Zpět na článek

Diskuze: Recenze Gran Turismo 7, velké prohry na poli závodních her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
8. 4. 2022 06:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gran Turismo hraji od 1 dílu na PS1, konkrétně GT1, GT2, GT3, GT4, GT Sport. Bohužel mne Gran Turismo Sport velmi zklamalo nesmyslným udělováním penalizací. Hlavní tvůrce Kazunori Yamauchi zřejmě nikdy žádné reálné závody ... F1 a další závodní série cestovních vozů ... neviděl nebo o nich má velmi špatný přehled. Úmyslné vystrčení z trati soupeřem kontaktem z boku nebo zezadu, místo aby dostal trest on tak ho dostanete vy ač to zaviní soupeř. Závod silnějších aut na těžších tratích a dostanete jen standartní nebo sportovní pneu, přestože v reálu by každý sáhnul po závodních pneu. Výčet dalších negativ by mohl pokračovat. Vážně by mne velmi zajímalo kde bere Kazunori Yamauchi troufalost nazývat GT SPORT nebo GT7 jako "real driving simulator", ačkoliv online závody v obou uvedených hrách nemají s realitou vůbec nic společného. To je také důvod proč už delší dobu online závody nehraju. Můžete mít hodnocení jezdce jaké chcete - moje byly D, C, B - ale vždy se najde nějaký idiot který vás sejme, protože už od startu má jediný cíl a to pokazit všem soupeřům závod tak jak to nejvíce jde. Nakupování aut za reálné peníze v GT7 je sprostá krádež, ceny jsou přehnané. Takže se Kazunori Yamauchi nechte pořádně poučit o tom jak reálné závody fungují a také přestaňte používat lživý slogan "real driving simulator". GT7 je vlastně pouze GT SPORT v hezčím kabátku na lepším hardwaru (PS5).

Pepi Vaněk
Pepi Vaněk
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 22:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukám že jsou tu všichni v komentářích hodně nenároční hráči. Hned na začátek říkám že GT je od samého začátku vzniku srdcovka. A rozhodně se v některých věcech stotožňuji se psanou recenzí. Díky mediální masírce a sladkým slovům Kazunori Yamauchiho jsem se opravdu těšil na staré dobré GT ve skvělém grafickém kabátku s plno vychytávek, mnoho tuning dílu a automobilů. A myslím že mé hodnocení není nijak přísné ale prostě holý fakt. Za mě je to průměr a tedy 5/10 když hodně přimouřím oči protože mě to zatím baví hrát tak 6/10. Začnu grafikou, prostě v ,,Áčkové,, hře musí být na nejlepší úrovni. To že v okolí za svodidly ta krása končí jsem věděl už z ukázek. Ano pro někoho to není důležité ale jak říkám na dnešní dobu už to je prostě potřeba, už jen kvůli tomu aby se člověk více vžil do hry a měl pocit jako že se opravdu něco děje a měl z toho reálnější prožitek. Ono co se týče automobilů a tratí nebylo moc co ladit oproti GT Sport když pominu mokro, kaluže... A proto o to více se měli soustředit na okolí které vypadá hodně uměle a prostě ošklivě hlavně co se týče stromů, trávy, lidí a podobně. Grafika při hraní tam mám výtek také několik a to že je tak, je také smutné. Když je mokro, prach tak se za automobilem cáká, práší, ale když se podíváte do vnitřního zpětného zrcátka tak se nic za vámi neděje.. Ostatně prach za koly vůbec nevypadá hezky ale spíše směšně stejně tak jako cákanec při vjetí do kaluže. Kapky při dešti na čelním skle vážně nevypadají hezky a reálně. A když už prší nebo je po dešti tak by měl být celý automobil nějak mokrý či na některých místech špinavě zacákaný stejně tak když jedete v šotolině tak by měl být minimálně zaprášený. Jenže automobily jsou celý závod jako ze škatulky. Tohle je prostě špatně~~! Umytí vozu pak celkem ztrácí význam. Špatně se vykreslující textury jak v menu tak při hraní bych byl ještě ač nerad ochotný prominout. Že není destrukce vozů mi nevadí, s tím jsem ani nepočítal a už dávno jsem si na to u GT zvykl. Při hraní s pohledem zevnitř bych řekl že se kabina až příliš nereálně kýve ze strany na stranu jak na nějakém trenažéru. Ale ok stejně spíše hraji s pohledu abych měl automobil před sebou. Další věcí je tuning jak mechanický tak vizuální. Za mě je tam toho prostě málo. (Ano do budoucna jistě nějaké motorové a možná i vizuální díly aktualizací přibudou, otázka je ale kdy přijde, přeci jen dáte za hru skoro dva tisíce a musíte čekat na aktualizace jako tomu bylo v případě GT Sport??) Výfuky jsou vizuálně po vylepšení ve hře na automobilu skoro stejné a vůbec toho vylepšení je tam málo, bral bych hlavně mnohem více výrobců v nabídce. Vizuální tuning... Dobrá není to NFS, ale přeci jen jeden nebo dva bodykity mi přijde žalostně málo a u kol mi chybí více výrobců nebo alespoň více druhů, skoro všechny kola jsou vizuálně stejné či podobné a to u každého výrobce, není moc z čeho vybírat. Kategorie kol jsou pro mě velkým zklamáním dříve to bylo lepší. Budu ale doufat že nějakou aktualizací něco přibude. Ani po tuningu polepů a laků bych uvítal více volnosti, konkrétně třeba aby šel každý jednotlivý díl karoserie nástřikat i zvláště jinou barvou než zbytek automobilu. Nějaké detaily a drobnosti by se ještě našli ale teď si v rychlosti nevybavím vše. A poslední věc jsem si nechal nakonec která mě slušně řečeno štve úplně nejvíce. Po včerejším zjištění kdy jsem se podíval do nabídky automobilů jednotlivých značek jsem byl zděšen a znechucen zároveň. Je až trestuhodné že obyčejných civilních automobilů je u každé značky třeba jen 2,3 nebo 4 a to ještě kolikrát stejné jen jiná edice která má třeba o 20 koní více. Někde je jen dokonce jeden automobil~~! To jako vážně??!!! Skoro všude jsou jen samé speciály, okruhové automobily a koncepty. Je jich tam zbytečně moc když většina je stejných či jiných jen patrně. GT7 se chvástá že je ve hře přes 400 automobilů.... No jo jenže jakých. Drtivá většina je nepoužitelná protože je nevyužijete a logicky s ním nemůžete skoro do žádného závodu, nemluvě o tom že už jsou upravené a nedají se nijak moc upravovat. Nebylo snad staré dobré GT právě o tom že si člověk mohl podle sebe upravit svou nějakou ať už více či méně ,,civilní,, obyčejnou srdcovku pokud možno k obrazu svému?? Bez nadsázky řeknu že já osobně bych tam klidně bral i Škodu Octavii RS, Volkswagen Passat B6 R36 a podobné normální automobily. Jako vždyť proč ne?? Nebylo by super hrát na Playstationu v GT s vámi ,,vytúňenou,, Octavií RS či Passatem R36 a drtit třeba Ferrari, Porsche a podobně?? Však jak říkám o tom by to mělo být a kdysi celkem i bylo, ale dnes?? Já osobně bych tu B6 bral hned. Kde je klasika v podobě Nissanu GTR R32, GTR R33.. Kde je Toyota Supra mk4?? To jsou automobily a legendy které do GT odjakživa patří. A nejsou jediný, spousty dalších typů klasik jednotlivých značek v obchodu chybí. Byť v některých závodech jsou, tak proč tomu tak je?? Jsem hodně zaražen že tu nejsou. Pravděpodobná varianta je, že je buď budete postupně v ,,misích,, vyhrávat a ony vám tak postupně skončí ve vaší garáži aniž by jste je museli kupovat. Nebo další ale divná varianta že můžou aktualizací dorazit, ale proč nejsou klasicky v nabídce již od začátku v prodejně nových vozů to mi hlava nebere. Respektive ve hře jako takové všechny zmíněné Nissany R32, R33, R36 (R36 v obchodě naštěstí je) jsou jelikož jsem proti všem najednou závodil, ale proč si je člověk nemůže normálně koupit v obchodě?? Tomu prostě nerozumím. Když pominu ještě klasiku v podobě Skyline C10, C110, C210, GTR R30, GTS R31 které všichni milovníci automobilů a Skylinů zvlášť znají.. Ty tu totiž také chybí nebo jsem na ně ještě nenarazil ani v závodu. Neřeknu kdyby očesali nějakou jinou evropskou nebo americkou značku (což vlastně u mnohých udělali), ale svou vlastní značku z Japonska Nissana?? Třebataková značka supersportu jako je Bugatti, tak kde je Bugatti Schiron, kde je Bugatti Divo když už tam mají všude samé speciály a koncepty. S těmi by se i normální smrtelník jako je hráč GT rád projel alespoň virtuálně ne?? Je jasné že ještě nějaké automobily dorazí, ale budou jich jen pár desítek a zcela určitě to nebudou obyčejné civilní ,,plechovky,, které by si rád člověk ,,potůnil,,. Ale jak jsem psal, je pravděpodobné že se vám budou postupně otvírat když budete plnit ,,mise,, v kavárně a jinde. Mám nahráno přes 20 hodin a mám vše otevřené a myslím že mě GT nijak příjemně už nemůže bohužel překvapit. Považuji se celkem zběhlého hráče GT ale už teď vím že hru po několika týdnech max pár měsíců odložím do kouta a zapomenu. Určitě to nebude x let jako si mysleli vývojáři že vydrží než dorazí nějaký další díl třeba. Takže abych to shrnul, z velkého očekávání a nedočkání na Gran Turismo 7 přišla studená sprcha a zklamání. Na dnešní dobu zkrátka málo.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepi Vaněk @demo88 O těch civilních vozech jsem psal už u konkurence, to je bohužel škoda. Část jich člověk najde v bazaru, ale celkově je jich zatím málo. Já jsem větší optimista co se týče aktualizací... Věřím, že v průběhu let se ta hra změní skoro k nepoznání... Obsah přibyde, spousta nedostatků se odladí...

