CryEngine opouští klasické číslování
Crytek vydal další verzi svého výkonného enginu a spolu s ní opustil tradiční číslování, takže se nová generace nejmenuje CryEngine 4, jak bychom očekávali, ale obyčejně CryEngine. „Čísla už nebudeme používat, lépe to reflektuje fakt, že CryEngine neustále dostává updaty a uprgady,” vysvětlila společnost, proč změnila zaběhlé číslování. Nově tak bude jediný CryEngine, který bude Crytek neustále vylepšovat a podporovat.
„Od spuštění CryEnginu 3 v roce 2009 jsme engine mnohokrát zásadně změnili novými prvky, takže to už vůbec není ta samá technologie,” prohlásil Carl Jones, jeden z manažerů Cryteku. „Přepracovali jsme systém osvětlení, vypracovali vykreslování a animace postav do filmové kvality, výrazně zrychlili a zeefektivnili sandboxový editor a proměnili rendering díky tesalaci, přesnějšímu mapování pixelů a fyzickému vykreslování.”
CryEngine tak nyní bude vyhovovat PC, next-gen konzolím a uchová si podporu i pro konzole stávající generace. Co vše technologie zvládne, si můžete prohlédnou v technologickém demu, jež přikládáme. Zároveň se také těšíme na hru Ryse: Son of Rome, která by se v listopadu na Xboxu One měla stát demonstrací toho, co nová generace konzolí zvládne. Vždyť ji s využitím CryEngine vyvíjí sám Crytek.