koncu je to i v jejich zajmu. Chysta Windows Vista, na kterou chce nalakat hlavne hrace - DirectX10... Nic moc jinyho vylepsenyho oproti WinXP toho nenabizi, aspon z meho pohledu.

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. rob06 :

Ono je hrozne lakave sledovat pouze nejprodavanejsi hry. Problem je v tom, ze na vrchol dosahne pouze par vyvolenych. Dalo by se to prirovnat k prirodnim ukazum. Je logicke, ze nejprodavanejsi hry na konzolich prodaly vic kusu nez na PC. Konzole jsou proste produkt, ktereho se siroka verejnost neboji, coz se o PC zas az tak rict neda. Ale to jsou vsechno zname veci.

Co chci rict je, ze (podle meho a nerikam ze spravneho nazoru) nelze posuzovat celou scenu dle spicky ledovce. Je treba si uvedomit, ze k tomu, aby se vyvoj hry zaplatil a vyvojari nakonec dostali nejaky peniz z prodeje, neni treba prodavat miliony kopii. V zavislosti na produkcnich nakladech staci, kdyz se proda 5, 20, 50, nebo 100 tisic kusu. I maly tym dokaze za jistych podminek stvorit spickovou hru a kdyz se ji prodat cca 200 000 kusu, tak je vymalovano - uspech jako blazen.

Takovych tymu, jejichz PC hry jsou komercne uspesne, ale nikdy se nedostanou na spicku zebricku prodejnosti a jsou tudiz prehlizene, je ohromne mnozstvi. Proste je jen treba identifikovat co to vlastne znamena uspech.

Vyvoj her pro konzole je obvykle mnohem drazsi a vsazi se tedy spis na jistotu. Alespon na zapade. Treba Japonska herni scena (i konzolova) je zcela specificka a je plna experimentalnich a pritom komercnich titulu, s nimiz se my na zapade nikdy nesetkame. Ale to uz zase zahybam jinam.

Multiplatformove hry nepocitaje (tzn. hry u nichz se s dalsi verzi pocita od zacatku viz. GTA serie), tak portu puvodne jenom konzolovych, nebo puvodne jenom PC her na jinou platformu, je velmi malo (vzhledem k celkovemu poctu vydanych her). Nejznamejsi priklady konzole to PC - HALo/HALO2, KOTOR/KOTOR 2, Riddick a dalsi Hlavne to vsak podle me (opet je to ciste muj subjektivni dojem) neni nic co by melo jakoukoli vypovidaci hodnotu vzhledem k situaci v hernim prumyslu. Rozhodnutí o portu totiz muze byt motivovano nahlou zmenou situace na trhu, impulsivnim rozhodnutim jednoho product managera a td. Je to strasne nahodny proces. Vetsina portu je vzhledem ke stale vyssím nakladum na vyvoj dopredu planovana.

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
16. 10. 2006 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aniz bych chtel rozpoutavat jakykoli spor, tak co se iMacu tyce, klidne na praci beru. Az mi jej samosebou nekdo zaplati. Nejsem milionar. Co se vsak iPodu tyce, tak jedine zadarmo a rychle prodat. I poslech na cestach by mel mit urcitou uroven, co se kvality repdorukce tyce :) Jinak digitalni domacnost nechci ani od MS, ani od Applu, ani od nikoho jineho. Analogova mi plne vyhovuje.

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
17. 10. 2006 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. iPod - naprosty souhlas... bohuzel je to hlavne o "stylu"

Reklama
Reklama