Zpět na článek

Diskuze: Windows 8 prodaly 60 milionů kopií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: Není, když je to jedno z mála tlačítek, které používá :-D

Problém je spíš v tom, že sebelepší systém je limitován uživatelem.

Co by platforma se mi ve win pracuje verze od verze lépe efektivněji. (je pravda, že jsem šel s 95 na XP a z XP na 7) A že se vracím k evoluci, ono to hold trvá než systém "vyleze na souš a narostou mu křídla)... není to verze od verze. Třeba to teď někomu může připadat jako ptákovina, ale o tři verze dál už to bude nedocenitelná pomůcka.

Nemusí to být případ 8, ale zase bych to neodsuzoval hned na začátku.

Bela
Bela
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge: Spam o evolúcii je zbytočný, pretože W8 v sebe evolučné prvky neobsahujú. Je to potemkiniáda, ktorá nič nerozvíja a nezlepšuje a nikam nepovedie.

Reklama
Bela
Bela
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MoravaGeorge: Každý vývojový krok nemusí byť evolúciou, sú aj slepé uličky. Ja v tom cítim trochu ajťáckeho MS : my najlepšie vieme, čo potrebujete a chcete. :)

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: ehm... něco jiného je vyvinout produkt a něco jiného je ho prodat (marketing). I když je ti to třeba proti srsti a je to na větší sémantiku, tak dodávám, že evolucu je o vývoji, to že se program někam posune je vývoj, to že ztratí nebo nebyde něco o proti jiné verzi je právě ta evoluce. Marketing je jen nástroj jak to prodat. Asi by sis ty 2 pojmi měl nastudovat.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@EnterTheNameHere: Možná má na mysli omezení 32bitový architektury a jak každej ví tak 64bit verze XP je epic fail.

Reklama
MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Ok, tak příjemné dožití v KLDR, tam se snad ještě kapitalismu vyhneš, jakož i moderní technologii, takže budeš mít klid. Software udělal člověk a je přirozené, že ho dále rozvíjí. A pokud ti vadí být stádem ovcí MS, tak tě nikdo nenutí, máš volbu, můžeš přejít na Linux, tedy pokud nemáš PC jen hry, což? Ale to přece není možné, vždyť pohrdáš kapitalismem!

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: Myš s 15 tlačítky. :-D To mě rozsekalo. Už asi tak 8 let kupuju myši s touhle konfigurací: Levý, Pravý a prostřední tlačítko + 2 tlačítka pro palec (zpět a vpřed). Nic víc nepotřebuju. :-) Ale možná máš pravdu, i když nemam 15 tlačítek tak jsou to docela drahý herní myši a nějakej ten softík to asi pro ideální chod potřebuje. Schválně zkusim připojit nějakou starou myš jeslti to bude taky 5 minut něco stahovat.

EDIT: Tak je to opravdu tak. Teď jsem připojil primitivní USB myš za pár korun a fungovala hned jak jsem zasunul USB konektor, ani to nic neohlásilo, prostě hned jede.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Ale musíš zmáčknout klávesovou zkratku, takže to vlastně není jenom jeden klik.

