Otec Xboxu: Ano, ovladač byl enormní…
Seamus Blackley je považován za otce Xboxu, bavíme-li se o první verzi této konzole, která si svůj debut odbyla na přelomu let 2001 a 2002. Je proto zajímavé s odstupem času sledovat, jak se vyjadřuje k ovladači, který rozvířil kontroverzi a dodnes se nad ním hráči pozastavují. Proč? Protože byl opravdu velký!
Blackley všeobecné mínění podtrhnul a přidal pár detailů z pozadí vývoje zmiňované konzole, když odpovídal na dotaz, zda by mohl za účelem školní práce poskytnout trochu interního pohledu právě na vývoj zmiňovaného ovladače.
It was embarrassingly enormous; politically I had no juice to fix it; they ignored focus tests; I understand you can land a helicopter on it https://t.co/UI7ZUS4W5f
— Seamus Blackley (@SeamusBlackley) 3. října 2016
„Byl až trapně enormní, neměl jsem však v moci tuhle věc napravit,“ píše Blackley na Twitteru. Podle jeho slov navíc v Microsoftu úplně ignorovali tzv. focus testy, což vyústilo v ovladač, na kterém podle Blackleye můžete přistát s helikoptérou. Dalším z důvodů byly také schopnosti zvoleného výrobce – údajně nedokázali připravit menší součástky, takže ovladač nakonec vypadal, jak vypadal.
Blackley nicméně podotýká, že spoustu lidí mělo velké ovladače rádo a za vzor předkládá ovladač ke Dreamcastu, do kterého jste „mohli vložit tamagoči“. Jen prý toho plastu bylo na výrobu ovladače použito tolik, kolik by bylo potřeba na výrobu tanku…