Zpět na článek

Diskuze: Minecraft prodal na PC 15 milionů kopií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@irq: Zhluboka dýchej a vezmi si něco na uklidnění.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celá ta diskuze tady je nějaká divná. Člověk napíše svůj názor, který rozumně a civilizovaně vysvětlí a strhne se mela. To se o Minecraftu nesmí napsat nic ani trochu negativního? To je Notch pro všechny takový bůh? Nejvíce mě tady udivují všechna ta přirovnání, která jsou v drtivé většinou úplně mimo.
Samozřejmě každý máte právo s mým názorem nesouhlasit. Proti slušně napsanému nesouhlasu neřeknu ani popel. Ale jakmile se začíná bezdůvodně urážet, můžu jen kroutit hlavou. Asi už vážně stárnu :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MarkOrlov: Pořád nechápu logiku "není to na Steamu, tak warez".

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
29. 4. 2014 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to většinou o obrovském štěstí, hrozně moc věcí musí tak nějak zapadnout do sebe, aniž by to autor mohl ovlivnit. Samozřejmě - špatná hra úspěšná nebude nikdy. Ale u těch průměrných a dobrých je to fakt o štěstí.
U Minecraftu mi osobně docela vadí, že to nebyla původní myšlenka. Ten hlavní koncept včetně grafického stylu je převzatý z open-source hry Infiniminer. Takže za toto Notch kredit dostat nemůže. A mám pocit, že např. právě ten grafický styl byl velkým faktorem v úspěchu Minecraftu.
Stejně to asi někdo řekne, takže - ano, asi v tom je určitá míra závisti. Jenže na druhou stranu zase ale většině jiných autorů úspěšných indie her to opravdu přeju. Stejně tak např. autorům Oculus Rift za fakt geniální nápad. Tak nevím no, k Notchovi/Minecraftu mám tak nějak negativní postoj.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SquinkyNator: No u CoD mi přijde, že je mnohem víc zarytých haterů, než fanboyů, stačí se kouknout pod jakoukoliv diskuzi o CoD. :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 12:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lazy: No, když si odmyslíš všechny ty kokoty a kuřbuřty, tak ten jeho komentář obsahuje pádné argumenty.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nox: Oculus Rift převzal myšlenku na zařízení pro zobrazení VR, to je asi srovnání jako že Notch převzal myšlenku na vytvoření PC hry. Oculus Rift má unikátní HW řešení, díky čemuž je zároveň ultra levný a má lepší parametry než drtivá většina dostavadních řešení (kromě těch za stovky tisíc). Měli prostě geniální myšlenku a zároveň štěstí. Nic od nikoho nepřevzali.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MyBullet: Upřímně řečeno moc nerozumím, na co reaguješ, nebo co jsi chtěl říct.
Zkusím reagovat tak nějak na slepo na několik možností :)
Vizuální styl Minecraftu určitě měl velký podíl na jeho popularitě. Byla to jedna z her té první vlny "pixel art" grafiky, prostě her co vypadají hrozně staře, hnusně, a přitom zároveň zajímavě a přitažlivě. Co se vybaví lidem při slově Minecraft? Sandboxová hra? Určitě. Kostičková grafika? Nepochybně TAKÉ. U mnohých určitě i dříve, zvlášť pokud Minecraft nehráli a jen o něm slyšeli. Sandboxových her je plno, kostičkový byl ale jako první Minecraft (vlastně Infiniminer, ale to je teď vedlejší).
A co se týká přínosu Notche, tam si pořád stojím za svým. Prostě okopíroval cizí myšlenku, trochu ji dodělal a souhrou okolností se jeho kopie uchytila, nikoliv origininál. Potom už se samozřejmě Minecraft začal rozrůstat a vylepšovat, protože už byl slavný a generoval zisky.
Pro mě je tento model naprosto nesrovnatelný např. s historií jiné úspěšné hry - Portal. Ta taky začala jako nezávislý malý projekt. Jenže tu myšlenku nikdo neukradl a neokopíroval - Valve prostě zaměstnal ten původní tým a dal jim možnost hru posunout na jinou úroveň. Tady to původním autorům srdečně přeju, měli super myšlenku, měli štěstí a ve finále dostali práci v super firmě. Jenže oni tu myšlenku i vytvořili, ne pouze převzali.
Kdyby Notch aspoň byl autorem té myšlenky jak efektivně vykreslit obrovské množství krychlí, bez ohledu na typ hry. Ale vždyť i tohle bylo v Infinimineru a ten je open-source...)

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Silesian: Ale prosímtě, vždyť já Oculus Rift přece kritizuju. Respektive - chválím ten nápad, jak udělat VR zařízení levné a přitom dobré, to ano. Ale jsem hodně skeptický z možného využití a z toho zážitku.

@iPakos: Ok, omlouvám se Ti, pokud jsem někde napsal něco kontrétního a odborného z oblasti, ve které se profesně i zájmově pohybuju (tvorba real-time grafiky). Tak nějak jsem si naivně myslel, že by to někoho mohlo zajímat. Podobně např. praktické zkušenosti s OR v diskuzích, kde ostatní psávají jen dojmy a dohady.
Jestli prosím máš v paměti nějakou konkrétní diskuzi, kde jsem kvůli tomu zněl namyšleně, tak mi ji prosím ukaž - a to není řečnický obrat, vážně bych se rád podíval, poučil a příště volil třeba jiné formulace.

