Zpět na článek

Diskuze: AMD a Sony úzce spolupracují na PS5

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Vrzalík
Vrzalík
Level 1 Level 1
19. 6. 2018 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta PS5 výjde nejspíše, tipuji nakonci roku 2019, více to ale očekávám někdy 2020. Pokud nebude mít alespoň 10-12 TFlops, tak to bude od Sony fail. Už teď mají nejvýkonnější grafiky na trhu 10 TFlops a za 2 roky to bude běžný standard. Ta konzole by defacto měla cílit ještě výš třeba na 14-15 TFlops, pokud má být výkonná na svou dobu.

_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
18. 6. 2018 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: tak oni tie hry umelo zamknuté na PS5 nebudú, proste na ne už na PS4 nebude výkon, tak logicky vyjdú len na PS5, alebo primárne na PS5 a v osekanej podobe na PS4. A bez 4k má samozrejme zmysel next-gen - nové hry, lepšia grafika, možno dokonca vyšší frame rate, pokial nevyužiješ 4k, etc. Takže nevidel by som to až tak negatívne ;-)
Inak ja očakávam hlavne super exkluzivity ako doteraz, konečne spätnú kompatibilitu, lebo to je celkom mínus na tejto generácii oproti Xboxu, možno ešte vylepšiť DualShock 4, aj keď ten je konečne ergonomicky dobre spracovaný a vyššie rozlíšenie, lepšiu grafiku a stabilný frame rate považujem tak nejak za samozrejmosť, nič z čoho by som striekal.

Slig
Slig
Level 11 Level 11
Hlavní platforma: PlayStation
17. 6. 2018 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: JC 3 dropuje brutalne framy. Někdy i na 15 FPS!!! Bloodborne a obecně souls hry mají na konzolích problémy s frame pacingem ve 30 FPS (hra nedavkuje framy v pravidelném intervalu, přestože běží 30 FPS, tak nějak zvláštně zpomaluje). To jsou 2 úplně jiné problémy.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@A.A.: Já měl na mysli x86, ne mikroarchitekturu procesoru a grafiky.

uprocker@seznam.cz
uprocker@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je jedno co tam bude, hlavne ze na to vyvojari budou delat poradne hry. Kdyz jsem videl Last of us II, divim se ze vubec maj potrebu delat PS5. Jeste vic se divim ze se tu najdou taci, kteri si porad myslej, ze trailer byl naskriptovanej. HAHAHAHAHAaaaA:D

_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: uvažujem rovnako a takisto dúfam v spätnú kompatibilitu, ale je pravda, že Sony niekedy vie prekvapiť so svojimi zvláštnymi rozhodnutiami. Ale krútil by som hlavou, keby tam tá spätná kompatibilita absentovala.

Za mňa a určite aj väčšinu hráčov by sa mohli zamerať poriadne aj na frame rate. Aj keď na konzolách 30fps nie je ani zďaleka to isté ako na pc, tak tých 60 je predsa len príjemnejších. Je to dosť cítiť, obzvlášť keď hrá človek nejakú novinku v 30fps a potom si zahrá remaster, napr. DmC alebo TLOU, ktoré idú 60fps a je to veru príjemná zmena. Takže za mňa hlavne frame rate!

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
19. 6. 2018 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vrzalík: Když se podíváte na ceny tak 20k za Hi-end roku 2019 je směšně málo. 20k by stála jen grafika, zas tak moc ty konzole dotovat nemůžou. Každopádně jak sem psal nemohou tam dát nic z roku 2019 pokud by to mělo roku 2019 vyjít. To výrobně nestihnou. Navíc jak je již uvedeno v článku, mělo by se jednat o Navi od AMD a to je prezentováno jako mainstream GPU pro APU. Ty konzole to budou mít určitě vyhnané, ale vše má své meze.

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
19. 6. 2018 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vrzalík: Bylo by to hezké, ale tomu osobně moc nevěřím. Ty konzole budou na 99 procent APU a tam takový výkon není. To co popisujete by znamenalo namačkat Hi-end PC do kompaktní konzole. A pokud by to mělo vyjít začátkem 2020, tak už musí být teď známy specifikace, musí se podle nich dojednat výroba, vyrobit dostatek kusů a rozdistribuovat do obchodů. Takže by to muselo být založené na něčem co existuje teď.

Vrzalík
Vrzalík
Level 1 Level 1
18. 6. 2018 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co očekávám od PS5? 1. nativně 4K60FPS u všech her, 4K se stane standardem jako je nyní Full HD, 2. posunutí grafiky ve hrách jako takové ( detailnost, textury, fyzika, animace), protože co si budeme povídat hry se dělají především na konzole, kdy ty základní verze ( PS4 či Xbox One) mají na dnešní dobu ubohý grafický výkon ( cca 2 TFlops), PS5 by mohla mít 10-12TFlops 3. zpětnou kompatibilitu všech PS4 titulů, takže si majitelé PS4 budou moci zahrát všechny své tituly na PS5 a nemajitelé PS4 budou mít při koupi PS5 o tyto tituly širší výběr, co si mohou zahrát

Slig
Slig
Level 11 Level 11
Hlavní platforma: PlayStation
18. 6. 2018 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alfons Netáhlo: vyšší výkon pro lepší fyziku a AI, obě trestuhodne opomenute věci, které se nikam nevyviji (resp. Nevyužívají) minimálně poslednich 10 let (viz. physx nebo třeba engine euphoria + AI). Tohle by byl pro me next gen...

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: já vim, tyhle problémy, mám u Just Cause trojky, je to jako kdybych to hrál na pc a měl slabou sestavu. Což je jeden z důvodů, proč sem si pořizoval konzoli, abych tohle neřešil, ale u Bloodborenu tohle naštěstí nemám.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@A.A.: Ano, proto jsem říkal, že to nejspíš bude mít stejnou architekturu jako PS4...

