Zpět na článek

Diskuze: Víkend namodro #10

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
26. 10. 2020 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden z nejzajímavějších experimentů ohledně boření 4. zdi provedla hra The Prisoner pro Apple II https://www.filfre.net/2011/11/the-prisoner-part-1/
Premisa hry je jednoduchá: jakožto špión ve výslužbě jste přesunut na ostrov, kde se z vás vyšetřovatelé pokouší vymámit tajný kód - trojciferné číslo které vám hra sdělí na začátku hry. Vy ho nesmíte za žádných prozradit.
Dnes by to asi nefungovalo, ale v době, kdy operačním systémem domácích počítačů byl programovací jazyk BASIC a jeho základní znalost se považovala za část počítačové gramotnosti se dalo operovat s tím, že když hra bude simulovat chybové hlášení "Error on line 156", hráč bude reagovat tím že napíše LIST 156 ve snaze podívat se na řádku 156 zdrojového kódu. Je to ale past, číslo řádku odpovídá tajnému kódu a pokud napíšete kód do počítače, prohráli jste.
Vůbec celý The Prisoner balancuje na hraně metahry - hra se skládá z asi 20 programů v BASICu, které lze volně vylistovat a podívat se na zdrojové kódy a pochopit, co po vás hra chce. A není to nefér, The Prisoner záměrně skrývá a mění pravidla hry za pochodu.
Pokud chcete něco přístupnějšího, zkuste Doki Doki Literature Club.

Reklama
Reklama