Ryse 2 zřejmě vůbec nevyjde
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Ryse 2 zřejmě vůbec nevyjde

Ryse 2 zřejmě vůbec nevyjde

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

26. 6. 2014 17:49 1
Reklama

Ačkoliv se mnozí shodnou na to, že hra Ryse: Son of Rome posloužila svému účelu launchové hry a mělo by se na ni zapomenout, vývojáři z Cryteku žhavili naději na to, že by připravili pokračování. Ryse 2 bylo podle informací Kotaku a Eurogameru v předprodukční fázi, z vývoje ale nakonec sešlo.

Hlavním důvodem, který v tuto chvíli zastavil veškeré práce, je snaha Microsoftu převzít kontrolu nad celou značkou a upevnit si další exkluzivní titul pro konzoli Xbox. Zástupci MS proto slíbili, že vývoj bez problémů zaplatí, ovšem jen za předpokladu, že se Crytek vzdá všech práv. To se dosud stále ještě nezávislému studiu ani trochu nelíbí, nabídku odmítlo a dál řeší interní problémy, které jsou možná kritičtější, než by se mohlo na první pohled zdát.

Už vývoj prvního dílu s sebou nesl celou řádku komplikací a už v době, kdy se Ryse jmenovalo Codename Kingdoms a mělo vyjít pro Xbox 360, byl vývoj v budapešťském studiu souběžně s vyhazovem 50 lidí pozastaven. Následný restart a přesun do Frankfurtu se mohl jevit jako určité vysvobození, ale na škrty v personálním obsazení nakonec došlo i ve Frankfurtu.

Nejsou to ale jen evropské pobočky Cryteku, které čelí takřka existenčním problémům, trable mají i v Číně, kde se pro změnu neplatí výplaty, jak už jsme vás informovali v pondělí. Zdroje Eurogameru uvádí, že únorové mzdy byly vypláceny až v dubnu a dubnové spolu s květnovými ještě nebyly proplaceny vůbec. Není se proto divit, že zaměstnanci šanghajské pobočky plánují hromadnou žalobu za porušení pracovních smluv, a to zejména kvůli neplacení sociálního pojištění. Otázkou rovněž je, nakolik bude situace ovlivněna v Crytek UK, kde vzniká druhý Homefront a nikdo si nedokáže představit, jak dlouho by dokázali zaměstnanci v podobných podmínkách zmiňovaný titul dokončovat.

Hledáte-li důvody, které za probíhajícím kolapsem firmy stojí, pak se odborníci shodují na to, že Crytek jednoduše expandoval příliš rychle a do špatných regionů. Vstup na trh s free-to-play tituly se hrou The Collectables se nepovedl, velký úspěch zatím kvůli konkurenci nesklízí ani CryEngine a bezmála tisícovku zaměstnanců zkrátka není možné z čeho platit. Nedivíme se tedy ani pochybnostem dalšího ze zdrojů Eurogameru, že firma možná bude brzy na prodej…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama