Zpět na článek

Diskuze: Apokalypsa v průběhu dějin

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mickthemage
mickthemage
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kedy uz konecne ludia pochopia, ze neexistuje jedna pravda...

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
6. 11. 2008 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mickthemage Kdy si už lidi konečně uvědomí, že pravda neexistuje? :)

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neboj, co řekl Einstein, vím. Četl jsem jeho životopis. Netvrdím, že celá řada vědců nejsou věřící - naopak a těší mne to. Svým příspěvkem jsem pouze apeloval na tu nejhlučnější skupinu vědců, tedy těch, kteří v boha nevěří a vehementně se jeho neexistenci snaží dokázat. A co se týče toho internetu, tak možná sis nevšiml, ale já jsem ani slovíčkem nezpochybnil práci vědců obecně. Naopak, velmi si cením jejich práce v oblasti medicíny a technologií. Útočil jsem pouze na ty vědce, kteří se neustále snaží žvanit o faktech vesmíru. Co se týče toho pozorování – co o tom doopravdy víš? Myslíš, že snad vesmír vědci pozorují vizuálně? Ne. Používají se ultrazvukové a rentgenové technologie a nic nám nezaručuje, že toto pozorování je 100% přesné. Když se budeš dívat na oceán, tak můžeš s jistotou říct, že o něm víš všechno? Asi ne, co…

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Pochopitelne, ze ne. Kdyz se budes divat ocima, zjistis, ze ma takovou a makovou barvu a jsou na nem vlny. Kdyz se budes divat ocima na hvezdy, budou ti pripadat jako blikajici svetylka. Kdyz se podivas dalekohledem, uvidis vic. Kdyz je budes pozorovat v cely sirce barevnyho spektra, uvidis uplne nejvic.

Silene si protirecis, clovece — nejdriv vyctes vedcum, ze nekoukaj "vizualne", ale sam pak o vizualnim pozorovani napises, ze nema sanci odhalit celou pravdu. A presne po ty se vedci pidej prave vsema tema technologiema & spol., prece.

To, cemu ty rikas zvaneni, mi prijde jako nejskvelejsi uspech lidskyho badani vubec. Ze od nas neco muze bejt miliony svetelnejch let a my o tom uz ted dokazeme zjistit tolik FAKTU.

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ne, neprotiřečím. Možná jsem to, člověče, nenapsal nejideálněji, ale neprotiřečím si. Chtěl jsem tím spíše naznačit, že z planého měření objektů, nacházejících se miliardy světelných let od země, toho nikdy nemůžeme zjistit tolik, aby naši pravnuci, když k těm objektům v budoucnu dorazí, mohli říci: „jé, proč jsme se vlastně letěli, vždyť tohle už máme dávno vyměřené a vypočítané“. To je nesmysl. Veškeré vědecká měření se zakládají POUZE na teoriích a veškeré metody měření jsou opět a zase pouze teoretického rázu!

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Cele to stavis na hlavu. Teorie jsou zalozene na mereni, ne mereni na teoriich. Nanejvys se ziskana mereni (rudy posuv) interpretuji v ramci nejake teorie (rozpinajici se vesmir).

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Nesmysl. Teorie se overuji do praxe prave provadenim dalsich pozorovani / mereni. Pokud jim neveris, zpochybnujes celych x tisic let technologickyho vyvoje, coz mi prijde tak trochu jako ztrata casu.

Pravnuci k tem objektum dorazi prave diky tomu, ze jim je dneska nekdo pracne meri & pocita & snazi se prijit na to, jak to vsechno tam nahore funguje. Nemusis si sahnout na Slunce, abys vedel, ze je horky.

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Hamiltonovská dynamika, asymptotická metoda a kalibrační srovnávání vesmírného záření, jsou běžně používané metody měření. Všechno jsou to však pouze měření, vycházející z teoretických analýz…

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz No a neni trochu divne jen kvuli tomu, ze nedokazes prijmout myslenku velkeho tresku, zpetne zpochybnit i vsechny metody mereni, ktere k nemu vedou? Nakonec muzeme zpochybnit schopnost cloveka rozpoznat vubec nejakou pravdu a skoncime u indickeho predobrazu Matrixu.

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To Janchor: Jaká praxe? Co to meleš? Ona byla snad například teorie relativity podrobena nějakým praktickým zkouškám a prakticky potvrzena?!! On snad někdo opravdu dokázal, že je Slunce horké? Že třeba jen jeho záření neprochází nějakou horkou atmosférickou clonou, díky které získává tepelnou energii? Já vím, že je to nesmysl. Jen se snažím na příkladu ukázat, že NIKDO nemůže říct, že na základě měření opravdu víme, že se věci ve vesmíru mají tak a tak. Vždyť kolikrát jsme měřili třeba Mars a na základě těchto měření pak vydali nějaké závěry a to vše jen proto, abychom pak polovinu těchto závěrů vyvrátili po přistání sond a OPRAVDOVÉHO prozkoumání marsovského povrchu? Chlape, nejsi ty trochu narcis, že se tak tvrdě a neomylně stavíš za své názory?

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Experimentalni potvrzeni teorie relativity:
http://www.aldebaran.cz/astrofyzika/gravitace/testy.html

Vykrikovat, ze pres vsechna dosavadni zjisteni muze byt vsechno jinak, je v zasade pravdive, ale z praktickeho hlediska dost hloupe. Prohlubovani znalosti stale lepsimi metodami mereni je soucasti vedeckeho pristupu, tak nevim, proc se tak rozcilujes.

Podle nejlepsich dosavadnich teorii vesmir zacal velkym treskem a skonci tepelnou smrti nebo velkym rozervanim. Muze to byt jinak, ale dovede nas k tomu vedecka metoda, ne bezhlave zpochybnovani vseho a vsude.

Marllone
Marllone
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@myths.creator Co to všichni melete ? Svět přece stvořil Bůh a všechno o vesmíru a kosmu jsou jen výmysly lidstva aby mohlo žít bezelstně ve hříchu

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 11. 2008 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@myths.creator ...a útěk k Bohovi, který to vše vysvětlí za něj.

(Nás už k tomu konci nedovede ani věděcká metoda, tedy hmatatelně, protože by ten proces musel nabrat mnohem větší fofry)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Kdyz vis, ze je to nesmysl, proc to ukazujes jako priklad? Praxe treba takova, ze rano vstanes a nemas na dvorku minus 270. A teorii relativity celkem uspesne fandi treba gravitacni cocky.

Ohledne Marsu — nikdo netvrdi, ze pozorovanim zmeris vsechno. To je snad jasny, ze obcas neni od veci nekam zaletet a posbirat tam vzorky hornin. Ale rozhodne jsme nevyvraceli polovinu zaveru, naopak jsme tam nektery uspesne overili.

Tvrde a neomylne se stavim za nazory vedy, ktera je sice omylna celkem bezne, ale jen diky ni si tu ted piseme.

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To gygant: No, je poněkud reálnější, že se "odnikud" vzal Bůh, tedy nadpřirozená bytost, než že se "odnikud" vzal atom, tedy kus materiálu. Ale to je asi zbytečné ti vysvětlovat, co?

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 11. 2008 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Ha! Když to stavíš takto, první tvá nabízená varianta je opravdu méně reálná, s tím se smiř - to víš, je taková nadpřirozená.

Měl bych ale říct, že jsem založením logik a i mé zaměstnání to jaksi předpokládá. Takže nadpřirozené věci si nechávám jen do knížek a fantasy her. Tím ti ovšem tvou víru neberu.

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Kdyz nevime nic o tom "odnikud", respektive to zatim presahuje nasi pozemskou zkusenost & uvazovani, je zcela irelevantni, jakym konstruktem si "odnikud" obestavis. Respektive je to relevantni pro tebe samotnyho, ale mlatit s tim o hlavu vedce jako by to byl argument?

Ja verim v "bozskej rad" konstant, ale to je ciste moje presvedceni, ktery nema v diskuzi zadnou vahu.

czechwinetour@seznam.cz
czechwinetour@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé, jak jsou si vědci na bázi fyzikálních zákonů jisti zánikem země a vesmíru. Dodnes nebyli schopni objasnit jeho vznik, velký třesk, resp. jeho faktické provedení - tzn.že se během biliontiny sekundy z kuličky o velikosti atomu stal obrovský prostor – dodnes nebyli schopni odpovědět na otázku, kde že se vzala ona „třaskavá“ kulička (z čeho vznikla, kde vzala tolik energie, kde se vzalo to, z čeho vznikla atd. …) a dnes mají tu drzost – na základě pouhých teorií a fyzikálních zákonů, které zase vymyslel jen nějaký jiný vědec, tedy zase jenom pouhý člověk – tvrdit, že vesmír se ROZHODNĚ rozpíná a chladne a dopadne to s ním tak a tak? Kde bere člověk – vědec tu jistotu, že on je ten nejchytřeji v celé realitě bytí a právě on si může dovolit celé toto divadlo vysvětlovat? Vesmír, respektive časoprostor je TAK složitou záležitostí, že i ten nejučenější z nás se může pouze bezdůkazně dohadovat o jeho principech! Nikdo prostě nemůže říci – takto to je, takto to bylo a takto to bude! Já osobně raději věřím v Boha, který tomu všemu dává smysl, než ve vrtkavou náhodu, tedy spíše kvadriliony náhod, které by se bývaly musely udát, aby celý tento časoprostor vznikl a pozor, ne jen vznikl, ale hlavně aby měl nějaký smysl…

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Vtipny. "Dodnes nebyli schopni.." nejak popira vsechno ostatni, ceho schopni byli? Treba tajdlencten internet, na kterej tak zapalene pises. Jak jsi vlastne prisel na to, ze casoprostor je slozitej — nebylo to nahodou prave diky poznatkum vedcu?

A kde ze berou tu jistotu? V pozorovani. V dukazech, vyplyvajicich z tech pozorovani. Zkus to taky a treba vypozorujes, ze nemaly procento vedcu jsou verici lidi a nijak to s jejich teoriema nekoliduje. Vis, co o tebou zminovany nahode rekl Einstein? "Buh nehraje v kostky."

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar A Hawking zase rekl: "Buh nejenze v kostky hraje, ale obcas je hazi i tam, kde je nikdo nemuze videt" (pri popisu kvantoveho vyparovani cernych der) :-D

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 11. 2008 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz "Já osobně raději věřím v Boha" - než se přemýšlením nad těmito složitými věcmi párat, tak raději budeme věřit v Boha, taky řešení. A kde se vzal on, z čeho vznikl, kde vzal tolik energie? Je to tak složité, že si s tím raději hlavičku nebudeme zatěžovat. A když jseš czech Winnetou(r), tak bys měl raději věřit v Manitou.

(To nic nemění na tom, že teorie velkého třesku fakt zní hodně
přitaženě za vlasy... Jen o trochu míň než ta o Bohovi.)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Pritazena za vlasy? Podlozena konkretnim pozorovanim (viz napr. reliktni zareni).

ChuckNorris
ChuckNorris
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Gygante s Janchorem bych si nezačínal. Myslím si, že toho ví víc než mi všichni dohromady (od otce)

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 11. 2008 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Já se docela těším, až budou v tom tunelu pod Alpami simulovat pidimalý velký třesk. To bude možná taková morda, že se budeme divit. Mimochodem, ta reklamní písnička k tomu urychlovači je Dokonalá.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
4. 11. 2008 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Vans - vždyť vidíš, že nejdu do žádných vědeckých podrobností. Já dělal fyziku před dvaceti lety, sice možná na slušné úrovni, ale je už to dlouho, na rozdíl od řady místních mladých diskutérů, kteří ji možná studují právě teď. Nicméně v obecné rovině, vachrlaté názory se tu mohou objevit i od nich, že jo.

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czechwinetour@seznam.cz Myslim, ze uplne nevis, jak podobne popularne-vedecke texty cist.

