Zpět na článek

Diskuze: Komentář: Slevové prokletí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

shiftey
shiftey
Level 1 Level 1
14. 7. 2013 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Celý tenhle článek mi připadá trochu mimo.

Nevim, jaký byl záměr, ale vyznívá to tak, že Steam a jeho slevy v nás potlačují chuť hrát. Cože??? A kdybych teoreticky měl tolik peněz, že bych si mohl kupovat všechny hry, které bych chtěl, hned po vydání, tak bych je všechny dohrál jen proto, že jsem za ně dal víc peněz? Nesmysl. To, že si hry ve slevách kupujeme ve velkém a pak nedohráváme je náš problém, nikdo nás do toho nenutí a já osobně už tohle nutkání nemám. V každém výprodeji si kupuju max 1-2 hry. A ani k těm se někdy nedostanu, takže problém není, alespoň u mě, že bych si her nevážil z důvodu presycení, ale prostě proto, že už mě to nebaví tak, jako dřív. Občas zaznívá názor, že takovéto slevy deformují trh. Další nesmysl, jediné, co deformuje trh, je centrální plánování (jak se tomu říkalo dříve) a společná evropská politika a dotace (jak se tomu říká nyní).

Další věc - jak mám rád papírové knihy a časopisy, tak hry na fyzických médiích považuji za přežitek. Argument, že Steam třeba jednou skončí, kdežto cd/dvd/blueray jsou věčné je samozřejmě nesmysl (narozdíl od knih, které vydrží po tisíciletí). Nejen, že mají fyzická media určitou životnost, ale ona se stávají nepoužitelnými ještě mnohem dřív, vzhledem k vyvíjejícím se systémům. Na což dovede steam/gog reagovat. Navíc to pohodlí digitálního nákupu... V krabici jsem za posledních x let koupil pouze oba zaklínače, ze zřejmých důvodů. A pak vlastně Mafii 2, která se stejně z větší části stáhla přes Steam. Manuály už se nedělají, krabičky jsou jedna jako druhá. Ne, to se s knihami nedá srovnat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 7. 2013 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MyBullet: Ano, dobře jsi to načal. Já si teda koupil jednu hru kterou mám v plánu hned začít hrát a nic jiného ani kupovat nechci takže myslím že se hysterie nekoná :-)

Extrajogurt
Extrajogurt
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nelekejse: Jak jsi sám řekl, je to tvoje chyba. Aby sis zapamatoval e-mail, můžeš udělat milion věcí. Dát si poznámku do mobilu, napsat si to na nástěnku pod nějakej papír, dát si tam svůj pracovní e-mail aby ti na něj v případě potřeby poslali nové heslo. Tím že to budeš omýlat nic nevyřešíš. Jak řekl Silesian, "Za blbost se platí"

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mas skolicku tak si historik?
Ja sem pravnik taky si toho dost pamatuji. Muzes mi rict neco o Augustu Pinochetovi z hlavy? Urcite ne. Pudes si to vyhledat do materialu. Vis jak je to ubohy vytahovat tituly? Co ze teda si PHDR? Slovy DJC: takze ucitel.

MyBullet
MyBullet
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nelekejse: Jde vidět, že jsi jim informaci nikdy nevysvětlil pořádně.
Mne to poslali vždy zatím na ten druhej mail, na kterém mám účet podpory.

A pak jsem si v nastavení stamu přendal zpátky na ten první.

Zdeněk Princ
Zdeněk Princ
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Už jsem na podobný post reagoval na Facebooku, tak ještě tady: Ano, jakékoliv slevy her, které se už x let neprodávají za plnou cenu, jsou fajn a pro vývojáře možnost, jak to v podstatě prodat i tomu, kdo to vůbec nechce. Na druhou stranu je ale nutné tenhle výrok chápat v mnohem širším kontextu - pokud se ze slev stane trend (no, v podstatě už to trend je, všichni na ty slevy čekáme a to už trhu stačí), může to do budoucna výnosy z prodeje značně devalvovat. Když si zvykneme, že po nějaký době (která se musí logicky kvůli poptávce zkracovat) začne cena hry dramaticky padat, hráči si jednoduše počkají, aby utratili méně. Ve výsledku tak hra sice prodá svých x milionů kopií, ale čím dál tím větší část může (a taky nemusí, pořád jde jen o předpověď...) koupit až se slevou.

Jen pro pořádek dodávám, že předpovídat trh je složitý, taky se to může vyvinout tak, že slevy budou mít za následk (už poněkolikáté) snížení základní ceny hry, čímž si ji třeba koupí víc lidí a pořád se to bude držet v nějaké přijatelné rovnováze, ale to už jsme v rovině názorů a analýz, které se mohou i nemusí s komentářem výše shodovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neřekl bych že je to nějak násilné. U větších her jsou slevy na tituly, které jsou "staré" tak něco k roku a tudíž má vývojář na nich díky těmto ještě možnost vydělat protože jinak už je nikdo nekupuje takže spíše přínos. Co se týče menších studií a jejich her? Důležité je dostat se do podvědomí ne? :-) Takže taky přínos? (a rozhodně nemyslím že by na slevách prodělali) A pro hráče? Cena, přínos. To, jestli si hru někdo koupí a pak ji nehraje nebo nějaká nechuť k hraní je pouze a jenom osobní problém. Nevýhody? Nemožnost onanovat doma nad krabičkou. Krabicové hry mám moc rád, kupuju si je a nerad bych byl svědkem nějakého zániku ale dig. distribuci a 4TB disk chápu jako pokrok a vůbec se ho neštítím.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
12. 7. 2013 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

naprosty blaboly a nesmysly, slevy vydelavaji vyvojarum nejvic penez, protoze po tydnu az dvou od vydani uz hry nikdo nekupuje a jde to do silenyho poklesu... a pritoms tacilo vygooglit nejakej report vydavatele (a diky indie vyvojarum je jich plna pr*el), jak prave slevy a vyprodeje pomahaji prodejum ... mimochodem viz tady i komenty, hru si koupi predevsim lidi, co si to puvodne koupit ani nechteli (a nakonec to ani nezapnou)..

takze priste do te novinariny mene svych vymyslu a vice pravdy ;)

Pavel.G
Pavel.G
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Steam účet nemám ani mít nebudu nevidim duvod ho nit navic krabicová verze je lepší někdy tam jsou pěkne booklety
kupuju si jen krabicové vere Her max 500kč vic za hru nedam ani náhodou

Ebu
Ebu
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nespočívá náhodou problém autora někde jinde, někde mimo slevová šílenství Steamu a jemu podobných portálů?

Osobně totiž pozoruji něco podobného, nicméně, GOG.com, Humble Bundle, Kickstarter a další místa umožňující získat vybrané tituly za sympatickou cenu naopak způsobila můj zvětšený zájem o hry.

Základní problém krabicové distribuce her spočívá v nedostupnosti spousty her nezávislých autorů, kterých je dnes více než kdy jindy. A za předpokladu pouze "krabicové dostupnosti" bych neměl šanci hrát 90% toho, co si nyní velebí na disku. A jak zde již bylo zmíněno, není dnes výjimkou, kdy hra má různé ochranné prvky nutící majitele disku být připojený k internetu pod hrozbou nefunkčnosti hry. (Zdravíme Ubisoft, který dělal a dělá ze spousty her osinu v zadku s vypečenými DRM formami [vzpomeňme na Starforce])

A tímto způsobem ztrácí fyzická media neskutečně na své původní ceně. Třeba takový Dark Souls pro PC. Říkal jsem si, jak to bude super titul, náročnější než dnešní-tupě-klikací-mainstream a ono bum - ač krabice, tak vyžaduje nejen účet na Steamu (hanba těm internetovým obchodům, které o těchto věcech neinformují své zákazníky), ale také Games for Windows Live. Tudíž 2 online služby, které jsou nutné na spuštění a ukládání hry, kterou si člověk zakoupí v kamenném obchodě. Děkuji, nechci.

