Zpět na článek

Diskuze: Prodeje 3DS nenaplňují očekávání Nintenda

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
6. 2. 2019 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Souhlas. Já jenom poukazuju na to, co tím chtěl básník patrně říct. Nintendo vždycky stálo na 1st-party věcech a na věcech od spřízněných vývojářů. Ať už to je dneska Level-5, Atlus nebo Monolith.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
5. 2. 2019 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Historie několikrát ukázala, že Nintendo se bez těchto "normálních" her snadno obejde. Jsou zpestřením, nejsou na škodu, ale nikdy nebyly "system seller". Nikdy jsem nečetl o tom, že by existovala vetší skupina zákazníků, kteří čekají až na Nintendo konzoli bude osekaná a vizuálně horší verze jejich oblíbené střílečky, aby si ji mohli koupit.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
4. 2. 2019 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Tipl bych, že tím myslí 3rd-party AAA západního střihu (Call of Duty, Zaklínač, Assassin's Creed). Pravda je, že s tímhle Switch má tak trošku problém (vypadá to, jako by dev kity vývojářům dodal relativně pozdě, takže nebyl čas na vývoj věcí moc dopředu). Zatím to je tak, že Nintendo ukázalo sílu HW u svých 1st-party značek. A jinak se zatím vsází na indie vývojáře. Mimochodem, poměrně podobný start měla Vita. Jen s tím rozdílem, že Vitu se nepodařilo prodat na začátku užicatelům. Switch má market share docela slušný, takže pro 3rd-party vývojáře by ta platforma měla být teď docela zajímavá a do budoucna se dají očekávat velmi zajímavé věci.

martinbucek@centrum.sk
martinbucek@centrum.sk
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a na switch uz zacali vychadzat nejake normalne AAA tituly?.....neratam 1 nintendo hru za pol rok

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: V podstatě máš pravdu. O 3DS se nemá cenu bavit, to už Nintendo odepsalo dávno. Celé prodeje má generovat prakticky jenom 2DS XL. Tam je ta cenovka docela nízko (ne tak u nás, u nás je to pořád 3 a půl, v akcích pak 2800,-). A Nintendo bere 2DS XL jako vstupní konzoli pro mladší hráče (tomu ostatně nasvědčuje i to, že jedním z posledních velkých titulů bude remaster Kirby: Epic Yarn). Jejich představa je taková, že Switch je primárně domácí konzole, kterou si jeden člověk může vzít ven (jejich cíl je aspoň pro teď 1 konzole na domácnost). Naproti tomu 2DS XL by mělo být jako kapesní hračka na cesta (s cílem 1 konzole na osobu v domácnosti). To, že pro konzoli nevydávají nový obsah, v téhle strategii nemělo vadit, protože se zaměřují nikoli na upgrady, ale na zisky nových hráčů. Všimni si, že reklamní kapmaně byly cílené na to, že jde o handheld "s největší knihovnou okamžitě dostupných her na trhu". Evidentně nemalé množství prodejů měli tvořit lidi, pro které byl Switch první zkušeností s Nintendem. Ty pak mělo motivovat "zkompletování sbírky". Užil sis Breath of the Wild? Fajn, na téhle přenosné konzoli pro tebe máme Ocarina of Time, Majora's Mask, A Link between Two Worlds, Spirited Track, Phantom Hourglass, A Link in the Past a snad i něco přes Virtual Consoli. To samé u Maria - k dispozici je New Super Mario Bros., Mario 3D Land, Mario 64. O Pokemonech ani nemluvě. Ty 4 miliony byly s tímhle plánem docela ambiciozní. Mnohem zajímavější ale pro ně bude prodej her, který podle statistik nevypadá špatně. Navíc plakat nebudou, protože to vypadá, že částečně je ten výpadek krytý tím, že některé domácnosti začínají kupovat Switch v množství 2 konzole na domácnost (tady dochází mimochodem k zajímavému rozkolu mezi představou Nintenda a zákazníky - zákazník vnímá Switch jako přenosnou konzoli, kterou můžeš dát do docku k TV; Nintendo ji vnímá jako domácí konzoli, kterou lze vzít na cesty. Vypadá to jako slovíčkaření, ale ve skutečnosti to je docela podstatný rozdíl do budoucna).

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: S tímhle bych souhlasil u Nintenda DS. Podle mě u 3DS věřili tomu, že to prodeje původního DS bude atakovat. Z tohohle pohledu zůstali na půlce. A jakkoliv je 75 milionů prodaných kusů výborný výsledek na trhu, který postupně přebírají mobily a na kterém to Sony zařízlo s opravdu slušným fiaskem, pořád to na NDS absolutně nemá.

Mimochodem ta grafika byla na úrovni PS2/Wii (viz Xenoblade Chronicles nebo chystaný Kirby). Na úrovni PSX bylo původní NDS.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedivím se, že prodeje nenaplňují očekávání, když se New 2DS XL stále prodává za tři a půl tisíce korun a New 3DS XL dokonce za šílených pět a půl!
Když se k tomu přidá fakt, že za rok Nintendo vydalo na svoji platformu úhrnem asi tři nové a tři starší předělané hry, a jiní vydavatelé se už 3DSkem nezatěžují (výjimkou je snad ještě Atlus), tak je jasné, že vnímání zákazníků je jasné: Toto je už mrtvá platforma. I naše obchody už mají v nabídce jen hry vydané Nintendem (nejspíš kvůli lokálnímu Conquestu) a třeba hry od Atlusu si u nás už ani nekoupíte a musíte objednávat v zahraničí. V tomto je 3DS už stejné jako PSVITA. Rétorika a činy Nintenda jsou jasné: 3DS je mrtvé, budoucnost je Switch. A všechna jejich ubezpečování jsou jen marketingové prostocviky, protože je třeba ještě doprodat zásoby, pokud možno stále za přemrštěné ceny.

