Valve pracuje na trojici velkých her pro VR
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Valve pracuje na trojici velkých her pro VR

Valve pracuje na trojici velkých her pro VR

Pavel Makal

Pavel Makal

10. 2. 2017 12:14 4
Reklama

V nedávné době jsme vás informovali o tom, že se kolem legendami opředeného Half-Life 3 znovu rozčeřily hladiny informací. Ať už je to s jeho existencí v minulosti, současnosti či budoucnosti jakkoli, společnost Valve aktuálně pracuje na trojici VR her. Britskému Eurogameru to potvrdl sám zakladatel a šéf společnosti Gabe Newell.

Trojice titulů má navíc představovat skutečně plnohodnotné hry. „Momentálně tvoříme tři VR hry. A když říkám, že tvoříme tři VR hry, myslím tím tři PLNÉ VR hry, žádné experimenty,“ uvedl Newell, když byl dotázán na VR prototyp The Lab pro HTC Vive. Jakékoli další detaily si ovšem bohužel zatím nechal pro sebe, zmínil jen, že hry vznikají na technologiích Unity a Source 2.

Newell je plně přesvědčen o tom, že VR není pouhou bublinou, nýbrž že se tato technologie stane novou kapitolou v rámci virtuálních zážitků. Zmiňuje, že u klávesnice a myši jsme se zasekli na vážně dlouhou dobu a je třeba rozšířit své schopnosti. Navíc to podle něj není jen o hardware, ale zejména o tvorbě lepších her. Zdůrazňuje nutnost větších skoků kupředu ve vývoji her, jaké Valve umí.

„VR nebude úspěšné, pokud lidé prostě vezmou existující obsah a jen ho naroubují do VR prostoru. Jedna z prvních věcí, které jsme udělali, je Half-Life 2 a Team Fortress 2 ve VR a bylo to něco nového. Byl to vývojářský milník, ale nebylo na tom vůbec nic zajímavého. Stejně tak si nikdo nekoupí VR, aby na něm sledoval filmy.“ Je tedy zřejmé, že se Valve s vývojem nových her pouští do dosud neprobádaných končin a nehodlá jen převést své starší úspěšné tituly do VR.

Další zajímavou poznámkou je i to, že Newella příliš nezajímají cenově dostupná VR zařízení. Mnohem důležitější jsou pro něj ta nejvýkonnější. Dle jeho názoru by ani 80% zlevnění současných systémů nezvětšilo aktuální VR trh. Je to dáno tím, že pořád neexistuje dostatečně lákavý důvod, proč by lidé měli strávit 20 hodin denně ve VR. „Když máte něco, pro co se nadchnou miliony lidí po celém světě, až pak se můžete starat o snížení ceny. Jeden starý vtip říká, že kořenem všeho zla je předčasné zlevňování,“ dodává Newell.

Šéf Valve se nebojí ani odvážných tvrzení. Jedním z nich je názor, že v následujících dvou letech se zobrazovací technologie VR posune takovým způsobem, že vysoce překročí schopnosti aktuálních tradičních zařízení, jako jsou monitory nebo televize. Zároveň ovšem uznává, že se několikrát ve svých předpokladech mýlil a jako příklad uvádí produkty od Nintenda. Handheld DS bral jako skutečně špatný nápad a předpokládal, že konkurence v podobě Sony tento produkt zadupe do země. Nakonec byla situace zcela opačná. Dalším příkladem jsou podle něj Wii Sports. Když je poprvé zkusil a poznal kouzlo pohybového ovládání, nemohl se dočkat, až plně prozkoumá jeho potenciál. Brzy se však zjistilo, že právě Wii Sports jej představily v té nejlepší podobě a to bylo vše.

Faktem je, že Newellův pohled do budoucna je optimistický a šéf Valve se nebojí prohry. Tvrdí, že pokud neselháváte, pak plně neprozkoumáváte potenciální prostor. VR podle něj postupuje podle očekávání společnosti. A pokud úplně selže, svět se pro Valve nezboří. Pokud se totiž nesnažíte o něco, co může selhat, zřejmě se nesnažíte o nic moc zajímavého. S podobně sympatickým pohledem na svět nelze nesouhlasit a ačkoli jsme k první generaci VR spíše skeptičtí, rádi se necháme v následujících letech ohromit technologickým pokrokem i v této oblasti.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama