Zpět na článek

Diskuze: Předpověděl Kodžima mazání svého jména?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

prso
prso
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: @red-icius: Ještě vám do toho vlítnu se svým názorem. To je právě ono, ta série je tady pod Kodžimovým vedením skoro 30 let a dá se opatrně říct, že jednotlivý díly maj po kvalitativní stránce vzestupnou tendenci. Ta série v jeho rukou doslova rozkvétá (samozřejmě je to diskutabilní, pro někoho můžu znít jak trotl). Takže by podle mě bylo dost riskantní svěřit další plnohodnotnej díl někomu jinýmu (těch 30 let v kulturnim povědomí hráčský obce jen tak nevymizí), ale stát se může cokoli, a třeba i k dobru věci.
A k tomu Bioshocku. Začátkem července jsem se poprvý pustil do týhle série. První díl byl super, i když roky už jsou znát. Hned na to jsem rozjel dvojku a dost jsem ocenil celkový vylepšení hry, hlavně technickou stránku. Ale možná jsem byl moc přesycenej tim světem a celý mi to spíš přišlo takový Bioshock 1.5 nuda, že jsem to po třetině hry s těžkym srdcem utnul a důležitý dějový momenty dokouknul na youtube. Po krátký pauze jsem se pustil do Infinite a zase mě to baví, ale jsem teda na začátku.
Podle mě by se hry měly pokoušet bejt originální, ne třeba za každou cenu, ale nějakej progres by tam měl bejt znát. Ale to se dá říct o jakymkoli médiu. Je to jistě v problematický ekonomice risk, ale právě tyhle osobnosti ho spíš podstoupěj, rutinéři už míň.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
21. 7. 2015 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: njn, ale to je zase jen tvuj nazor ;) ja osobne si myslim, ze na svete jsou vsichni nahraditelni a ze jsou tady lidi, mnohem lepsi nez Kojima a jen maji tu smulu, ze se ostatni modli k jinym. Staci aby dostali sanci. Pak uvidis, co se da vsechno spachat treba s MGS :) jinak u me zrovna assasin je jasnej priklad vyvoje, ne inkonzistence, ale neustalyho hledani kam hru posunout - a ne skokove, prave diky rocnimu vydavani je to pekne postupne a tak ta hra je kazdej rok trochu jina a zase vic zajimava ;) (ikdyz treba revelations sem nedojel, to bylo moc "divny" :D )

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 05:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Tvůj názor, podle mne vymizí jedinečnost každého dílu a snaha o inovaci. Každý MGS přinesl něco nového, a ne vždy se to nové dostalo i do dalšího dílu. Hlavně byl každý díl vypolishovanej k dokonalosti. A to v dvojročním cyklu vydávání zmizí. Viz. můj ze srdce nenáviděnej Assasin Creed - esence nudy, debilního příběhu (Animus a všechny mise z budoucnosti jsou prostě debilita), bugů, recyklování předchozích dílů a supereasy soubojů. Na co jsem zapoměl ?

Jo, INKONZISTENCE to je to slovo, neboli nestálost, vrtkavost, kolísavost, neúplnost, nesoudržnost.

A v MGS já osobně cítím soudržnost jednotlivých dílů, má to hlavu a patu (pro člověka, co je se sérií 15 let) a bezkonkurenčně nejlepší příběh široko daleko (co se týče videoher) a to jen díky tomu, že se na režisérskym křesle nevystřídalo 20 lidí.
Další příklad konzistentních sérií, pečetí kvality - Uncharted, Halo, Zelda.
Nekonzistentní - Assasin Creed, Red Faction, F.E.A.R. a bohužel můj kdysi milovanej Hitman.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Spíš tušil :-)
Dle mne se jednalo buď o mocenský boj, kdy chtěl usednout na krvavý trůn Konami (samozřejmě až po hutném souboji se žhavičkama a tak alá Naruto), nebo ho Konami nutilo vydávat MGS častěji, asi jako Assasin's Creed každý dva tejdny, nebo spektakulárně překročil rozpočet MGSV, a nebo je to jen originální marketingová kampaň. Nezapomeňme, že díky údajnému odchodu je MGSV kujevsky sjedován djobnohjedem :-)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: Je to borec, mluví mi z duše - absolutní souhlas. Některé lidi nelze nahradit - Hideo, Ken, Yu, Kazunori, Cliff, Hironobu, Tod a ještě ten z Platinum Games. Jsou to mozky, které mají vizi a dokud se něčeho drží nedovolí aby jejich práce spadla do nějaké šmíry, braku - nebo nedejbůh repetivnosti. A to s tím rozkvétáním si nechám vykérovat na prsa.

Infinite je cajk, protože Ken, přesto nečekej WOULD YOU KINDLY překvapení a spíš si užívej hratelnost, příběh chce být až příliš překvapivý.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
21. 7. 2015 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: tak licence pokud vim, patri Konami, takze majetkove jeho neni a konami si s nim muze delat co chce :)

A biodhock 2 je spatny srovnani, zrovna dvojka byla hodne dobra, zvlast konec se podarilo opet udelat pekny prekvapeni, byt to byla jen nastavena kase. To samy cos napsal bys mohl rict o trojce. To sou ciste nazory.

Fakt je, ze jeslti ma konami MGS, muze si s nim delat co chce a ja doufam ze bude a ze bude delat rychlejs, pac to bych se nemusel dalsiho dilu timhle tempem dozit :D (to neni vtip, davno mi neni 20 :D )

Sempra
Sempra
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Len dve veci sú nekonečné. Vesmír a ľudská hlúposť. Pri tej prvej si však nie som taký istý.
(Albert Einstein)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen aby celý odchod Hideo Kojimy z Konami, nebyl nakonec jen hrou s fanoušky série. Každopádně ticho jak ze strany Kojimy tak ze strany Konami začíná být podezřelé. No v září po vydání MGSV snad začnou věci vyplouvat na povrch.

EnterTheNameHere
EnterTheNameHere
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen si dovolím vsunout ještě jinou možnost, kterou jsem v diskuzi neviděl: Metal Gear Soliv V: The Phantom Pain je díl poslední a značka jako taková poputuje na dlouhá léta do trezoru.
(Because it's too much Kojima'd)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
21. 7. 2015 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prso: tak hrat po sobe dva dily, to me nikdy neslo u zadne hry ;) ono je po skonceni kazde hry clovek vyflustlej, takze zacinat to samy s mensi obmenou je nesmysl.. bioshock 2 dej znovu treba za pul roku az rok a uvidis.. infinite je na moc daleko od bioshocku (uplne jina stylizace a vic pribehu, bioshock je vic osobni a samotarskej, tady s tebou furt nekdo je) a ten pribeh je tak zamotanej, ze sem na konci googloval co se vubec stalo :D

prso
prso
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Tak ono už se to částečně ukázalo u těch Metal Gear her, na kterejch se Kodžima nepodílel, že to žádný velký hitparády nebyly. V nejlepších případech šlo prostě o nadprůměrný hry. Ale člověk, kterej hrál všechny hlavní díly, třeba i opakovaně, prostě vidí, že je v nich něco, čim zkrátka vynikaj. Už jenom to až obsesivní věnování se detailům nebo rozhovory, ke kterejm se casual hráč v životě nemůže proklikat. Někomu to nemusí vyhovovat, ale pro mě osobně je Metal Gear série v tomhle geniální, i když leckdy těžce úchylná. V tom si myslim, že je Kodžimův rukopis nenahraditelnej. Ale samozřejmě to nechce nekriticky podléhat jeho kultu...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 05:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Angličtinářům pro pobavení. Tahle větička byla ráno na anglickém Eurogameru u stejného článku jako je tento.

Either way, rest assured that Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain will likely be the most Hideo Kojima game Hideo Kojima has ever Hideo Kojima'd
(Každopádně jsme si jisti, že Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, bude ta nejvíc Hideo Kojima hra, kterou kdy Hideo Kojima HIDEOKOJIMOVAL.)

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
20. 7. 2015 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: podle me si moc hral na osobnost, na to, jak pomalu ty hry vydava ;) jestli je znacka Konami, tak to mozna ted konecne bude vychazet lip jak dil kazdejcg 7 let :) me osobne je jedno jaky jmeno je na krabici, Kojima jen udrzoval smer, neni ani grafik, ani programator, mozna fusoval tak maximalne do scenare.. dneska bohate nahraditelnej, doba vyjimecnych jedincu uz je ta tam ;)
U kazdyho novyho metal gearu bude (vcetne toho co ted vyjde) bude stejne zalezet jen na tom, jestli je to dobra hra nebo ne ;)

Osobne si myslim, ze si meje ruce, ze se mu novej MG nelibi a proto chtel odstranit jmeno z krabice .. pro me jasnej zbabelec, co si nestoji za svou praci ;)

Jaromír Möwald
Jaromír Möwald
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lolík, to je ale kolík!