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
8. 4. 2022 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@h4nsasjks @h4nsasjks Nebuď naivní. Lepší hrou se to postupem času nestane. Kazunori Yamauchi tě/to má "na háku".

Mirek Cankar
Mirek Cankar
Level 1 Level 1
8. 3. 2022 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pepi Vaněk @demo88 5/10? Tak to je absolutni ulet. Pro zajimavost, co konkretne kritizujes na okoli trati?

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GT je moje láska od PS1, kde jsem jako dítě hrál GT2... Kvůli GT4 jsem si koupil PS2, kvůli GT5 PS3 a kvůli GT7 PS5... Každý má právo na názor, takže nakonec proč ne... I pro mě jako člověka v bublině GT, je to nakonec zajímavý pohled... Byť možná trochu povrchní... Uznávám např., že jízda po šotolině není nic extra, sám bych ji z GT vyhodil... Věřím však, že ty skoky opraví v patchích...

Osobně bych GT hodnotil jako svojí přítelkyni... Jistě bych ji mohl vytknout x věcí a z toho vyvodit, že nemůže být na 10/10... Nakonec je to ta žena / hra, se kterou trávím nejvíc času... Takže asi má něco do sebe...

Hrál jsem FM7, je to hra od lidí, kteří evidentně milují auta... Taky jsem se u ní hodně bavil, taky bych ji vytkl x věcí... Nicméně nakonec, ačkoli ji hodnotím kladně, tak je pro mě až za aktualizovaným GT Sport... Jízdní model GT mi přijde propracovanější... Licence, výzvy, ale i některé závody v GT ve mně nechávájí mnohem hlubší zážitky... Forza mi naopak přijde, že je více o tom sbírání aut, kochání se...

Co se grafiky týče... GT7 je velice podobná GT Sport... Skok je opravdu nevýrazný... Čeho jsem si všiml je odraz ve zpětném zrcátku... V GT Sport vidíte, jak se v něm doslova luxují objekty... Mizí lampy, stromy, budovy atd. atd. Je to opravdu do očí bijící... V GT7 je to o poznání lepší a mizí zejména objekty, které jsou z dosahu, takže to není tak rušivé... Nebál bych se toho, že GT7 z PS5 nic moc nevymáčkne... Předpokládám, že na pozadí toho neprobíhá úplně málo, možná to není vidět, ale hráč to během hraní pocíťuje...

Milan Kasl
Milan Kasl
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze zřejmě psaná po absolvování prvních dvou meníček v kavárně. Dá se diskutovat téměř se vším ("soupeř nedělá chyby" - klidně to narve do zdi, udělá hodiny ap.). Nejhorší je ale absence zkušeností z vyšších kategorií závodů. Tam se člověk setká s horšími věcmi. Například záhadný časoprostor, kde sázíte jedno nejrychlejší kolo závodu za druhým, ale ten před vámi vám klidně o sekundu ujíždí a ten za vámi vás o dvě sekundy dojede. Uvítal bych recenzi od někoho, kdo to hraje.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Kasl @MWK54 Ano, máme ve zvyku odehrát šest závodů a jít psát recenzi, kor když máme hru dva týdny před vydáním.

C'mon. Jsem otevřený kritice, jsem otevřený diskuzi, ale tyhle věci jsou (troufnu si říct ve všech českých médiích) mimo.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
8. 4. 2022 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Kasl @MWK54 Máš jí tam :-) pokud ti nevadí že je obsáhlejší ... viz můj komentář.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
26. 7. 2022 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Kasl @MWK54 Tak si to celé odehraj sám a dojdeš k závěru že GT7 je odpad, ačkoliv hezky naleštěný.

