Na rozšířeních vydělá ročně EA přes miliardu
Společnost EA se ústy svého finančního ředitele, kterým je Blake Jorgensen, pochlubila, kolik vydělá na rozšiřujícím obsahu pro své hry. Za uplynulý rok přinesly mikrotransakce, season passy, DLC, mapy a další obsah do kasičky vydavatele 1,3 miliardy dolarů.
Nikoho tak nemůže překvapit, jak se trend velkým herním firmám zalíbil, když se královsky vyplácí. A hráči očividně na tuto hru přistoupili. Přibližně polovinu z ročního příjmu ve výši 1,3 miliardy přitom tvoří zisky z módu Ultimate Team, což už je panečku pořádná suma peněz. Obchodovat s virtuálními hráči za reálné peníze ve sportovních titulech se očividně vyplatí.
Důvod, proč je Ultimate Team tak úspěšný a jeho zpeněžení EA ročně přinese 650 milionů dolarů, tkví podle Jorgensena v přirozené lidské povaze. Toužíme sbírat a vyměňovat a “hráči ochotně zaplatí za to, aby překonali své přátele”, říká Jorgensen.
Pokud jde o další zdroje příjmů nad rámec rozšiřujícího obsahu, dalších 650 milionů dolarů vygenerují mobilní hry, 300 až 400 milionů pak nejrůznější předplatné a další peníze přinese digitální distribuce, která dnes tvoří přibližně 25 procent celkem prodaných kopií jedné hry.
Částka 1,3 miliardy dolarů z rozšiřujícího obsahu se podle IGN výrazně podepisuje na tržbách EA z celého digitálního odvětví. To je přitom z velké části odpovědné za celkové tržby společnosti.