GDC 15: Shadow of Mordor získal hru roku
Herní vývojáři včera v rámci probíhající konference GDC hlasovali o udělení cen Game Developers Choice Awards nejlepším herním počinům a úspěchům za minulý rok. Patnáctým ročníkem ceremoniálu prováděl Tim Schafer.
Vítězem ocenění hry roku se stal Shadow of Mordor, ale možná překvapivě rovnou ve třech kategoriích stanul na první pozici mobilní titul Monument Valley. Vývojáři také ocenili přínos tří významných osob hernímu průmyslu.
Cena Pioneer Award za průkopnictví v oboru byla udělena Davidovi Brabenovi, jenž se podílel na vývoji Elite, 3D vesmírné obchodní hry v otevřeném světě, která vyšla v roce 1984. Herní designerka Brenda Romero odbržela cenu Ambassador Award, za pomoc hrám postoupit na lepší místo. Nakonec Lifetime Achievement award, cenu za celoživotní dílo, získal otec série Final Fantasy, dvaapadesátiletý Hironobu Sakaguči.
O udělení cen rozhodovala International Choice Awards Network, organizace složená pro potřeby Game Development Choice Awards z předních herních vývojářů ze všech částí videoherního průmyslu.
Hra roku
Middle-earth: Shadow of Mordor
Nejlepší debut
Stoic Studio (The Banner Saga)
Cena za inovaci
Monument Valley (ustwo)
Nejlepší technologie
Destiny (Bungie/Activision)
Nejlepší zvuky
Alien: Isolation (Creative Assembly/Sega)
Nejlepší výtvarné umění
Monument Valley (ustwo)
Nejlepší příběh
Kentucky Route Zero: Act III (Cardboard Computer)
Nejlepší design
Hearthstone: Heroes of Warcraft (Blizzard)
Nejlepší handheldová/mobilní hra
Monument Valley (ustwo)
Cena publika
Elite: Dangerous (Frontier Developments)
Pioneer Award
David Braben
Ambassador Award
Brenda Romero
Lifetime Achievement Award
Hironobu Sakaguči