Milan Chrenko
Milan Chrenko
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to krásna hra, pre mňa ako fanúšika série GT sladká hudbička pre srdce... Apropo- aky volant doporučujete?

petrtalpa
petrtalpa
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak sem si to o víkendu zahrál a chtěl bych ještě jednou zareagovat na recenzi. Taky bych chtěl říct sem nehrál Drive Club a GT Sport sem smazal hned jak sem zjistil, že v něm není kariéra.
Úvodem bych řekl, že sem z tý hry nadšeněj a doručila mi přesně to co sem od toho čekal, ale taky chápu názor recenzenta. Opravdu se během závodu nestává, že by mi z grafiky spadla brada. Auta vypadají krásně, ale okolí tratí opravdu moc nenadchne.
Ten kolizní model je něco co by stálo za revizi, nemusí nutně lítat plechy a chápu, že hra dbá na to, aby se závodilo čistě, ale když do sebe auta bourají, tak je to prostě zvláštní a opravdu se to chová skoro stejně jako už v GT3. Taky mě moc nenadchly ty letmý starty, ale myslím, že je to tak proto, aby jste měli šanci i na lehčí obtížnost někoho předjet a ne že všechny auta střihnete v první zatáčce a pak jezdíte de fakto sami.
Jinak jízdní model je super. Pocit když ideálně projedete zatáčku je odměňující a skvělej. Zvuky a podpora dualsence je úplně pohlcující. Auta jsou krásný, hodně se o nich během hraní naučíte a z hry ta láska k autům úplně stříká. Kariéra je přesně taková, jakou sem jí chtěl. No abych to zkrátil. Chápu, že především za tu grafiku okolí tratí a kolizní model se strhávají body v hodnocení. Záleží asi jak je to pro koho důležité, 7/10 se mi zdá trochu přísný a bylo mi trochu smutno když jste se v hPodu tý hře v některých momentech až vysmívali, ale to hodnocení respektuju. Někdo je prostě přísnější a vlastně je to tak správně. Já bych dal 9/10. Myslím, že kdo má rád GT sérii, tak si hru královský užije.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrtalpa @petrtalpa Už jsem zaslechl i názor, že i samotný text je skoro až výsměšný, tak jen zareaguju krátce na tohle: Nemá být. V některých případech možná trochu přeháníme a děláme si z věcí srandu, ostatně hPod nikdy nebyl a snad ani nebude tím nejkorektnějším podcastem v českém éteru, ale pořád platí, že 7/10 je fajn známka, a tomu odpovídá i to, jakým tónem o hře mluvíme. Máme kodex, podle kterého hodnotíme, a úplně narovinu řeknu, že jsou úplně jiné hry, které si zaslouží výsměch. Moc nevím, proč by sem zrovna mělo patřit Gran Turismo.

Jsem rád, že se hra líbí, i když jsem z příspěvku měl pocit, že by to na 9/10 nebylo. Mimochodem, DualSense jsem v recenzi tentokrát nezmínil, možná by stálo za to doplnit, ale pravda je, že ten ovladač je naprosto super.

petrtalpa
petrtalpa
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček @DavidPlecháček No 8/10 by možná bylo objektivnější, ale já to beru podle toho jak mě hra baví. GT 7 mě baví hodně a ty problémy který to má, pro mě nejsou tak zásadní, takže prostě přimhouřím očko. Jinak za recenzi děkuju, rozhodně je relevantní a kritika je taky důležitá. hPod mám rád a často se u něj od srdce zasměju, jen teď ten humor v mém případě úplně napadnul na úrodnou půdu, ale co už.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
8. 4. 2022 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček @DavidPlecháček Milý Davide, docela ti fandím a tvá práce se mi dlouhodobě líbí, sleduji tvé gameplaye na youtube. Souhlasím s mnohým, co v nich říkáš. Ale hodnocení GT7 na 7/10? Promiň, ale s tím vážně a rezolutně nesouhlasím. Stačí se podívat jaké hodnocení (1,8 z 10) od hráčů má GT7 na Metacritic https://www.metacritic.com/game/playstation-5/gran-turismo-7 a budeš vědět že Kazunori Yamauchi ničí Gran Turismo jak v GT SPORT, tak i v GT7, že kromě mne hru velmi kritizuje mnoho dalších hráčů po celém světě. Jsem starý člověk a věnuji se hrám cca 35 až 40 let, takže něco pamatuji a GT7 si známku 7/10 nebo 8/10 opravdu NEzaslouží. Dovoluji si být velmi kritický - a myslím si že oprávněně - vůči GT7 nebo GT SPORT, jelikož Gran Turismo hraji už od 1 dílu na PS1. Chápu že přimhouřit oko se dá nad čímkoliv, ale dokud se Kazunori Yamauchi pořádně nepoučí o tom jak reálné závody fungují, dokud se v GT SPORT nebo v GT7 budou v online závodech objevovat idioti kteří druhým kazí závod a místo jejich potrestání budou trestání penalizaci ti co se snaží jezdit čistě a fair play stylem, tak do té doby mne taková hra opravdu a vážně NEmůže bavit. Přestože jsem byl velkým fanouškem herní série Gran Turismo.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
24. 4. 2022 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček @DavidPlecháček Až na ten jeho obludný vzhled. Další jeho vlastnosti nehodnotím, jelikož nemám dostatek info.

Mirek Cankar
Mirek Cankar
Level 1 Level 1
7. 3. 2022 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrtalpa @petrtalpa Mám odehráno asi 8 hodin, zatím mám Superlicenci a asi 30 aut v Garáži. K té grafice, uvědomme si, že to běží v nativním 4K/60, když využiju replay závodu k prozkoumání trati, tak nevidím nic špatně, popravdě nechápu, proč s ní někteří mají problém. Stromy mají listy, tráva je tráva, okna v budovách hází odlesky, textury (některé) mají patinu, postavy kolem trati nejsou zmrazené, ale hýbou se. Rozlišujme střízlivou sterilní realitu ala GT, oproti "pouťovému" okolí v arkádách. K meritu věci, fyzika spotřebuje spoustu výkonu, podle mě to je krásná hra a není graficky ošizená, rád bych věděl, co jí chybí. Jak jsem už psal v předchozích příspěvcích, pusťte si to na kvalitní velké TV, nejlépe s OLED panelem a nemůžete prohlásit, že to má (zásadní) nedostatky.

Pavel Jaroš
Pavel Jaroš
Level 1 Level 1
6. 3. 2022 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Davide, jak je to s tratěmi? Je tam dost panoramatických tratí s pěknými výhledy jako má Driveclub? Třeba Forza Motorsport má Bernese Alps, Grid má zase Mizu Mountain. Závodění na sterilních okruzích byť skutečných mě moc nebaví. Díky.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
6. 3. 2022 14:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Jaroš @Pauli Panoramatických... tak daleko bych asi nešel, ale ve hře je hned několik zajímavějších tratí, byť jde pořád o okruhy, jen s o něco atraktivnějším okolím.

Tratě jsou rozdělené podle kontinentů, a hrubým odhadem je to tak 65/35 ve prospěch těch "obyčejných" okruhů na každém kontinentu. Nejmíň zajímavá mi bohužel přijde Asie, tokijské tratě se mi vyloženě nelíbí. Naopak Evropa má pár hezkých lokací s moc fajn výhledy, které překvapily, stejně tak Amerika. Ale Driveclub chtěl zářit v každém závodě, od reálných okruhů to chtít člověk logicky nemůže, takže bych to moc nesrovnával.

Mirek Cankar
Mirek Cankar
Level 1 Level 1
5. 3. 2022 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Take uz mam par hodin odehranych. Grafika deset let zpet? Nesmysl. Mam porad na disku Turismo Sport pro prime srovnani, GT7 je podobne, malinko vice detailni. Velky krok dopredu je upravena fyzika a jizdni model, uz se mi nestava, ze bych treba na sotoline sotva udrzel auto na trati, nebo pri sedesatce na asfaltu sel ven ze zatacky, to se nekdy drive stavalo. Soustredte se na detaily, na kvalitni TV a uvidite, i tu (pry) neexistujici texturu v interierech. Palec nahoru za zvuky a zpetnou vazbu do gamepadu. Jo a v ramci tuningu jdou menit i zarovky do svetel, kdyby se chtel nekdo rypat v tom, ze chybi propracovanost.

fybyfyby
fybyfyby
Level 4 Level 4
5. 3. 2022 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě si neodpustím jeden komentář. Už jsem nahrál cca 6 hodin a můžu směle prohlásit, že je to opravdu staré dobré gt. Nějaké drobnosti mi tam nesedí, ale něčím mě ta hra zase pozitivne překvapila. Ano, není to oproti gts revoluce na poli grafiky. Možná někdo čekal raytracing a dechberouci scenérie. Já teda ne a tak mě to nezklamalo.

