Zpět na článek

Diskuze: Na (virtuální) cestě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak článek opravdu krásnej.
To je přesně ono!, abych tak řekl.

Fatallty
Fatallty
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pekna prace lukasi,z tebe by byl dokonaly RP hrac i v Lineage 2 :)

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fatallty For je v tom, ze ja se za RP nikdy moc nepovazoval, ale jo, kde jsou ty casy, kdy jsme v pristavu na Talking Island vyrvavali piratsky pisnicky..

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
30. 7. 2007 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krásnej článek. Naprosto souhlasím, hrozně mi vadí, jak lidi online hry v podstatě jen "projíždějí". Najdou si partu, na internetu najdou nejrychlejší sestavu questů pro rychlý postup, fofrem na maximální level, pak do gildy a raidy raidy raidy...
Když jsem hrál WoW za trollici, obdivoval jsem krajinku hned u první osady, pozoroval jsem nádherný západ slunce u pobřežní trollí vesničky, nadšeně sbíral rostlinky na lektvary a pozoroval flóru a faunu. Prostě jsem ten svět "žil".
Pak mi to kamarád, který mě k WoWu přivedl, celé zkazil, protože mi začal neustále nadávat, proč už nemám level 70, že už bych mohl chodit na raidy, pomáhal mi svou namaxovanou postavou, dával mi věci, které bych jinak sehnal až za sto levelů, pak jsem si to už kazil i sám, když jsem teda chtěl mít ten level 70 a leveloval jsem leveloval a leveloval, nechal se párkrát protáhnout nějakou instancí... no prostě jsem to už jen "hrál".
Snad jednou bude nějaký WoW : Život v Azerothu, kde si budete moct postavit domek, vlastnit farmu či obchod... dneska se MMORPG moc soustředí na bojování. Buďto vývojáři, nebo to pak zkazí až samotní hráči.

A říct "tak si to žij, nikdo tě nenutí levelovat" je sice hezké, ale funguje to asi stejně jako v reálném životě - nefunguje to vůbec. Chcete v reálu třeba nosit černé oblečení, černé líčení, promluvit dvě slova denně a neustále u sebe nosit kosu ? Můžete, ale budete všem za blázna, budou si na vás ukazovat, popřípadě vás slovně či jinak napadat.
A ve hrách je to to samé, jak se máte vžít do své postavy, když kolem lítají ostatní a hulákají "heal plz" "buff plz" "hi, where you from?" "wanna talk?" a vůbec když hrajete za ženskou postavu ( jako já - koukat na ženský zadek je prostě lepší než na svalnaté pozadí barbara Conana :), často se najde někdo, kdo vás chce sbalit, prostě hráči tahají reálný svět do toho virtuálního. A nebo dělají naprosté nesmysly, typu lvl 2 postava letí s hurónským řevem na bleskového ještěra lvl 40. Jasně, nováčci musí být, ale pak to vypadá docela divně...

Kdyby byly MMORPG bez levelů, to by bylo velmi, velmi zajímavé. Třeba by se dala vyrobit varianta Oblivionovského vylepšování schopností jejich používáním bez hlavního levelu. Pak by se možná hráči víc snažili o hrdinské skutky, které by jim dávaly karmu jako ve Falloutovi, či se jen tak procházeli virtuálním světem a získávali si přízeň lidí při pomáhání s běžnými pracemi - uvaříte v krčmě jídlo za nemocného kuchaře, podaří se vám to, protože s vařením máte cvik, a skamarádíte se se všemi návštěvníky, přičemž vás někdo může navést na nějaký velice zajímavý quest, který vám odstartuje vaše osobní epické dobrodružství, na které ona osoba již nikdy nikoho jiného nepošle...odstranit levelování, procedurální questy a ještě živější NPC - to by snad mohlo odstranit ono "projíždění" namísto "prožívání". Kdo ví.

A pardon za takhle dlouhý příspěvek :D

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 "Kdyby byly MMORPG bez levelů"

V tomhle byla (bohuzel nekdejsi) krasa Star Wars Galaxies.

Jen tomu koukani na zenskej zadek jsem v MMO nikdy nerozumel! (xixilol, rofl, adena plz)

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ono to není jen v MMO, viz úspěch Tomb Raideru :) ....ale chápu to dobře, že je tu rozdíl mezi přístupem k charakteru v singleplayerové hře a v onlinovce ?

Lukáš Grygar
Lukáš Grygar
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Tak. Ale hlavne mi prijde, ze je na obrazovce spousta zajimavejsich veci ke koukani, nez zadek myho avatara..