Nintendo má už jen jednu oznámenou hru k vydání na 3DS: Kirby Epic Yarn v březnu. Pak už nic. Myslím, že se to dobře kryje se spekulacemi o menším Switchi, který 3DS nahradí. Nintendo by bylo šílené, kdyby si komplikovalo vývoj vytvářením druhé platformy. Levnější a menší Switch dává smysl. Osobně nemám nic proti. Na něco takového jsem čekal.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
4. 2. 2019 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@martinbucek: Definuj "normalne AAA tituly".

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Neočekával bych žádnou další věc. Osobně se divím i té Personě Q2. Ukazuje to na to, že tuhle hru musel mít Atlus ve vývoji dlouho a na Switch si patrně schovávají Personu 5 Golden, kterou podle mě pustí zároveň s nějakou reedicí pro PS4 (na něco takového už teasovali pod jménem Persona 5R). Dragon Questu XI je škoda s ohledem na to, že v Japonsku to ještě vyšlo a překlad je hotový díky verzím na stolní konzole/PC. Ale kdyby to byť je trošku chtěli vydat, už by to bylo venku, takže tohohle se asi nedočkáme. S 3DS to ale mám podobně - ta knihovna je neuvěřitelně rozsáhlá, takže přestože mám 3DS od jeho vydání prakticky, pořád mám co hrát. Jenom Xenoblade Chronicles 3D mi zabralo přes 100 hodin.

Souhlasím s tím vývojem do budoucna. Odstřihnout se úplně od handheldů poté, co tenhle segment trhu absolutně ovládám, je podivná taktika. Navíc prodeje 3DS/2DS ukazují, že o tenhle typ zábavy je tady pořád zájem, mobilním telefonům navzdory. Nicméně mi přijde, že v Nintendu to vidí jinak a chtějí tlačit Switch a mobilní hry. Fire Emblem a Pokemon Go jim ukázaly, že prostor tady je. A u Maria Run se snad poučili o tom, jak se mobilní trh dá monetizovat a jak naopak ne. Není potřeba smutnit, pokud to uchopí dobře. I mobilní hry mohou být zpracované slušně. Problém bude obchodní oddělení, protože to bude tlačit F2P model a never-ending hry. Přitom hráči (ve smyslu hardcore hráči, fandové Nintenda) by samozřejmě mnohem více ocenili hry typu Evoland, který i na mobilu funguje bezvadně.

Variantu levného Switche (po vzoru 2DS) nevidím moc reálně. Přesně, jak říkáš - Switchi se daří lépe, než čekali, a není vůbec žádný důvod k tomu ho jakkoliv brzdit. Levný Switch by možná mohl přijít tak ve 2/3 životního cyklu Switch, dřív určitě ne.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako 3DS předčilo veškerá očekávání všeho, vyšlo s lehce lepší PS1 grafikou a bylo tady snad 15 let. A kdyby si pro něj samotné Nintendo nevyrobilo konkurenci zřejmě by přežilo i start SKYNETU jež je plánován na příští rok.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
1. 2. 2019 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Atlus včera oznámil, že v červnu na 3DS ještě vydá Personu Q2. Což je tedy zatím poslední známá hra, která má ještě na 3DS vyjít normálně v krabičce na kartridži. Nevím o ničem, co by mělo vyjít v druhé polovině roku. Ještě se trochu spekuluje o tom, že by Nintendo mohlo vydat na západě The Snack World od Level-5 a hlavně Dragon Quest XI, když se do toho Square Enixu už nechtělo. Ale moc se mi to nezdá, protože to koliduje s předpokládaným vydáním dlouho očekávané Switch verze.
Třeba ještě Nintendo něčím překvapí a na jaře něco pro 3DS oznámí. Pokud se ale tak nestane, je 3DS jako platforma pro nové hry mrtvá a žádná rétorika obchodního oddělení Nintenda to už nezachrání.
Osobně netruchlím. 3DSko je a pořád bude skvělá hračka s fantastickou knihovnou her.

@Ursus: Osobně jsem velmi zvědavý, jestli Nintendo i do budoucna bude svůj byznys stavět na dvou pilířích, tak jako v minulosti: home-console a hand-held. Tím, jak je Switch hybrid, se Nintendo trochu střelilo do nohy. Mít jen jednu platformu je pohodlné a výhodné kvůli vývoji, ale je to taky riskantní, protože nemá nic jiného. Levnější Switch by sice byl zajímavý, protože by to mohla být budoucí náhrada za 3DS, ale taky by kanibalizoval prodeje "luxusnějšího" dražšího modelu. Takže je klidně možné, že pro Nintendo bude tím druhým pilířem v budoucnu hraní na mobilech. A to by bylo pro mnohé hráče, včetně mne, velmi smutné.

Reklama
Reklama