Ale co jsem chtěl napsat....ono je dobre, že tu hru recenzuji i lidi, co nechtějí jen gran turismo i s jeho chybami a nedomyslenostmi . Mohli by to pak totiž vypadat, jako by to byla dokonalá závodní hra pro každého. A to opravdu není. Vidím tu cca 4 skupinky: totální arkády, simkady a la Forza, simkady a la GT a pak simulátory. A přijde mi, že každá ta skupinka má něco do sebe a úplně nejde udělat hru, která by to umělá vše. Každá ta hra má svůj záběr. Mně vyhovuje nejvíc asi to, co je GT nebo Project Cars. Ty úplný arkády tolik nemusím, i když NFS honičku s policajtama si někdy dám taky rád. Ale ne moc často:-).

Takže díky autorovi za jeho pohled a ostatním radim, aby nekupovali bezhlavě. Čekejte pouze a jen klasické gt. Což je pro někoho super a pro někoho zklamání.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
6. 3. 2022 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fybyfyby @fybyfyby Díky za tenhle pohled na věc :)

fybyfyby
fybyfyby
Level 4 Level 4
4. 3. 2022 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, překvapivá recenze. Ne že bych čekal 10 z 10. Ale z ostatních recenzí to vypadá, že GT7 dodalo přesně to, co mi chybělo na GTS. A to zážitek podobný GT5/6 z PS3. Respektuju názor autora a popravdě autor samozřejmě hrál GT7 narozdíl ode mě. Ale i tak mi přijde, že autor prostě čekal něco jiného než Gran Turismo. Musím se přiznat, že pro mě i GTS bylo zajímavější než Forza Motorsport a Forza Horizon (poslední dva díly od každého). Prostě nejsem na takovou tu kolotočovou show a přehnané barvy. GT bylo vždy takový čistý, pěkná hudba, líbil se mi způsob nakupování aut, péče o ně, foto režim a samozřejmě závody na pořádným volantu. Jezdil jsem i Asseto a PC a jsou trochu někde jinde. A to je asi i dobře. GT bylo vždy o tom pocitu z aut pro milovníky aut. A tady to vypadá, že to tak pokračuje dál. A jinak to ani nejde, když Kazunori je sám závodník a milovník aut. Takže jestli GT7 odpovídá tomu, co se píše všude v recenzích, tak budu naprosto spokojen (večer to pouštim :-) ). Ale chápu, že prostě někdo na GT není no.

Tomas Bechyne
Tomas Bechyne
Level 1 Level 1
3. 3. 2022 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne by jen zajímalo, na jaké televizi hrál autor článku GT7 ze tak zarputile hodnotí grafiku? Na jakem volantu hrál autor článku, ze hodnoti to, ze nepozná nastavení auta?
Jak dlouho hru hrál ze hodnotí jak dlouho musí vydělávat peníze? Ono kdyby si člověk každý druhy závod koupil nove auto za dva dny ho to přestane bavit… Asi tak jako autorem vychvalovány Drive Club, který se sérii GT nemá opravdu nic společného… Za takovéhle ,,nezaujate” recenze se divím, ze někdo dostane vůbec zaplaceno……..

PSXmanCZ
PSXmanCZ
Level 1 Level 1
3. 3. 2022 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě ke hře recenzent už prvotně přistoupil špatně tím že se snaží hodnotit jablka s hruškami. Pokud by chtěl hodnotit Drive Club a Forza tak ať, ale mě jako fanouška GT série hledám u Gran Turisma úplně odlišný zážitek, Forza je fajn ale nikdy jsem žádnou nedohrál víc než do poloviny, protože za chvíli mi auta přijdou jako oskinované krabice všechno se řídí podobně a závody nemají nic moc výzvu. Jen naleštěné pozlátko. Za to GT je oslava aut každé auto má svoji hodnotu musím se je učit řídit a když se to povede je to mnohem lepší pocit. Ano musím souhlasit že grafika okolí je no nic moc neurazí ale ani nepotěší. Uvítal bych i trochu snahy a dát hře novy interface než ten z GT Sport ještě ve mě vzbuzuje pachuť zklamání z vydání toho titulu. A uvítal bych spíše vícero starších map například Tahiti Road, Grindelwald, Seattle Circuit a Roma. No nebudu tvrdit že autor recenze je úplně mimo protože jsem hru ještě nehrál, ale dle ostatních recenzí to vypadá že hra je konečně taková na kterou jsem dlouhá léta čekal. A díky bohu se nekouká na konkurenci a zachovává si svůj styl díky kterému právě tuhle serii tolik zbožnuji. Až budu chtít povrchní závodění zapnu si Forzu nebo NFS.