To už si radši vytisknu a vystřihnu krabičku vlastní pro hry, které mám na Gog.com, humblebundle.com a dalších místech, která jsou oproštěna od podobných DRM nesmyslů.

Každopádně, stále je smysluplnější podpořit tvůrce na poli herního průmyslu zakoupením digitální verze, neb zisk z jednoho kusu bývá několikrát vyšší. Kde pro mě stále má smysl pořizovat krabici, je snad již jediná firma a to je CD Projekt Red se svým Zaklínačem. Čest jeho výjimce.

bares69
bares69
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mi líto, já osobně nesouhlasím. Pravda, nemám 300 her na steamu a nekupuji cokoli, na co je sleva. Kupuji jenom hry o kterých vím, že si je chci zahrát. Jinak asi mám jiný steam, protože třeba na key4you jsou klíče i o 50% levnější než na steam store (příklad shogun 2), nevím kde se tedy bere onen pocit, že steam je generátor levných her když některé hry, co jsou v CZ distribuci za 400 na ST stojí i 800. Digitální distribuce mi naprosto vyhovuje a nemusím alespoň pokaždé dávat do mechaniky orig. disk kvůli "protipirátské ochraně". Můj názor...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nekupte to, když je to tak levné. Dnes si jedu do obchodu pro 14 her krabicových verzích, protože byly neskutečně levné :)

Abik
Abik
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PC
28. 11. 2013 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stotoznujem sa s prvou castou clanku. Ohladom toho ze vdaka zlavam mam plnu kniznicu hier a do vacsiny z nich sa mi nechce pustat, tiez ma to stve.
Ale nemyslim si ze by tymto sposobom sirenia hier prave STEAM znehodnocoval hry. Kope ludi to vyhovuje a podla mna to ohromne pomaha v boji proti piratstvu. Z dlhodobejsieho a globalneho hladiska urcite viac ako dake DRM. Ked sa na ludi nejde bicom ale dostanu moznosti dostat sa k hram za priatelsku cenu ma to ovela vacsi efekt. Ja sam som kedysi hodne piratil, bolo to jednoduche a kedze som nemal moc penazi mohol som sa hrat co somchcel a zadarmo. Bolo pre mna nepredstavitelne aby som dal 40, 50€ za hru ktoru prejdem za tyzden. Teraz ma ale clovek vdaka vsetkym zlavam, bundlom a pod. moznost hrat "oficialne". Podporuje tym vyvojarov a odmenou su mu vsetky ficury ktore sa upiratit nedaju. Ku prikladu multaky, vsetky mozne online zaznamy o hrani, socialno-hracske siete atd.. Clovek si na to rychlo zvykne a vo vysledku sa hier preda viac.

jauvajs
jauvajs
Level 1 Level 1
14. 7. 2013 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shiftey: Ten článek JE úplně o ničem. Kdybych to vzal ještě z jinýho pohledu, tak jako chudej student když sem všechny hry pirátil, bych podle týhle logiky v životě nedohrál žádnou hru. Samozřejmě dohrál a celý to bylo a je o tom, jestli mě ta hra baví, ne? Ani bych neřekl, že mě s přibývajícím věkem baví hry míň, spíš se mi mění vkus na typ/žánr her a proto se při koupi občas seknu.

A k tomu jestli digitál nebo krabici, tak já teda nevidím jedinej důvod pro krabici. To že si jí můžete vystavit v poličce, to beru jako vtip... U mě má digitál jednu velkou výhodu a to že když prostě někdy dostanu chuť si HNED něco záhrát, tak to můžu najít, koupit (ať už na steamu, nebo u prodejce retailovejch kodů), nainstalovat a hrát. Stejně pohodlně jako pirát. Proto má steam taky takovej úspěch, protože smazává výhody piratění a někde už v tý pohodlnosti prostě vede na plný čáře. Takže za mě Thumbs up Steam!

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nelekejse: Toho historika jsem tam uváděl proto, že jakožto historik mám dobrou pamět na jména a čísla, takže mi nedělá problém si dlouhodobě zapamatovat mé údaje. Tvá reakce je trošku přestřelená. Jako právník bys měl mít podobně vytrénovanou paměť.

