Frogwares popisuje krádež The Sinking City
i Zdroj: Frogwares
Novinka Frogwares popisuje krádež The Sinking City

Frogwares popisuje krádež The Sinking City

Radek Raudenský

Radek Raudenský

2. 3. 2021 10:37 4

Se hrou The Sinking City se už od vydání pojí velké problémy. Nejde ani tak o samotnou hru jako spíše o její okolí. Studio Frogwares se na vydání spojilo s vydavatelem Nacon (dříve Big Ben). Už od vydání ale vývojáři tvrdili, že s vydavatelem jsou velké problémy – nedodával reálná čísla prodejů, nevyplácel peníze a dalšími způsoby porušoval dohodu. Nacon následně požadoval master verzi hry, kterou Frogwares s pomocí francouzských soudů dvakrát odmítlo – třetí jednání se stále vede.

Reklama

Nacon ale nepřestalo a pro velké překvapení jak hráčů, tak vývojářů se The Sinking City dostalo na Steam – tato platforma byla součástí dohody, kterou ale ani jedna ze stran nerespektovala. V obsáhlé tiskové zprávě nyní vývojáři popisují, jakým způsobem se Nacon dostalo ke zdrojovému kódu a jak je možné, že se The Sinking City bez souhlasu vývojářů objevilo na Steamu.

Frogwares popisuje krádež The Sinking City
i Zdroj: Hrej.cz

Ve zkratce si Nacon zakoupil verzi hry skrze stránky Gamesplanet, oficiálního distributora hry. Nacon následně použilo dešifrovací klíč pro získání zdrojového kódu hry, ve kterém pozměnilo několik zásadních atributů – kromě odstranění a nahrazení loga Gamesplanet je hra bez achievementů či připojení k internetu. Pokud by totiž tyto funkce hra podporovala, nedokázala by se připojit k externím serverům, které kontrolují verzi hry.

Přepracování ale bylo vytvořené značně fušerácky. Kvůli absenci unikátního digitálního podpisu jsou sice všechny soubory stejně pojmenované, ale digitální podpis vůči Gamesplanet verzi chybí. Vývojářům se díky partnerskému portálu dokonce podařilo najít programátora, který toto „hacknutí“ a „zpirátění“, jak sami vývojáři čin nazývají, má na svědomí. Jde o Filipa Hautekeeta, ředitele studia Neopica, které Nacon před půl rokem koupilo a který má více jak 20 let zkušeností v oboru programování – jak samo Frogwares tvrdí, nic takového by nezkušený programátor bez znalosti Unreal Enginu nezvládl.

Frogwares popisuje krádež The Sinking City
i Zdroj: Hrej.cz

Jaký je tedy výsledek? Nacon si tímto činem akorát přiložilo pod kotel. Frogwares tvrdí, že díky ukradení zdrojového kódu má Nacon přístup ke všem assetům, nástrojům i datům. Díky těm lze vytvořit novou verzi The Sinking City nebo zdroje prodat či recyklovat. Tyto činy mohou vést k sedmi letům za mřížemi a pokutě až ve výši 750 tisíc euro.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama