Zpět na článek

Diskuze: Pokémon Sword a Shield vyjde na podzim

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
28. 2. 2019 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus: Nebyly v prvním dílu souboje ještě tahové? Až v druhém dílu to změnili na real-time alá "Tales of...", ne?

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
28. 2. 2019 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: A zkoušel jsi Ni No Kuni? Ten první díl by měl být přesně to, co hledáš.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
28. 2. 2019 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomas.hluchnik: Počkej, bavíme se o tomhle: http://www.hrej.cz/recenze/ni-no-kuni-wrath-of-the-white-witch-4425/. První díl byl o tom, že sbíráš "pokémony", dáváš jim equip, trénuješ je, pak bojuješ za ně v real-timu. S tím, že oni mají charge, takže je takový ten "real-time-tahový" systém, který se snad porvé objevil v FFXII. Mrkni na Youtube, protože sice nebudeš mít TY pokémony, ale jinak to podle mě splňuje přesně to, co jsi psal, že by sis dal.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
28. 2. 2019 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejsem žádný velký znalec a fanoušek Pokémonů. Hrál jsem jen díly Y a Sun. Jen příběhovou část, a netoužil jsem po "catch 'em all". Možná právě proto jsem z oznámení nového dílu zklamaný.

Mé priority neleží v množství Pokémonů a v kompetetivním honění se za co největšími skrytými statistikami. Mne v těch hrách zajímal svět, postavy a příběh. A to vše bylo v obou výše zmíněných hrách slabé. Doufal jsem, že by se to konečně po dvaceti letech mohlo na nové výkonné generaci handheldu zlepšit. Nechci tak moc. Vlastně by mi stačilo jen to, aby tam svět byl živoucí, aby tam normálně chodili a žili lidé, jezdily auta, v obchodech lidé nakupovali a v restauracích seděli a jedli. Abych si s těmi lidmi mohl vyměnit pár zdvořilostních vět a každý tam jen nemlel o Pokémonech. Aby tam lidé jen tak nepostávali a nečekali, kdy k nim přijdu, aby mi zase řekli něco "strašně důležitého" o Pokémonech nebo mne hned nevyzvali na souboj. Stačila by mi jen tahle kulisa, třeba i falešná fasáda, ale i tak by to pro mne byl obrovský pokrok.
Vždyť se podívejte na ten nový trailer! Hovoří tam o nové oblasti, ve které žijí lidé, ale koho tam vidíme? Jeden záběr za druhým nám ukazuje našeho paňácu, jak jde vyprázdněným prostředím. Jde po ulici - sám. Jde v parku - sám. Je na vyhlídce s lavičkami - sám. Sem tam je v záběru vidět osamoceně postávající člověk. Stejně jako v prvním díle na Gameboy před dvaceti lety! Vždyť jsou ty hry jak postapokalaptická dystopie, kde populace klesla na minimum po útoku vražedného viru. Lidé tam jsou zombie, které se nestarají o nic jiného než o lovení Pokémonů, chov Pokémonů a zkoumání Pokémonů, a kvalitu života hodnotí podle toho, jak jsou jejich Pokémoni šťastní.
Chápu, že hra vznikla pro desetileté děti. A chápu, že ji stále hrají i desetileté děti. Ale je to už dvacet let a v té hře se nic nezměnilo kromě sprajtů. Přijde mi úsměvné, že zahraniční fóra jsou plná příspěvků od třicetiletých hráčů, kteří jsou nadšení z nově oznámené hry a pranic jim nevadí, že budou hrát úplně totéž co před dvaceti lety. Vlastně to asi cítí jako to největší pozitivum.

Při tom tu jsou příklady, že to jde i jinak. Dokonce to ukázalo samotné Pokémon Company, když vydalo Detective Pikachu. V té hře je vidět skutečný smysluplný svět, kde se vše netočí kolem Pokémonů, lidé tam mají svůj život a své reálné starosti. I konkurenční Yokai Watch ukázal, že jde udělat přístupnou hru pro děti o chytání malých potvůrek v reálně vypadajících kulisách se solidním příběhem. I ta kopírka Digimon dokázala vyprodukovat dva díly pro PSVITA a PS4, které zakomponovaly chytání do nějakého smysluplnějšího příběhového rámce.

Já vím, že ještě o Sword/Shield nevíme všechno. Ale nic z toho, co se včera ukázalo, nenasvědčuje o jakémkoliv výraznějším posunu vpřed do 21.století, což by reflektovalo pokrok na poli technologie nebo vypravěčství. Vytvořit živě vypadající svět přece už v dnešní době není takový problém jako v roce 1996! Ale asi není dostatek motivace. Proč taky, když se té hry prodá deset miliónů tak jako tak? Dokonce i z povídání těch třech Japonců na videu mám pocit totální rezignace a smrtelné únavy.

Ale nejspíš to tak vidím právě proto, že nejsem tak vášnivý fanoušek této série.

TLDR: Nově oznámení Pokémoni se mi nelíbí.

Reklama
Reklama