Reklama
Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
9. 1. 2013 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: To nejsou povrchní detajly. Operační systém kde se k vypnutí musí člověk proklikat u mě prostě šanci nemá. Pak operační systém kterej neumí změnit barvu písma v okně podle barvy toho okna u mě taky šanci nemá. To jsou detajly který dohromady dávaj to že si z nás microsoft dělá srandu. Navíc bez tý nabídky start nedokážu efektivně pracovat protože tam mam všechno, je to přehledný a nemusim listovat nějakou fullscreen nabídkou kde je každá dlaždice velká jak kráva a ještě je každá jinak veliká, prostě hroznej bordel. A nemysli si že jsem ten systém netestoval. To že je to rychlejší než Win 7 je mýtus kterej pramení z toho že nikdo neporovnává čistý instalace ale už používanej Win 7 a čistej Win 8. Jasně, trochu rychlejc to startuje, ale já mam SSDčko a těch 5 vteřin fakt řešit nebudu. Samotná práce v desktopu (otevírání složek a další triviální věci) je rychlá uplně stejně. Výkon v programech a hrách je někde lepší a někde zase horší takže v průměru je to taky stejný. Takže mi řekni jedinej důvod proč přejít na Windows 8. Opravdu takovej důvod neexistuje. Kdyby tady byly nějaký technologický výhody nebo něco cokoliv tak bych tomu odpustil možná i to metro. Ale je to rozdíl asi jako mezi Vistou se service packama a Win 7 takže jedinej rozdíl je to metro, a novej dialog pro kopírování a trochu podrobnější správce úloh. To si fakt někdo koupí tohleto? Takže někdo dobrovolně zahodí svojí licenci pro Win 7 (pokud to teda má legálně) a koupí si to samý ale s metrem? To nedává smysl. Pochybuju že někdo na to přejde z Win 7. Jediný rozšíření Win 8 bude u novejch PC (a to jenom u blbů co si kupujou hotový sestavy) a mobilních zařízení kde je to metro mimochodem taky příšerná věc, android i iOS se ovládaj o 1000 na třetí krát líp.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: Tady nejde jenom o to kde se to vypíná, to si jenom moravák z toho co jsem tomu systému vyčetl vybral tu největší blbost. Ale zkuste se lidi vžít třeba do role nějaký starý babičky. Když už jsme u toho vypínání, tak bude chtít vypnout PC. Jak to udělá? Na to prostě nepřijde. Sám jsem to hledal asi 5 minut a to se o PC zajímam 10 let a viděl jsem snad všechny možný systémy. Moje babička když přešla z W98 na WXP tak mi volala kde jsou ty programy a musel jsem jí po telefonu vysvětlovat že místo nabídky programy nahoře je nabídka všechny programy dole. Jak budou tkaovýhle BFU pracovat v Metru?: Systém pro masy (to je windows) by měl bejt snadno pochopitelnej a ovladatelnej pro všechny a pokud je tam složitá i banalita typu vypnutí tak je prostě něco špatně. Už jsem viděl lidi co vypínali počítač vytaženim ze zásuvky a musel jsem jim vysvětlovat že to tim ničej a oni že prej slyšeli že to žere i když je to vypnutý.

Ale možná se pletu a Metro je pro ně jednoduchý a je nepochopitelný jenom pro mě.
Zatim to vidim tak že metro je rozhraní pro blbečky co jsou na něj zvyklý z mobilu a PC maj jenom na Facebook. Opravdu nevim proč by do metra měl běžnej uživatel vůbec lézt když tam nic neni.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: nj... používání cizích termitů je na vlastní rizoto :-D

Reklama
MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 19:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bela: aha.. hmm... evoluce není vývoj... zajímavá teze... zažádej si o grant na hlubší průzkum.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: stará dobrá IBM Model M... dneska už to tak neklape :-D (a hlavně se hned rozpadne)

EnterTheNameHere
EnterTheNameHere
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můj pohled:
Windows 7 jsou dobrým nástupcem Windows XP, s tím myslím souhlasí všichni.

Můj jediný problém je, že mé PC (i notebook) je z doby Visty, takže přednost dostali WinXP. Éru Win7 jsem prožil bez nutnosti kupovat nové PC. Win XP -> Win 7 jaksi nebyl v nabídce, jako Vista -> Win 7. A že bych si rád Win 7 pořídil, ale ne za cenu krabicové.
No a teprve nedávno jsem narazil na to, že některé hry (ať už právem/z donucení) nepodporují DirectX 9, a to bylo z mého pohledu C++/.NET programátora, hráče, Calc s funkcemi/basicem a občasného střihače "hodí se na YouTube" videí, kdy jsem byl nucen přejít na Win 7.
(K tomu jen dodám, že teď jsem hrdým majitelem PS3)

Takže neplést si evoluci jako nutnost přežití s evolucí jako stejná funkčnost v jiném obalu, možná lépe provedená, jinými technologiemi, ne nutně lepšími. (technická: jako např. WPF se mi nikdy nezdálo lepší než WinForms z ohledu rychlosti a bezproblémovosti. Vypadá to více hezky, ale je to náročnější na HW.)

Win 8 je primárně pro tablety, a co si budeme říkat, myslím, že tablety jsou budoucnost. M$ se rozhodl jít tímto směrem, což chápu. Ale souhlasím s tím, že zahodili 15 letý vývoj - evoluční - pro PC, a s ním de facto i PC odvětví.