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: na wumitaie respektive kokoshitsuneho nema cenu reagovat, se divim, ze tu tolik nezasira diskuze jako na csfd.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 05:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pedrox: bylo by fajn třeba možnost vypnout stíny a podobně. Oželel bych to na úkor plynulosti.

Aleš Adam
Aleš Adam
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi:
Architektura PS5 bude zcela jistě jiná. Bude jiný procesor i jiný grafický chip. Já bych rád viděl rychlejší disk, jednou třeba SSD?

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slig: GT 7 ? Ty jsi vtipálek :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pedrox: Mám PC a PS3 (PS4 teprve někdy v budoucnu), nahrál jsem se hodně na obou, dokonce ještě na PS2, ale tvrzení, že 30 FPS na konzolích ani ani zdaleka to stejné co na PC, tedy opravdu nechápu. Na obou platformách hraju téměř výhradně jen s ovladačem na 27'' monitoru, na který koukám rozvalený z křesla a je to úplně to stejné. U dost her na konzolích ty nízké FPS kazí dojem, hlavně když jdou třeba i ke 20 FPS.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dr.One: protože pokud ji bude mít Xbox hned ze startu (což si myslím, že bude) tak by to mohlo být pro Sony velký problém.

barth731
barth731
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano přesně tak, u konzolích jak PS4 tak Xbox je nejdůležitější grafická karta a tu má Nvidia lepší ale zároveň dražší (mám v PC dnes již historická ve své době za 8000 Kč GTX 770) než AMD kvůli efektům bohužel, ale kvůli ceně bohu dík.PS5 za 40000 Kč by si asi moc lidí nepořídilo.Za mě bych nejradši spojení a společná superkonzole od sony a microsoftu, čímž by asi vyrazily všem ve světě dech a veškerá očekávání bez mechaniky pouze jedno společné store určitě je spousta her které mohu xboxu závidět a xbox zase naopak ps4 o neskutečném znovuoživení starších titulů s obou konzolí v kombinaci s oborským potencionálem kupní síly ani nemluvím.Myslím důstojné zakončení poslední generace konzolí jak ji známe, za dalších 10 let už bude buď vše přes internet, mobilně nebo VR, další konzole už nebudou.

barth731
barth731
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nvidia(nvidia physx, https://www.youtube.com/watch?v=Md4Hmgtl8q0 , https://www.youtube.com/watch?v=IltIVf_TeFg , https://www.youtube.com/watch?v=pgVshRfCQ4g , https://www.youtube.com/watch?v=1o0Nuq71gI4 , https://www.youtube.com/watch?v=EWFkDrKvBRU) má daleko lepší efekty a výkon, o porovnání intelu a AMD ani nemluvím , tady jasně vítězí cena nad kvalitou a tím samozřejmě větší zisk z potencionálních hráčů, kterým stačí na velké prezentaci ukázat nápisy 4K HDR i když to nakonec ani nemusí být pravda jako v případě PS4 pro (sám ji mám doma , proto si připadám trochu podvedený ze strany Sony, provedl jsem výměnu kvůli TV 4K, PS4 za PS4 pro a vysledek 0, to mohu porovnat jednu má v pokoji dcera a druhá je v obyváku nepozoruji větší rozdíl, tak doufám že to s PS5 nebude podobné???!!!), ale za mě jasně vítězí exkluzivita a hlavně kvalita her díky které Sony jasně drtí konkurenci a nechává ji i se svojí výkonnější konzolí daleko za sebou.PS: zrovna jsem dohrál detroit become human a God of war 4 a těším se na Spidermana a co vy Xboxsáci co jste v poslední době dohráli exklusivního?

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Merengues9: Jestli nebude, tak budu hodně překvapený. PS5 bude s největší pravděpodobností jenom silnější PS4 Pro, jinak stejná architektura a tak, takže nevidím důvod, proč by tam PS4 hry neměly jít spustit.

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
19. 6. 2018 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vrzalík: Konzole narvaná hi-end komponenty za 20 tisic :D

Jo, s tim bych taky "nemel problem" :-)

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
18. 6. 2018 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už je to tu asi mrtvé, ale stejně se zeptám, co vlastně od PS5 čekáte? Jestli to já chápu, tak přinese 4k v 60FPS. To jest něco co je mě osobně k prdu, takže bych rád četl nějaká pozitiva i pro lidi s FullHD, jinak vidím, že budu nucen koupit něco co mě nikam neposune, jen abych spustil uměle zamknuté hry na PS5.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 6. 2018 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pedrox:@Minstriel: já sem u Bloodborenu, žádné trhaní/sekání neměl. Ta hra mi plynule běžela a běží když ji zapnu.

_pedrox_
_pedrox_
Level 1 Level 1
16. 6. 2018 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: veď preto som ho spomenul :-) Celkom nedávno som dohral Old Hunters a mal som pocit, že to ide trochu plynulejšie, ale môžno to bol len mylný pocit a je to rovnaké ako Bloodborne. Čo je celkom škoda, keď zrovna pri takejto hre, kde je správny timing to najdôležitejšie, je tá plynulosť dosť podstatná a priamo ovplyvňuje zážitok z hry. O to zarážajúcejšie, že to je Sony exkluzivita vyvíjaná na jednu platformu, kde z iných exkluzivít sme trochu inak zmlsaní... Mám pocit, že japonským vývojárom v tomto na tejto generácii ušiel vlak a západní vývojári sú technologicky zdatnejší a precíznejší. Už to neni jak za PS2 éry, kde to bolo presne naopak. Aj keď vizuálne a štylisticky sú stále top!

Reklama
Reklama