PS: O Augustu Pinochetovi bych ti něco z hlavy dokázal říci, to je velmi významná osoba 20. století, i když né moc. To si měl radši vytáhnout někoho typu Roque Sáenz Peña, o kterém nemám ani šajn.

PPS: Lva jako avatara mám proto, že to byl vhodný avatar hned po ruce. Je to ze hry Crusader Kings, pravděpodobně znak Strymonu (nebo nějaké provincie vedle). CK mi posloužila jako sběrnice avatarů celkem dobře, mám z ní ještě říšskou orlici (z té původní říše) na YouTube a znak Pomořan na Wikii.

[[http://cs.kanon.wikia.com/wiki/K%C3%A1non_Wiki]]

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ted prestan vytahovat tituly a reknj mki na rovinu. co ma delat clovek v me situaci, ktery chce uzivat svuj produkt? Tezce zaplacenej, ne v zadny slevovy akci. Fallouta si nekupujes ve sleve. Fallouta si kupujes v den kdy to vyjde. A jeste mki vysvtli pane historiku proc mas toho lva v erbu? Nemela by to byt spis risska orlice?

Silesian
Silesian
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nelekejse: Já mám 4 maily a pamatuju si údaje u všech. Jeden oficiální, jeden polooficiální a další dva na takové ty nutné, ale pro mě dlouhodobě nezajímavé registrace. Nevidím důvod si zakládat extra mail na Steam, který mám přihlášený na ten polooficiální mail. To mi připomělo jednu větu ze slavného filmu: "Kdybych nebyl hlupákem, nestal bych se medvědem."

[[http://cs.kanon.wikia.com/wiki/K%C3%A1non_Wiki]]

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Silesian: no neboj to me urcite taky napadlo, ale ja sem si delal novy email jen kvuli steamu a tam je stejna situace jako s tim steamem. Nepouzivam nepamatuji se. Znovu rikam, ze je to moje chyba. Ja to vim. Ale porad je to strejna pisnicka. Ja proste mam jiny veci na praci a ta me muze odvest i na delsi dobu pryc. Takze kdyz se vratim ja si proste nepamatuju svoje udaje. At uz na Steam nebo na mail co sem si delal kvuli steamu. Ja si pamatuju jen svuj seriozni email. Ten mam kvuli praci a pouzivam ho denne. zaloz si dneska email a za dva roky si pokecme jestli si ho pamatujes.

Freeze-@seznam.cz
Freeze-@seznam.cz
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Prosimtě přečti si ten článek ještě jednou, zjevně máš problém s pochopením psaného textu.

CedaX
CedaX
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mne asi tolik - s prichodem Steamu a masakristickych zlev jsem prestal kradnout hry. Z drive tak casto pouzivane vety:"Soubor z adresare Crack prekopirujte do adresare s hrou" se mi ted dela spatne.
Presne tohle sa stalo i s mymi 4 prateli.
Proto za nas 5 at zije Steam a jeho slevove silenstvi!!!

ZeroChrisCZ
ZeroChrisCZ
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s článkem, a jak tak koukám je nás vela :D, které trápí počet nakoupených her, které se válí v knihovně (steamu) bez povšimnutí. A ačkoliv je to zvláštní, tento problém se objevuje i u mne, který má svou knihovničku opravdu pidi rozměrů (cca 30 titulů), které jsem za asi půl rok nastřádal. Jenže vlastně dnes už sem koupil 2x Left for Dead 2 a 2x Borderlands 2, které chceme hrát s přítelkyní co-op. A už to začíná. V hlavě počítám a docházím k tomu, že sem vlastně stále utratil jen 30€ a už nedočkavě čekám na další Comunity's choise. Je to asi bludný kruh, zase na druhou stranu - lepší než za to kupovat fet, ne? :D

Ke krabicovkám osobně nemám nějaký lepší vztah než k digitálním verzím (stále je to Skyrim), mám jich celkem dost, ale poslední dobou si spíš říkám, že když krabicovku, tak rovnou sběratelskou edici :)Samosebou tím pádem dál držím palce krabicovým verzím, protže pak by i ty sběratelky zmizeli ze světa a to by byla škoda.

