Activision nechystá svou verzi EA Access
Spuštění služby EA Access na Xbox One, skrze kterou nabízí Electronic Arts vybrané hry za jednotný měsíční poplatek, je možné v širším kontextu chápat také jako základní kámen nového trendu. Pokud by se však mělo stát, že se k podobnému modelu uchýlí i další velcí distributoři, bude si muset herní obec ještě nějakou chvíli počkat.
Přinejmenším Activision podle vyjádření šéfa společnosti, Erica Hirshberga, nic podobného v blízké budoucnosti neplánuje. Hirshberg promlouval o plánech během zveřejňování finanční zprávy za uplynulý kvartál a naznačil, že do neprověřených obchodních modelů se rozhodně pouštět nebudou. Snahou firmy je pokrčovat v tom, co je pro hráče důležité, a to je z pohledu Hirshberga udržitelný rozvoj stávajících značek a podpora nových.
Na druhou stranu se ale Acitivision nestaví k ničemu kategoricky zády: „Vždy hledáme nové možnosti, jak lépe posloužit hráčům a naší komunitě, nové obchodní modely neustále prověřujeme a v momentě, kdy se osvědčí, využijeme je v případě, že mohou prospět našemu byznysu,“ vysvětluje Hirshberg. V tomto bodě je ale nutné také zmínit, že byť má Activision obrovský vliv, herní portfolio není tak rozsáhlé a pestré, jako v případě zmiňovaných Electronic Arts. I z tohoto důvodu se jeví podobná nabídka pro Activision jako neprůchozí a určitě se najdou jiní kandidáti, kteří by o této příležitosti mohli uvažovat.