Vedci nikde nemuseji brat jistotu, protoze ji nepotrebuji. Vedci pozoruji, na zaklade pozorovani buduji modely, podle nich delaji predpovedi a experimentem tyto predpovedi (a za nimi stojici modely) bud potvrzuji, nebo vyvraceji. O vecech, ktere se vymykaji moznosti experimentu, jsou odsouzeni pouze usuzovat. Nikdy nic nevedi stoprocentne jiste, mohou nanejvys z dostupnych (vedeckych) teorii vybrat tu nejvice pravdepodobnou a tu potom predkladaji verejnosti, aby vedela, "co se zrovna kuti".

U kazdeho tvrzeni v Michalove clanku si muzes primyslet "podle dostupnych naznaku" a "vedci odhaduji, ze". V textu samotnem to neni, protoze by se pak nedal cist.

Jeste si neodpustim jednu filozofickou poznamku, a sice ze Vesmir zadny smysl mit nemusi, smysl v nem hledame my lide, protoze mysleni nejaky smysl predpoklada :-)

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mne by spis zajimalo v cem vam to pomuze.vcem vam usnadni zivot vedet jak zvykl vesmir nebo co bylo jeste pred nim, kdyz mate doma nezaplaceny slozenky.Jak vam vyvraceni boha pomuze v normalnich vecech.neurazejte se ale tyhle veci nejsou pro nas naprosto podstatny.My (jako clovek) mame co delat aby sme se dostaly na mars (cca 4 roky).A tohle hadani a vyvraceni jedny fyziky dalsi (kolikata je tahle qvantova fyzika vlastne v poradi?), je trak maximalne pro lidi co maj tohle jako konicka.Myslim si ze by sme si mely nejdriv proskoumat kde to vlastne sme.Pokud vim na na zemi sou jeste mista kde clovek nebyl, kazdej den nejakej dobrodruh obevi novej druh brouka.poradne nevime nic ani o sobe (jak vlastne DOOPRAVDY funguje mozek a proc ho vyuzivame jenom 15 %).a pokud si chcete hrat na existencionalisty, tak podle mne zakladni otazka neni JAK ale PROC. (pokud tohle ma nejakej ,,vyssi smysl, ale podle mne ne).

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos A neprijde ti, ze prave pomoci mluveni o vecech okolo se toho o sobe dovidame docela dost? Rozhodne se o sobe dozvime vic zkoumanim novych myslenek nez resenim stale stejnych problemu se slozenkami.

TheChaos
TheChaos
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@myths.creator zas takhle doslova sem to nemyslel.jenom sem chtel rict ze lidi se snazej najit duvod kde proste duvod neni.proste tu sme nahodou, bez zadnyho zamernyho zapricineni, a rejpani jak a kdy a co bude s vesmirem je podle mne k nicemu.ted si vezmi pripad ze by sme se cirou nahodou dozvedely kdy a jak vsechno vzniklo...tak si to prectesd...,,udelas hmm, tak to jo,,.A pujdes si zase po svym protoze ti to nijak nepomuze.

myths.creator
myths.creator
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TheChaos Ja si taky myslim, ze zakladni otazky po duvodu, smyslu, ucelu a podobne nemaji odpoved. Ale ptat se, co bude, tak uplne zbytecne neni. V meritcich vesmiru to sice neni prakticky vyuzitelne, ale clovek rad hleda odpovedi na velke otazky (pokud odpoved neexistuje, tim lip - jako zabava to dele vydrzi :-) Souvisi to s predstavivosti a predstavivost je nas hlavni znak.

pteic@seznam.cz
pteic@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 11. 2008 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano,vlna apokalypsy přijde a smete dekadentní a upadající SCORE a přemoudřelý a cizím kapitálem zamořený LEVEL!Jako bájný pták Fénix povstane časopis Excalibur.A z nebes sestoupí polobůh Andrej Anastasov,aby znovu potěšil svoje ovečky.
Ano,rok 2009 bude rokem Excaliburu.Nevěřící třeste se...

Reklama
Reklama