new-super-mario-bros-u
Článek New Super Mario Bros. U

New Super Mario Bros. U

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

10. 6. 2012 22:35
Reklama

Nintendo letos trochu zklamalo fanoušky tím, že na svém stánku nemělo nového 3D Maria pro konzoli Wii U. Na druhou stranu: pracuje hned na dvou pokračováních série New Super Mario Bros., které se liší jen kosmeticky. New Super Mario Bros. 2 vyjdou na Nintendo 3DS a přinesou v singleplayeru i multiplayerovém módu Coin Rush zuřivý hon za mincemi. New Super Mario Bros. U vyjde spolu s novou konzolí Nintendo Wii U a nabídne asymetrický multiplayer s využitím GamePadu, kdy jeden z hráčů bude moci přidávat ostatním plošinky a usnadňovat jim tak cestu náročnými místy... anebo jim naopak rafinovaně škodit. Zároveň předvede New Super Mario Bros. U naplno využití komunitního Miiverse a zapojení vlastních Mii avatarů do multiplayeru.

Ať je mincí milion!

New Super Mario Bros. 2 pro 3DS je bezpochyby titul navržený na míru strýčku Skrblíkovi. Vývojáři se rozhodli povýšit sbírání mincí na klíčový herní mechanismus, a tak hráče čeká skutečně šílený hon na zlato ve všech úrovních, herních módech a dokonce i multiplayeru. Takashi Tezuka, designer hry, přiblížil rozhodovací proces v Nintendu: "Když jsme udělali ze sběru mincí hlavní cíl, přemýšleli jsme, kolik toho po hráčích máme chtít. Aby sebrali deset tisíc? Dvacet tisíc? Ne, ne, ať jich nasbírají milion!" Na to přišla očekávatelná reakce: "Nezblánili jste se?" Ale i když se to zdá jako obrovské číslo, skutečně bude možné to dokázat. Pomohou tomu jednak úpravy herního systému, kdy řada power-upů spustí doslova vodopád mincí na obrazovku (E3 trailer ukazuje například likvidaci masožravek zlatým bonusem, který za sebou trousí mince, či přeměnu celého systému plošinek ve zlatou zeď), jednak multiplayer a mód Coin Rush na sběr mincí přímo zaměřený. Pochopitelně je to i rafinovaný krok, který by měl motivovat k opakovanému hraní jednotlivých levelů, cizelování postupů a prodloužit výrazně celkovou herní dobu.

Důležité potvrzení: nasbírané mince se budou skutečně sčítat skrz naskrz všemi módy. Při hraní ve dvou budou hráči tentokrát společně v jedné obrazovce, podobně jako je to u Wiičkového New Super Mario Bros. - autoři se pro tuto změnu rozhodli, aby zamezili příliš rychlému "prolétávání" úrovněmi a donutili hráče spolupracovat. Již několikrát zmíněný Coin Rush patří do sady výzev a módů, které zpestří opakované hraní – tak může mít hráč za úkol proběhnout celý level, aniž by ztratil jediného Maria, nebo v drsnějším časovém limitu. Zkrátka a dobře, vypadá to, že se Nintendo zákeřně pokouší připoutat hráče na měsíce až roky k jejich handheldům... a protože vsadilo na vrozenou lakomost a slabost pro cinkající zlaťáky – nejspíš mu to vyjde.

Mario, Yoshi, Waluigi a... Tomus

New Super Mario Bros. U po svém přejmenování odkazuje k faktu, že vyjde pro konzoli Wii U. Předtím měla hra přídomek "Mii" – a nebylo to bezdůvodně. Jednou z důležitých novinek je totiž provázanost s Mii avatary, kteří se nyní zapojí do akce po boku známých postaviček z mariovského univerza. Díky vyššímu výpočetnímu výkonu Wii U mohli autoři zvýšit rozlišení a zlepšit detaily herního světa, zejména ale nyní mohou zobrazovat postavy Mii, takže nebude docházet ke zmatení v multiplayeru. Sociální možnosti konzole a jejího systému Miiverse obohatí zážitek ještě další formou: u jednotlivých map, na obtížných místech či klíčových bodech hra nabídne zapsání komentáře a naopak když například hráč několikrát za sebou zemře po pádu do téže jámy, ukáže mu hra výkřiky ostatních, kteří se potýkali se stejným problémem. Od integrování sociálních prvků přímo do hry si Nintendo hodně slibuje: snad na druhou stranu nebudou příliš rušivé.

Hned úvodní vteřiny E3 2012 traileru ukázaly jednu novinku – tou bude nový kostým Maria přezdívaný "létající veverka". Vtipný design, který při klesání připomíná spíše netopýra s roztaženými křídly, umožní vznést se do vzduchu, třepání ovladačem Maria vynesew ještě o kousek výš. Hraní s klasickým ovladačem bude hodně připomínat Wiičkové New Super Mario Bros. - parta až čtyř hrdinů proskakuje z boku viděným levelem, překonává překážky, sbírá mince, skáče nepřátelům na hlavy a neustále si pomáhá i překáží, až vzniká rozverný chaos, který baví, ale přináší i chvíle totálního zmaru. Za vše mluví naše starší video.

Vedle vyššího výkonu je hlavní novinkou a unikátní vlastností Wii U ovladač GamePad. New Super Mario Bros. U ho využijí jednak k již známé možnosti přesunout hru z televize na displej samotného ovladače a pokračovat plynule v hraní. Zajímavější bude ale asymetrický multiplayer v takzvaném Boost módu. V něm tedy až čtveřice hráčů standardním způsobem proskakuje levely, zatímco pátý hráč vstupuje do herního světa přes dotykový panel GamePadu a může v něm přistavovat plošinky a usnadňovat tak cestu vpřed či dosažení bonusových míst. To přináší do hry i kompetitivní prvky, kdy například hráč s GamePadem postaví několik plošinek s mincemi a hráči se pak porvou o to, kdo z nich vytříská nejvíce. Vývojáři se hodně brání tomu, že by GamePad měl být využíván k otravování života a schválnostem na ostatní hráče – právě v tom se ale novináři na E3 hodně vyžívali, a tak určitě i tento rozměr bude asymetrický multiplayer mít. Vždyť – co je zábavnějšího, než neštěstí druhých, že?

Dvě nové hry pod značkou New Super Mario Bros. nejsou zrovna festivalem originality: pro obě ale platí, že i kosmetické změny, které autoři udělali, mohou hodně posunout hratelnost a celkový dojem. Závod o první milion mincí bude velkou výzvou pro mariovské fanatiky, asymetrický multiplayer WiiU verze pak dodá novou šťávu už tak hodně emotivním rodinným seancím nad kooperativní částí New Super Mario Bros. A tak i když jsou obě dvě oznámené hry "pouze" 2D, nezaslouží si přehlížení: obě budou zatraceně zábavné.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama