Dragon Age ukázal bojový systém
Začátek konference EA se nesl ve znamení problémů s přenosem a mnoho diváků sledující ukázku Dragon Age ji nestihlo zhlédnout celou. I přes technické potíže se však BioWare vytáhlo a několik minut dlouhé záběry přímo ze hry předvedly, jak skupina inkvizitorů obsadila tvrz plnou nemrtvých a zachranila uvězněné vojáky.
Před tím vším však BioWare ukázali široké možnosti tvorby vaší postavy, přes milion kombinací, 3 třídy, 9 specializací a více než 200 kouzel a dovedností a stejnak i možnosti úprav vašich zbraní a zbroje, které si navíc budete moci pojmenovat.
Dragon Age: Inquisition nenabízí jen spoustu možnosti customizace, ale také obří svět Fereldenu a Orlais, který budeme prozkoumávat a sledovat stopy vedoucí příčině objevujících se trhlin do Úniku (Fade). Hra by měla obsahovat více než milion slov textu (držíme palce překladatelům, neboť oficiální čeština nebude) a její kompletní dohrání se vším všudy může zabrat až 150 hodin. Uf!
V úkázce jsme viděli Inkvizitorku, která společně s Blackwallem, Solasem a Colem vyrazila na záchranu spřátelených vojáků. Mohli jsme vidět oba bojové systémy - jak real-timový akční, který odpovídá systému z DA2, tak nový taktický, při kterém lze situaci na bojišti zastavit, zanalyzovat ji z pohledu svrchu a rozdat jednotkám příkazy, které poté vykonají.
Skupinu lze při boji rozdělit, tak že někteří jedinci se vydají třeba zlikvidovat vzdálené lučištníky, zatímco váš tank si to rozdá na férovku se silným protivníkem. V boji můžete kdykoliv převzít kontrolu nad členem vaší party a vést útok z jejich pohledu, mimo boj pak ovládáte svého Inkvizitora prakticky bez přestávky.
Poté co se Inkvizitorka s partou postarala o klid v tvrzi, osvobodila vojáky, ty se k ní přidali a zvýšili tak sílu inkivizice, podobně jako se v posledním Mass Effectu zvyšovala připravenost na galaktickou válku.
Dragon Age: Inquisition vyjde u nás 21. listopadu na PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3 a Xbox 360. Nezapomeňte se podívat na nový trailer.