Gamescom úspěšně zakončen
Letošní Gamescom je za námi a lze jej považovat za velký úspěch. Aby také ne – poprvé v historii byly na Gamescomu v širší míře představeny nové konzole a stejně tak poprvé dostala širší veřejnost (tedy nikoli jen novinářská obec) možnost vyzkoušet si tato zařízení v akci.
Není tedy divu, že celá akce přilákala rekordní počet návštěvníků, což jsme ostatně již sami nakousávali dříve.
- Gamescom navštívilo na 340 tisíc návštěvníků, což je o 23% více, než v ročníku minulém (275 tisíc), návštěvnické vstupenky byly zcela vyprodány
- 635 vystavovatelů ze čtyřiceti zemí představilo na 400 světových premiér (nutno brát s rezervou, organizátoři sem počítají také například Xbox One a PS4)
- k vystavování bylo pronajato bylo 140 tisíc čtverečních metrů prostoru
- akci navštívilo 6 tisíc novinářů z 61 zemí – nárůst o 15%
A abychom nezůstali jen u čísel, tak ještě dodáváme, že hrou výstavy byla zvolena Destiny – inovativně vypadající multiplayerová akce z dílen Bungie, původních autorů série Halo. Kompletní žebříček cen je následující:
- Nejlepší konzolová hra na PS: Destiny (Activision Blizzard)
- Nejlepší konzolová pro Nintendo Wi: Mario Kart 8 (Nintendo)
- Nejlepší konzolová pro Xbox: Titanfall (Electronic Arts)
- Nejlepší konzolová hra příští generace: Titanfall (Electronic Arts)
- Nejlepší akční hra: Destiny (Activision Blizzard)
- Nejlepší RPG: The Elder Scrolls Online (ZeniMax)
- Nejlepší závodní hra: Forza Motorsport 5 (Microsoft)
- Nejlepší sportovní hra: FIFA 14 (Electronic Arts)
- Nejlepší simulátor: WarThunder (Gaijin Entertainment)
- Nejlepší rodinná hra: Mario Kart 8 (Nintendo Europe)
- Nejlepší hardware, včetně periferií: PlayStation 4 (Sony Computer Entertainment)
- Nejlepší mobilní hra: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds (Nintendo)
- Nejlepší multiplayer: Destiny (Activision Blizzard)
- Nejlepší PC hra: Battlefield 4 (Electronic Arts)
- Nejlepší sociální / casual / online hra: The Elder Scrolls Online (ZeniMax)