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
3. 3. 2022 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PSXmanCZ @PSXmanCZ Bacha na jednu věc, já GT s Driveclubem vůbec nesrovnávám co do jízdního modelu. V tomhle směru jde o ryzí arkádu, a ani nečekám, že by šlo Gran Turismo z jakéhokoliv důvodu tímhle směrem. V úvodu zazní pro kontext toho, jak dlouho na kvalitní závodní hru od Sony čekáme, později v textu srovnávám jen co se týče grafického zpracování některých efektů. V hPodu, který už je taky natočený, pak použiju ještě jedno srovnání, které v textu nezazní, a to s rychlostí - jak propastný rozdíl je jet stovkou tam a tady.

S Forzou je to trochu složitější. Horizon samozřejmě není srovnatelný úplně stejně jako Driveclub, co se ale dá srovnávat je význam obou značek, a zatímco si myslím, že díky Forze si někdo Xbox koupí, díky Gran Turismu 7 podle mě ne. Proto i ten titulek. Horizon je navíc podle mého graficky dál, ale zdá se, že svět s grafikou GT7 vážně problém nemá, takže v tomhle smyslu těžko soudit. Je to něco, co mi nejde na rozum. Já k ní ale mám dost výhrad, to ale tak nějak z textu asi vyplývá. Motorsport je pak vyloženě konkurenčním titulem, a jelikož jsem poslední díl taky hrál (byť ne moc dlouho), tak můžu srovnávat, a jízdní model jednotlivých aut mi tam přijde rozmanitější. Jsem vlastně až překvapenej, jak drobné rozdíly tady jednotlivá auta mají. Co ale GT7 dělá skvěle, je to, jak se člověk musí učit jezdit s různými náhony kol, to ale v textu taky přímo zaznělo.

Mirek Cankar
Mirek Cankar
Level 1 Level 1
3. 3. 2022 07:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám Playstation 5 i Series X, vždy jsem se považoval spíše za Sonyboye, ale snažím se o objektivitu. Souhlasím s recenzentem v tom, že Turismo 7 má slabší body, nerealistické salto po nárazu je opravdu mimo, neexistující deformační mód zamrzí, ale tak to v Turismu je, předpokládá se čisté závodění, osobně se mi takový crash nestal, ani nepamatuju ( aktuálně jedu Turismo Sport ). Turismo 7 zatím znám jen z videí na Youtube, respektive z recenzí tamtéž: IGN, Indian a další, takže mi chybí přímá zkušenost, nicméně, podle shlédnuté gameplay se mi nezdá, že by titul odpovídal roku 2010. Ono už Turismo Sport je na 5ce více než pěkné, grafika nemá žádné výrazné rezervy, takže lze těžko očekávat, že GT7 přinese o třídu lepší zážitek. Mohu mít výhrady k detailům, např. textura a barva trávy u některých tratí není dokonalá, ale celkový dojem je nadprůměrný, komentáře recenzenta, že je GT7 o parník za Forzou, či samotný nadpis, zavání spíše haterstvím, než snahou popsat věrně skutečnost. Poznámka na závěr, kvalitu hry ovlivní i zobrazovací zařízení, na kterém ten který gamer hraje, osobně se těším, až to spustím na svém OLED 100hz, obrázky z článku vypadají jako z nějaké 15 let staré LCD TV.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
26. 7. 2022 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek Cankar @MC99Rce Je úplně lhostejné na jakém zobrazovacím zařízení hraješ. Prostě když je hra špatná - a to GT Sport a GT7 hlavně v multiplayeru jsou špatné - tak na tom vůbec nic nezmění ani stáří zobrazovacího zařízení.

AdultRacer
AdultRacer
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GT7 jistě je fantastický arkádový závodění, hra je to určitě skvělá a hysterický reakce PS fanatiků na tuto recenzi jsou mimo mísu. Je ale potřeba nahlas říct, že je to graficky obrovské zklamání a dávám maximální kredit autorovi že se to nebojí říct naplno!! Všichni ostatní to v recenzích jen blbě okecávaj, realita je že tratě vypadají jako ve hře generaci zpátky.

