Nebýt ta hra v lokalizované verzi mezi budgetem, nebyla by na svém místě. Nástupce Falloutu? Ani v té nejhorší noční můře. Poměrně slušná hra, ale na ´Outu je prostě nejdůležitější ta atmosféra a ta byla (je a bude) dána kombinací tahového systému taktických bojů na hexové mřížce s postapokalyptickou dekadencí příběhu - to vše pojato nanejvýš osobně. Každý výstřel a každý krok v bitvě, každá dialogová volba a každý koupený předmět - to vše mělo smysl ve Falloutu samo o sobě. Ale v TF? Postavy bojují téměř samy a jejich zbraně střílejí automaticky, aniž by s tím měl člověk možnost v samotné bitvě nějak významně manipulovat. Pausovací systém? Má svůj význam v Baldurs´ Gate, kde dělíte plánovitě cíle mezi Warriory, než vaši Wizardi vyblazují své Firebally, ale ve hře s automatickými zbraněmi, kde výsledek záleží především na původním rozmístění postav, je spíš k vzteku. Osobní přístup k boji tedy padá. Co se příběhové části týče - ve hře, kde jsou si postavy nejen vzhledově, ale často i herními kvalitami postavy podobné jako vejce vejci (i když existuje pár vývojových směrů jakými se lze ubírat, nápadité a osobité kombinace, jakých šlo ve "Spadu" dosáhnout, mi prostě chybí), nezachrání atmošku postapokalyptického zoufalství ani znásilňování nemluvňat. Netvrdím, že je The Fall hra špatná, právě naopak - přináší svěží vítr a ,přiznejme si to přátelé, nemusí pršet, jen když kape. :-) Ale vážně: z interfacu na mě dýchla Jagged alliance a Gothic, což nemusí být špatně, ale ponuré atmosféře to nijak zvlášť nesvědčí. Co se týče nudy, která vás nutně časem při bojích přepadne, nezoufejte - vytvořte si jako frontmana plíživého bijce na blízko a vrhací zbraně a hrajte to jako stealth-ninja akci. Je to mnohem zábavnější a navíc se tolik netříští bojová zkušenost. Až bude mít váš hrdina na max hlavní ability, můžete jej rozvíjet v ostatních dovednostech a propouštět díky tomu ostatní postavy, které si držíte beztak jen kvůli jejich specializacím...