Zpět na článek

Diskuze: Výpočetní jednotka PS VR neumí HDR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zippich
Zippich
Level 1 Level 1
5. 10. 2016 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta jednotka má být zapojena mezi PS4 a TV pro případ, kdy někdo bude hrát v brýlích a někdo další se na to bude chtít koukat na televizi. Když pak ale budeš chtít hrát normální hru, třeba s podporou HDR, tak do TV skrz tu jednotku neprojde HDR signál a na TV neuvidíš HDR obraz. Abys ho viděl, budeš muset odpojit jednotku a zapojit PS4 rovnou k TV. A furt dokola.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
4. 10. 2016 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rappix: kdyz to neumi displej v brylich zobrazit, tak na co by to mela vypocetni jednotka umet .... ?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
4. 10. 2016 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Whatever. HDR je dle mého otázkou software, ne hardware - viz. stará PS4 najednou umí HDR i když to předtím neuměla. Jak jsem pochopil jedná se o napodobení "denního / nočního" osvětlení (rozuměj jde to nejlépe vidět ve hrách kde se mění denní / noční doba), tak jak je vnímá lidské oko. Zatímco dříve bylo nutné vytvářet ve hrách různá osvětlení pro jednotlivé denní cykly, HDR by mělo v jedné 3D scéně zvládnout noční/denní/pod mrakem/jasný den/radioktivní spad osvětlení. Vše mělo probíhat v reálném čase a nevyužívat light/shadow map (třeba textura podlahy s předpočítanými stíny okolního prostředí). Hlavně HDR simuluje vlastnost lidského oka přizpůsobit se různým světelným podmínkám. Takže po západu slunce chvilku vidíte černočernou tmu aby se okolní krajina lehce prosvětlila po tom co si oko zvykne. Software ne hardware, i když hardwarová podpora ubere zátěži na procesor. Krásně to ukazuje trailer na hru HORIZON.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
4. 10. 2016 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Samozřejmě je k tomu potřeba obojí. Jak software který dokáže takovou scénu spočítat. Tak i hardware který výsledek dokáže zobrazit. Pro dobré zobrazení HDR je potřeba televize/monitor s jasem alespoň 800 nitů (běžné zařízení mají okolo 250 nitů). Displeje v PSVR ale takových hodnot stejně nedosahují, tak nějak nechápu v čem je problém že výpočetní jednotka HDR neumí.

rappix
rappix
Level 1 Level 1
4. 10. 2016 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: No právě. Nemusí to umět, protože by to bylo stejně k ničemu. Ten článek prostě nedává smysl.

Reklama
Reklama