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 01:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Grygar Ale já jsem nemyslel, že se celou hru koukám na zadek hrdiny/hrdinky. :D
Jen mi prostě vyhovuje "být holka". A to ne z toho důvodu, že bych se cítil být holkou, ale že se s ženskou postavou lépe sžiju, něco jako kdybych tam ještě někde stál já a ona byla moje přítelkyně, se kterou chodím po světě. A jakoby ji chráním tady u klávesnice.
Hmm... špatně se mi to vysvětluje... prostě spíš než bych si představoval, že v té hře jsem opravdu já, tak to beru jako sledování seriálu, kde můžu dokonale ovládat, co se bude s hlavním hrdinou dít. A přestože se normálně dívám na filmy s mužskými hrdiny, pro ženské hrdinky mám vždycky trošku víc přízně, protože jsem chlap. Něco jako Stargate ( asi špatný příklad, když ji moc nesleduješ... ) - Carterovou mám prostě nejradši. :)
Snad jsem to alespoň trošku srozumitelně vysvětlil, nejde mi jen o její zadek.
Navíc když hraju za ženskou postavu, snažím se ji jak vzhledově ( pokud to hra umožňuje ) tak chováním přizpůsobit tomu, aby mi taková holka ve skutečnosti byla hodně sympatická. Ne že bych ji přímo upravoval na svoji pomyslnou ideální partnerku, ale něco trochu v tom smyslu.

P.S. Tu věc s tím zadkem jsem použil protože jsem si u psaní vzpomněl na článek v Levelu o tom, proč hrají muži za ženské postavy a právě tenhle důvod tam byl. A bylo to spíš myšleno jako ftip. ;)

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 "A nebo dělají naprosté nesmysly, typu lvl 2 postava letí s hurónským řevem na bleskového ještěra lvl 40."

tohle náhodou dělám taky, a vůbec mi to nesmyslné nepřijde. Mě to právě přijde jako další část prožívání hry. V realitě taky často přeceníš své síly .)

A trošku jsem to nepochopil, na jednu stranu mluvíš o tom, jak je pěkné hru "žít", kochat se krajinou, procházet se... (souhlasim, taky ve hrách teřba rád spím nebo jím) , ale poté dáváš příklady ze situací, které ti připadají nesmyslné, ale ty přitom také reflektují to "žití". V realitě se taky vždycky nechováme logicky. To že někdo balí ženského avatara mi přijde jako další část toho "prožívání", i když je to stupidní :)

...nebo ten útok na ještěra, to je také heroický skutek

Kdyby si ale ženský avatary brali jenom ženy, tak to pak má smysl. A proto vždycky hraju za mužskou postavu. No, ono je to hlavně tím, že se rád s herní postavou osobně stotožním, a to u ženy jaksi nejde, že. Respektive jde, ale...

"odstranit levelování, procedurální questy a ještě živější NPC"
Tohle by mohlo teoreticky fungovat, ale prakticky by to bylo velice, velice obtížné vytvořit. A vem si, jak je obtížné vytvořit uspěšnou onlinovku současného standartu.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 01:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne Já vím že by to bylo hodně složité, takovou hru udělat...

Co se týče mírné nesourodosti mého postu... je dlouhej a je nad ránem. Takže odpusť mírné nesrovnalosti. :D
Jinak mi nejde o to, že mě nabaloval - jasně, mám hrát za chlapa a je pokoj - jenže ono jde o to jak tě balí. Když ti řekně "Ty jsi ta nejkrásnější trollice z celého údolí !" tak je to něco jinýho než "Ahoj, já jsem z Egypta a mám rad rock, nechceš si pokecat co novýho? Kde bydlíš ty ? Kolik ti je ?". Víš co myslím ? Že tam tahá tvůj a svůj reálný život.
A s těma nesmyslama, nejde o to, že se vrhne na něco, co ho zabije. Ale jde o to, když to dělá naschvál, pro srandu. Skočí ze skály, aby vyzkoušel, kolik to ubírá. Vleze do instance pro nejsilnější postavy. Tohle jsem myslel, přecenit svoje síly a dělat blbosti pro srandu, to je něco jiného. Přecenění nic nekazí, řekneš si "blázenl..." a konec, ale když vážně dělá jen blbosti, tak to působí divně... aspoň na mě.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Jo, ted už plně chápu, jak jsi to myslel...dik za dovysvětlení.
Ještě ale jedna věc: v podstatě je často velice těžké určit, kde je ta hranice, jak to ten člověk vnímá a hraje. Když někoho uvidíš skočit ze skály, jak v tom daném momentě poznáš, že zkouší damage, když přitom může prchat před kamenným golemem level 89, na kterýho nemá ? Něco jinýho, když toho člověka vidíš dělat blbosti pořád, ale koho v onlinovce sleduješ pořád, že.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
31. 7. 2007 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Noo... dobře, je to docela těžké určit, v některých případech. A samozřejmě, i já jsem skákal ze skály a ne proto, abych se zabil - kouzlo na zpomalení pádu a následný let z velké výšky je krásný zážitek.
Jde mi prostě o situace, kdy je naprosto jasné, že tu něco nehraje.

Reklama
Reklama