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
20. 7. 2015 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: podezrelyho neni na konami nic, je naprosto bezne, ze se velke spolecnosti nevyjadruji, ani se neobhajuji, zvlast kdyz je to trapna situace pro byvale zamestnance (rekl bych, ze je to od Konami docela taktni ;) )

mimochodem, tady podle toho to vypada, ze to spis Kojima planoval ;)

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jo takhle

JoskaKoskaRákoska
JoskaKoskaRákoska
Level 1 Level 1
20. 7. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bomba neuvěřitelné jsem zvědavý jakou reportáž o tom uvidím večír na nově...

Nittrosek
Nittrosek
Level 1 Level 1
23. 7. 2015 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aby to nebyl jen nejaky obrovsky reklani figl a za rok ci dva se objevi kodzima na e3 i d hotovym silent hill a pod, a fandove dostanou zastavu a hrrni media budou mit o cem psaat... nedivil bych se tomu ze tomu tak je. A vsichni konspiratori budou nakonec za kokoty.

prso
prso
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Je to tak, práce takovejchhle vizionářů se prostě v těch hrách odrazí. Je zbytečný bejt apriori skeptickej. Proto s tvrzenim, že každej je nahraditelnej, jak píše dole red-icius, nemůžu z podstaty věci souhlasit.
Jasný, problém je, že já jsem ten Bioshock 1 měl docela spoilnutej z dob, kdy jsem si řikal, že to nikdy hrát nebudu. Mám ten zvyk, že o hrách, který mě zajímaj, ale neplánuju je hrát, si toho dost přečtu nebo zkouknu. Zas mám ale dost vyvinutou schopnost zapomínat, tak to někdy neva. U Infinite taky už částečně tušim (odkazuje k tomu i ten název), ale neni to tak hrozný, tak se tak umírněně těšim a hratelnost si užívám. Elizabeth je čupr.
Mimochodem nedávno vyšel českej překlad Atlas Shrugged od Ayn Randový, ze který Bioshock vychází a který je kritikou. Tak případnym zájemcům doporučuju ušetřit 850,- a radši si zahrát Bioshock. Barbrady v díle South Parku, kde se učil číst, řiká, že je to sračka a že ten "hnůj přečet až do posledního řádku a díky tomu přestává číst". Sorry za off-topic...

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Samozřejmě, že MGS vlastní Konami a může si s ním dělat co chce, a zřejmě vývoj další hry (pokud má Konami všech pět pohromadě) bude řídit člověk, který se na několika dílech podílel. Nechtěl bych ale být v jeho kůži, když bude muset odvést stejně kvalitní práci jako HK, za (pravděpodobně) kratší čas.

Očekávání, tlak a HATE budou na toho člověka MONSTROBŘIJÓZNÍ (tak velké, že jsem si musel vymyslet nový slovo).

P.S.Btw. Super pokec Červenej-iciusi :-) Tak by to mělo vypadat - dva lidi s rozdílnými názory, přesto respect.
Vážně se ti líbil BIO2 ? Mě prostě okolí nepřipadlo jako Rapture v Bio1, které má svůj smysl a logiku, tohle byly jen naházený assety z prvního dílu, nemající architekturu, jak bych to nejlépe řekl - asi něco jako VR mise z MGS. Hratelností jim není co vytknout, ale tohle by žádnej architekt na světě nepostavil, protože to prostě nedává smysl.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
21. 7. 2015 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Ta série je prostě JEHO. On jí vymyslel a já osobně si nedokážu představit, že by někdo jinej dokázal udržet množství a kvalitu WTF momentů, v tomhle souhlasim s PRSEM. Nechápu proč by ji měl dávat někomu jinýmu, aby s ní něco dokazoval. Navíc je to osobnost, která si může dupnout, že něco bude, jak chce on, každému normálnímu šéfovi vývoje nezbývá než sklopit uši a řídit se příkazy managerů.

Dalším příkladem budiž BIOSHOCK, o jehož druhém dílu v podstatě , po odchodu Kena Levina, nemá cenu mluvit, no z nepochopitelných důvodů dostával vysoká hodnocení. Tohle byla pro mne tenkrát velmi krutá facka, jakožto fanouška prvního dílu, ten level design byl odporný, zatímco Bioshock 1 na kvalitním level designu stavěl.

@prso: Thumbs up! Je vidět, že víš, o čem mluvíš :-) Líp bych to neřekl. Hlavně to o těch rozhovorech a casual hráčích se mi líbilo, co já strávil času na CODECu v MGS1,2,3 ve snaze vydolovat z postav reakci, kterou jsem neslyšel ;-)

Reklama
Reklama