Zpět na článek

Diskuze: Karty AMD Vega se začnou prodávat v létě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: To se mi taky líbilo. Koupili jste si procesor, kde všude v marketingu machrujeme, jak se dá přetaktovat? Tak vám dodporučujeme ho netaktovat a jeho náhodné zahřívání je fíčura, ne bug.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: 5-10% rozdíl ve FullHD v některých hrách není moc zklamání, když získáš klidně i o 100% lepší výkon v aplikacích využívajících víc než 4 vlákna. Ryzen 7 totálně zesměšnil Broadwell-E za poloviční cenu.

mikez
mikez
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiež nemám s Nvidou už 7 rokov problém. Každá karta fungovala vždy super, 1080ti rozbehne Arkham Knight bez jediného framedroppu. Konkurencia je super ale Nvidia je proste top ako na hry, tak na rendering. Na CUDA architektúru proste AMD nemá.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výpočetně může AMD porazit NVIDII. V poměru cena/výkon. Může nabídnout karty které budou výpočetním výkonem srovnatelné s NVIDIA kartami (na dané úrovni) ale budou levnější. Ale z hlediska služeb nikdy. CATALYST (obdoba NVIDIA CONTROL PANEL) je bordel. Má to takový ty vlastní tlačítka a vzhled který připomíná ovladač na čínský fotoaparát FUJAFALM, nic z čím by chtěl mít člověk interesující se do výkonu a efektivnosti grafické karty něco společného. Na jejich stránkách je OBROVSKÝ problém najít ovladače na starší karty AMD pro aktuální operační systém. O notebocích nemluvě. NVIDIA je v tomhle nekompromisní a neustále aktualizuje ovladače i pro GEFORCE7 (2000-2002) třeba pro windows 8/10/12. NVIDIA má navíc PHYSX, FIREWORKS a jiné pro které AMD nenašlo odpověď a nepodařilo se jim je prosadit na trh. Osobně si myslím, že karty AMD můžou být levnější, výkonné, no ale koupí si je jen AMD fanatik. Protože v praxi s tim pracovat je peklo. Mluvim nako človek pro kterýho je lazení hry do ideálního FPS často lepší hra než hra samotná. Dokážu vyrazit větší výkon z NVIDIE o třídu nižší než equivalent u AMD o třídu vyšší.

Jinak můj počítač je AMD architektura. Spokojenost, spolehlivost. Ale jejich grafickou kartu bych si nekoupil, jelikož umí ve spoustě her kouzlit glitche a její tuning na low-level je peklo a support/download/legacy stojí za hovno. Nevylučuji ovšem že jednotlivé kousky od různých výrobců můžou být perly házené sviním. Je to prostě asi jako PC vs. MAC. Mac je ve všem lepší (byl) až na to že s nim nikdo nepočítá.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@g2664065: To bych řekl že jde o marketingový výmysl :D. Co je lepší přehřívajícíc se čip používaný 24/7 a nebo o 20 - 30 stupňů chladnější? :D

Ta ekologie těžko říct AMD pájí a teploty mají teď dobré. Už to nejsou topinkovače :D

g2664065@trbvm.com
g2664065@trbvm.com
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: Šedivka se řeší dlouho. A prý to není výmysl obchoďáků aby ušetřili 5 USD na kusu CPU, ale šli do ní přímo inženýři. Pasta umožňuje větší pružnost spojení s rozvaděčem a dá CPU větší životnost.

Moc se mě tomu věřit nechce, za ta léta s pájkou k žádné kauze praskání spojení s rozvaděčem nedošlo, Procesory držely dlouhá léta a topily víc než aktuální generace. Naopak běžné pasty, celkem pěkně rychle, za pár let, chemicky degradují a vyschnou.

Pak je tu ještě jedna záležitost, ekologie. Pasta je prý téměř ekologicky nezávadná, zatímco indium a jeho těžba jsou zhoubou naší planety. Takže to možná prosadil zelený mozek.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zase na obranu AMD, tak alespoň u procesorů neodflakuje přenos tepla mezi jádrem a ochraným krytem.
Mám i7 7700K a prohlášení intelu netaktujte :D mi přijde směšné. Prostě se na to vykašlou dají tam tu nejhorší pastu starou x let a jede se dál.
Příští karta bude asi zase NVidie ale procesor intel nebude................. Chlazení mám hodně dobré a airflow výborné ale teploty v klidu 33-40 stupňů to už je dost.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@g2664065: Skvělej příspěvek. Abych pravdu řek minimálně rok jsem na AMD kartě neřešil performance naposled u kámoše u ARHAM KNIGHT, než jsme zjistili, že stojí za prd všude. Oni udělají optimalizaci, jenže jakmile člověk chce low-level optimalizaci (tj. vykašlu se na nastavení ve hře / vykašlu se na NVIDIA CONTROL PANEL/CATALYST) a řešim to přes externí program (GeDoSaTo od Durante nebo Sweet FX) tak tam začnou teprve ty glitche vyjíždět a nedá se hře tak snadno vnutit render resolution, upscale, downscale, vypínat zapínat efekty, prostě takové to domácí skoroprogramátorský bastlení je horší.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Viděl jsem pár videí od Digital Foundry a několik článků, kde se výkon ve hrách rovnal s procesory od intelu.
Ale nejspíš máš pravdu, ašak chyba v něčem být musela, opadl ten velký hype, který okolo toho AMD udělalo.