Ad drivery:
Moje zkušenost s Radeon HD3870 je, že celé 2 roky bylo lepší používat staré drivery, protože nové dělaly problémy jako problikávání textur (tuším se shadery 3), bílé textury, nebo i artefakty. Teprve tak po 2 letech, kdy už se staly v podstatě legacy, se drivery daly opět použít bez problémů.

@MoravaGeorge:
Když už jsi nakousl limity při střihu videa ve WinXP, můžu se zeptat, jaké?

Reklama
Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bela: Nikdo to nechce ale stejně nám to cpou. Snad si Microsoft uvědomí co provedl a vydá nějakou METROless verzi pro stolní počítače. Nebo ať udělaj několik těch mobilních rozhraní a ať si každej vybere. Mně se metro nelíbí ani na mobilech ani na noteboocích s dotykovou obrazovkou.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: nj.. když oni ty zpátečnické děti fakt řeší jen vypnout/zapnout a neborou v potaz i jiné faktory... pokud je pro ně o no zapnout a vypnout to nejdůležitější, tak je mi jich líto. Osobně má na hry konzole a PC na práci, takže ty rozdíly vnímám kapku jinak. Pokrok je o překonávaní limitů. Taky jsme mohly zůstat dvojplošníků, protože se jednodušeji startují jednodušeji, než proudová letadla. Třeba XP jsou pořád dobrý, ale při střihu videa jsem narážel na nepraktické limity.

@case.a: No a čemu pak si nerozomněl? pokud ti ten termín googl neozřejmil, tak to bude těžké vysvětlování.

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Klik je zmáčknutí tlačítka myši. Já k vypnutí zmáčknu tlačitko myši jen jedenkrát, tudéž udělám jeden klik. Na klávesnici se nekliká :)

[[http://cs.kanon.wikia.com/wiki/K%C3%A1non_Wiki]]

Reklama
Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: ALT + F4 > Vypnout. Tedy klik jen jeden :)

[[http://cs.kanon.wikia.com/wiki/K%C3%A1non_Wiki]]

Ostravak33
Ostravak33
Level 1 Level 1
9. 1. 2013 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: já teda win8 koupil digitálně (přecházel jsem z win Vista), ale k vypnutí systému to mám stále na 3 kliknutí, takže nevím jak to teda vypínáš ty..Jinak v ostatních věcech s tebou docela i souhlasím..Neříkám, že ve všem a nejsem nějaký znalec, ale ve většině ano..

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
9. 1. 2013 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Jo pojďme odepsat operační systém podle povrchních detailů jako je chybějící tlačítko start, nebo metro (které dokáže být efektivnější než stará plocha, akorát se to člověk musí naučit). Co záleží na tom, že je systém rychlejší, přece si nebudeme zvykat na něco nového.

Reklama
Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
11. 1. 2013 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bela: Tak pokud nemáš důvod přecházet na Win8 tak je to naprosto zbytečný plejtvání penězma. Win7 bude mít podporu ještě pár let, takže to bude aktuální a použitelnej systém ještě nějakou dobu.

Bela
Bela
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujímalo by ma, prečo tomu nikto z odbornej verejnosti okrem MS nepredpovedá "svetlú budúcnosť". Ja si až do funusu W8 s W7 64bit ultimate vystačím. A to nevychádzam z povier, že len nepárne číslované OS od MS za niečo stáli.
http://pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/25986-uvaha-dva-tydny-s-metrem-dostante-me-z-labyrintu?start=8

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kašlete na evoluci, stvořil nás bůh. :-D :-D :-D

Jestli považuješ za evoluci odstranění několika tlačítek tak to je spíš evoluce opačnym směrem. Kromě změny ovládání Win 8 nic nepřináší. Nabalili tam Metro a spoustu balastu jenom proto aby to vypadalo jako novej systém a ve skutečnosti tam žádný změny nejsou.

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@case.a: Evoluce (z latiny evolvere = vyvíjet, odhalovat / evolutio = vývoj, odhalování) označuje pozvolný, průběžný vývoj..

BTW, to s čím neustále operuješ je evoluční biologie :-D

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/evoluce

MoravaGeorge
MoravaGeorge
Level 1 Level 1
10. 1. 2013 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bela: i slepá ulička může být evolucí... zkrátka vývoj... sem tam hold nějaký druh vymře, protože se vyvynul nedostatčně, nebo jiným směrem než jeho prostředí.

Reklama
Reklama