A ještě poznámka do populárního fightu PS vs XB, protože to nejen tady dost lidí zaměňuje. Forza Horizon 5 není konkurentem a nejde ji srovnávat s GT7. Konkurentem pro sérii Gran Turismo je série Forza Motorsport!! Horizon je jen nablblý grindovací open-world s auty a skvělou grafikou.

petrtalpa
petrtalpa
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru jsem ještě nehrál a chápu že se jedná do jisté míry o subjektivní názor recenzenta, ale je divný, že na ostatních webech u nás i ve světě jsou to v průměru nadšený devítky a u vás je to dost špatná sedmička. Každopádně v pátek si to zkusím zahrát a udělám si vlastní názor.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrtalpa @petrtalpa jasny👍🏻Ale jedna vec je ze to nekoho bavi nebo nebavi a druha je stezovat si na veci ktery jsou pro znacku GT neco jako trademark….to si budem u pristi fify stezovat ze je to zase fotbal a hraje se tam s micem🙏🏻

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @DÁDA007 Jenže na to se nejde přece vymlouvat do nekonečna. Trademark... To, že není žádná kolize, auta jsou jako kartonový krabice a grafika je na úrovni her z roku 2010 je prostě špatně, ať jinak ta hra může být dobrá sebevíc. Jsem fanda GT od jedničky na PS1, ale tohle vypadá fakt, fakt špatně.

petrtalpa
petrtalpa
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @MaxLaMage To že to auto nemůžu rozflákat mi u GT nikdy nechybělo, od toho tu jsou jiný hry. A ta hra opravdu nevypadá jak z roku 2010, to je stejnej blábol jako že Elden Ring vypadá jako hra na PS3. Před 25 lety to byla moje první hra k PS1, pak sem hrál ještě GT2 a 3. Teď doufám, že u sedmičky za vzpomínám na starý dobrý GT. A jak říkám, většina recenzentů tomu dává vyšší známky, to ale neznamená, že David to musí vidět stejně.

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @petrtalpa Nejde o to to rozflákat, ale nějaká zpětná vazba by tam být měla, to se na mě nezlob. Ta hra vypadá staře, a pokud by mi někdo neřekl, že to vyšlo letos, skutečně bych tomu tipnul rok 2010. A Elden Ring vypadá jako hra na late PS3/early PS4 :) To neznamená, že to není dobrá hra. Ale oproti Demons Souls remaster to vypadá o generaci níž, a je jedno, že to je open world.
A fakt nejsem Forza fanboy, kdyby sis to náhodou myslel. Forza Horizon 5 je dle mě hodně špatná a cringe hra, u který nechápu to nadšení.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @MaxLaMage na rok 2010 vypada tak leda okoli ktery je mi u okruhu ukradeny neni to open world….staci se podivat na rozbory na YT

fybyfyby
fybyfyby
Level 4 Level 4
4. 3. 2022 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @MaxLaMage Na úrovni her z r.2010...to je dost přehnaný. Ale souhlasím, že je tam znát pár let lag za řemeslně vypiplanejma konkurentama. Naštěstí při zábavě nejde primárně o grafiku a jsem rád, že Polyphony nedělá tu nejhezčí hru na úkor hratelnosti.

Eddie
Eddie
Level 1 Level 1
26. 7. 2022 06:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrtalpa @petrtalpa Hrál/viděl jsem GT7 a 100 % souhlasím s hodnocením GT7 od hráčů/uživatelů na Metacritic čili 2/10 [https://www.metacritic.com/game/playstation-5/gran-turismo-7]. Byl jsem velký fanoušek GT série od GT1 na PS1. GT Sport a GT7, obě hry velké zklamání = fanoušek už GT Sport nejsem.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jezisi zase David🤦‍♂️dalsi WTF recenze🤷‍♂️

Vladimír Morávek
Vladimír Morávek
Level 5 Level 5
2. 3. 2022 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DÁDA007 @DÁDA007 Pepř si to dobře pohlídal, exkluzivita pro PSko nemůže vyhrát nad Forzou. Fanboys v redakci už to ani neskrývaj.

DÁDA007
DÁDA007
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 13:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír Morávek @ODB hele z toho ja bych Tadease vynechal….v ty recenzi jsou bludy a hlavne Davidovo hodnotici kriteria ty jsou dlouhodobe mimo🤦‍♂️Z tech jeho recenzi mam pocit ze chce byt nakym radoby katem ci co….poradna,macata a hlavne duveryhodna recenze od cloveka co je zavodnikem telem i dusi je jako… obvykle…na Vortexu🎮❤️✌🏻

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
2. 3. 2022 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vladimír Morávek @DÁDA007 Samozřejmě, tahle recenze je výsledkem mého hraní a nikdo do ní žádným způsobem nezasahoval. Doufám, že tohle není třeba nijak zvlášť zdůrazňovat, ale když už se to tu nakouslo, tak ať to tu visí :)

Reklama
Reklama