MyBullet
MyBullet
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikdo nic platit nemusí. Jestli máš problém se steam podporou, rád ti s ní pomohu, viz. zpráva, kterou jsem ti zde na hrej poslal.
Nevím jestli se každej té podpory jen bojí, tam nejsou tak horkokrevní jako já a vy.

K tématu, třetí den začal a stále jsem nic na steamu nekoupil. Ani humble weekly aktuální.

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
13. 7. 2013 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Silesian: samozrejme ja tvuj argument beru. Opravdu sem hlupakem, je to moje chyba, ze si nepamatuju sve prihlasovaci udaje, sypu si popel na hlavu a kdesi cosi. Nic to ovsem nemeni na faktu, ze jsem si koupil produkt, ktery jsem jednou vyuzil a pote mi je zabraneno, ac vlastni hlouposti, pouzit ho znovu. A navic ja sem se te neptal zda si pamatujes sve emaily... Ja sem ti nabizel hypotetickou moznost udelat si email, pote odjet na dva roky na ropnou plosinu do norska ci hnat stada krav z toronta na sever a jestli si i po tech dvou letech kdy si nemel duvod ten mail pouzivat budes pamatovat sve prihlasovaci udaje. Pokud ano, smekám.

MyBullet
MyBullet
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nelekejse: Jestli jsi tam měl nějakou hru, tak je jedno jaký jsi měl e-mail. Ten je ti stejně k ničemu v případě napadnutí.
Co po tobě budou chtít je buď zopakovat klíč pokud jsi tam dával jen věci z krabiček a další údaje bezpečnostní, které jsi zadával.
Nebo případně tvoji kreditní kartu a všechny údaje, které si s ní zadal, pokud jsi nakupoval přes SStore.

K tématu - k většině her na steamu jsem se dostal přes humblebundle, kde jsem podporoval indie vývojáře.T akhle, totiž tak dva roky zpátky jsem hrál LoLko s lidma, kteří kupovali na steamu čistě jen indie hry. No moc se jim nelíbil můj Orange Box.
Slevy jsou nástrojem davové psychózy. Jestli vás ovládnou pak jo.
To co mne zajímalo u minulých velkých akcí byla hlavně šance vyhrát třeba všechny hry na steamu.
Nyní není třeba si koupit ani jednu hru, aby člověk dosáhl odznaku úrovně 1. (stačí hlasovat a další mám slíbené případně od jiných lidí) A to si myslím mi stačí, netřeba kupovat.

K času her - Otevřené hry a multiplayerové jsou právě nastavovány no.
Asi proto mám rád jednorázové krátké hry typu SO:The Line, Pariah, CoJ:Gunslinger, které se dají sfouknout na jeden zátah/večer po zákupu a pak se věnovat zpět běžným každodenním činnostem (a nemyslím zrovna farmení v mmo).
Ale zkuste někdo překonat mých 7 hodin v pětiminutové hře Thirty flights of loving.

Nelekejse
Nelekejse
Level 1 Level 1
12. 7. 2013 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja tady taj trosku zareaguju na ten prispevek Namelesse: Je dobre ze nekrades... Podivej se, ja tady mam pred sebou dve fajnovy krabicky F.E.A.R 2 a Fallout: New Vegas. Nemuzu je hrat. Proste sem zapomel na svuj steam. Nedokazu se tam zalogovat. Jasne, ze je to moje chyba, sve udaje bych si mel pamatovat, ale nadruhou stranu ja sem tam proste dva roky nemel duvod se logovat. Za dva roky ztratis hodne... No a co mam delat, kdyz si chci tu hru zahrat znova? Mam si tu hru koupit znova abych dostal novy kod? A k tomu DLC ktery uz sem si defacto zaplatil koupenim jedne kopie? Myslim, ze asi ne. Takze to ukradnu, proste a jednoduse. Myslim, ze s tim by souhlasila i Fall from Grace, jestli vubec vis kdo to je pane Nameless.

Reklama
Reklama