g2664065@trbvm.com
g2664065@trbvm.com
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak moc si přizvukujeme. :-)

Nepoužívá někdo aktuální AMD, docela by mě zajímalo jak si stojí v běžném hraním všeho možného. Když vezmu že konzole jsou AMD, tak by to konečně mělo být v pohodě.

g2664065@trbvm.com
g2664065@trbvm.com
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: To je pořád aktuální, že AMD nedělá optimalizace na hry?

Jako před deseti lety to byla klasika, právě tím podle mě neskutečně ztratili. Ale poslední roky všude píšou, že pro perfektní funkčnost dělají maximum. I když že by opravovali i ty staré chyby z předchozích let pochybuji, ale u nových kousků jsem myslel, že to je na 99%.

Na druhou stranu jsou již léta ve ztrátě, takže takový rozpočet na podporu jako nvidia jistě nemají.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Přemýšlím nad delidem aneb Intel (doděleje si sám :D). Kvalitní delid dokáže dobře zahýbat s teplotou.
Jen se ptám proč na to intel prdí, když ten procesor stojí v průměru 10 tisíc? Konkurenční amd své procesory dělá v tomto ohledu daleko lépe. Pokud procesor zvednu na 4.8 GHz, tak ve hrách dosahuji teplot 75 - 80 stupňů a více.
A to mám více než kvalitní chladič. Takže do příštího pc pokud si intel nevyndá hlavu z pozadí, tak to bude kombinace Nvidia + AMD procesor.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je okolo toho vždycky velké haló jako u Ryzen procesorů, které nakonec byly ve hrách zklamáním, i když byly levnější.Reakce Intelu?Ani nezlevnil.
Nvidia+Intel vs. AMD mi připomíná konkurenci Sony vs. Microsoft.Velice.
Výjimkou je RX 480, která má v některých hrách výkon vyšší než GTX 1060.Bohužel, těch her je málo, asi platí vydavatelům za spolupráci málo.
A to AMD v minulém desetiletí nakopávalo svými procesory a i grafikami Intelu a Nvidii zadek.
Kde je problém?Tipoval bych to na slabý marketing.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@g2664065: @Ocelotr2.0: souhlas. Vždy jsem měl Nvidii a v celku bezproblémový chod jak po másle. Jednou jsem si řekl, ta AMD karta je dobrá a má super výkon a pak to začalo.
Problém s ovladači, jejich stranky tragedie a byl jsem nucen používat jejich beta ovladače.
Takže už mám od té doby 2 nvidii a neřeším vůbec nic. Další den vychází nová AAA hra? Žádný problém již je aktualizace připravená a stačí jednou klilnout a už se expresně stahují. Nenáročný úkol i pro opici :).

Ps pro AMD: než vydáte nové karty, tak si raději zajistěte pdporu pro ty stávající.

@Ocelotr2.0: Ano Catalys je nejhorší program. Instaloval jsem ovladače a najednou černá obrazovka a konec. Musel jsem jít do nouzáku :D kvalitka :D

g2664065@trbvm.com
g2664065@trbvm.com
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tak takovéhle hraní si, snad řeší minimum hráčů. :-)

Já utekl právě před lety k nv protože i v úplně normálním používání jsem řešil, to musíš mít 10.2, jo ty jsi nereinstaloval komplet ovladače nebo raději udělej i OS, ne ne na tuhle hru musí být 11.6...od té doby nic neřeším.

Jak píšeš AMD by mohlo rozdávat zlatá telata, když bych neměl "jistotu" že to prostě šlape a to mně stačí prostá bezproblémová funkčnost bez podrobného nastavování. I ty staré hry už tolik nezapínám, takže by klidně mohly blbnout.

A podle stavu prodejů na tom je asi hodně lidí podobně. :-)

Reklama
Reklama