SquinkyNator
SquinkyNator
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím se přiznat, že i já mám zkušenosti s tím, že když jsem řekl nějakou kritiku na Minecraft, tak byla kritika na mě a ne na Minecraft. :-) Nevím, čím to je, ale mám takový pocit, že většina hráčů Minecraftu si myslí, že Minecraft je nejlepší hra na světě a nikdo na ni nemůže říct nic špatného. A pokud někdo řekne nějakou kritiku, tak se dočká jen urážek a řečí, že Minecraft je nejlepší hra atd. Neházím všechny hráče Minecraftu do jednoho pytle, to ne, znám hodně normálních hráčů, kteří nejsou do toho tolik zažraní a jsou objektivní a respektují názor druhého, ale je pravda, že jsem se spíše setkal se zažranými fanoušky, kteří nerespektují názor druhého a řekne-li něco špatného k Minecraftu, hned je odsuzován. Minecraft je výborná hra, která rozvíjí představivost a kreativitu, ale jinak je dle mého názoru oblbovačka.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SquinkyNator: No já taky mám spíše tu zkušenost (u jiných her), že se srazí klub zastánců a klub odpůrců a bývá to docela vyrovnané.
Tady mají zastánci navrch :) Přitom já Minecraft jako hru ani nekritizoval, to ani nemůžu - protože jsem ji nehrál. Což jsem sám přiznal, i když jako správný arogantní všeználek jsem klidně mohl předstírat, že ji znám jak své boty a dokonce jsem ji pomáhal programovat :)
Ale k tomu už se vracet nechci, pardon.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 5. 2014 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Vždyť je to jednoduché, víš víc než on, proto jsi automaticky arogantní kokot :D

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@irq: Ani ty urážky ti teda moc nejdou. A naprosto ti chybí základní schopnost pochopit souvislosti.
Nic z toho, co jsem zde napsal, není ani v nejmenším v rozporu s tím, že jsem Minecraft nehrál. Já totiž tu hru vůbec nehodnotím. Uvažující lidé to pochopili, neuvažující to asi berou jako že kopu do jejich modly. Je to jejich věc. A mimochodem - sice nehrál, ale to přece v dnešní době (YouTube) nemusí ani zdaleka znamenat, že tu hru neznám. Jak jsi ostatně určitě sám u Fortnite pochopil (i když asi spíše ne).
Dále už na tebe konkrétně nebudu reagovat.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iPakos: Tvá srovnání jsou už mimo úplně. Enginy se buď licensují (kupují), nebo jsou cíleně uvolněny jako free. Tohle by se dalo spíše přirovnat k tomu, že dvě hry jsou naprogramovány ve Visual C++ - jsou to proto kopie? Samozřejme ne. Engine je také jenom nástroj.
Dokazovat, že Minecraft je okopírovaná myšlenka Infiminera, asi není potřeba, ne? To by byla fakt obrovská náhoda, kdyby to vymyslel nezávisle, skoro úplně stejně (myšlenku i provedení).
To s koupením něčeho dle souseda je mimo toto celé téma tak hrozně moc, že to ani nebudu oponovat.
Ano, Notch tu myšlenku posunul TROCHU jinam, jeho vlastní přínos v tom je. To nepopírám. Ale snad mám osobní právo mu ten úspěch přát méně než jiným tvůrcům, kteří vytvořili něco úspěšného s mnohem menším využitím cizích myšlenek, ne?

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pitizvik to tak nějak napsal za mě :) Přesně se trefil. V žádném případě jsem neříkal, že Notch udělal něco nelegálního, až už právně nebo byť i jen morálně. Ano, on byl ten kdo vystihl svým produktem správnou dobu a měl to nezbytné štěstí (cíleně se vystihnout doba snad ani nedá, to téměř vždy je obrovská náhoda a shoda okolností). Toto se podařilo mnoha jiným. Jenže ti jiní často do toho vnesli i celou tu invenci a neměli pouze štěstí v zachycení správného okamžiku, stáli i za tou geniální myšlenkou.
Neříkejte, že vy přejete všem všechno naprosto stejně. Bez ohledu na okolnosti toho, jak k tomu dospěli, kolik je to stálo dřiny atd. Vždyť to přece je naprosto přirozené. A život přece není černobílý, nedá se říct jen "tomu to přeju, tomuhle ne", jsou přece i určité míry "tomu to přeju více, tomuhle méně".
Někteří viditelně pochopili, jak jsem to myslel. Pokud někdo stále ne, pak mě to sice mrzí, ale potřebu to dokola vysvětlovat fakt nemám ;)
A ty útoky že je to iracionální, že házím špínu, že jsem pozér, nezkušený, či dokonce pomatenec - tím shazujete spíše sami sebe.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
30. 4. 2014 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MarkOrlov: Takže hry co nejsou na Steamu zásadně pirátíš?

Reklama
Reklama