Zpět na článek

Diskuze: Karty aktivit cílí na časově vytížené hráče

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: jasně, tohle je záležitost SW. Ale výrobci konzolí si diktují podmínky pro hry, které pustí na své systémy a pokud by vyžadovali i toto, bylo by to super.

Samozřejmě to není výsada pouze konzolí, ale jakéhokoliv vydavatele/vlastníka platformy. Klidně by to mohl vyžadovat Steam/GOG/Epic, ale u těch nevidím vůli nebo sílu toto vynutit.

Oni by s tím mohli dost udělat i recenzenti, kdyby za tyto (podle mě) chyby v návrhu vyvojáře peskovali v recenzích. Např. teď se u konzolí měří za jak dlouho se člověk dostane do hry. A jsem si jistý, že i vývojáři to vezmou v potaz a loadingy v řádu minut se stanou výjimkou ne-li minulostí. Stejné by to mohlo být i u těchto designových chyb, zamknuté snímkovací frekvenci (na PC) atd.

Představoval bych si to jako standardizovanou tabulku / checklist, kde by bylo ano / ne u každé položky. Přeci jen, recenze je vodítko při rozhodování, jestli hru koupit nebo ne.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IDKFA: Já si myslím, že tohle záleží spíš na vývojářích dané hry a nejde o limitace hardwaru. Taky nesnáším, když hra neumožňuje to pauznout v průběhu cutscény a je to vždycky první věc, kterou zkouším, když se pouštím do nějaké nové hry. Ukládání hry kdykoli chci by měla být taky samozřejmost. Nejhorší je kombinace všeho dohromady ( už se mi to stalo, ale nevybavuju si, co to bylo za hru), to znamená, že hra má pouze autosave, který jde načíst jen ten poslední a pří cutscéně nemůžeš hru pauznout. Po cutscéně se samozřejmě hra uloží, takže ty přijdeš zpátky a dostaneš na výběr 3 možnosti. Buď budeš pokračovat dál bez znalosti toho, co se právě stalo nebo si to video můžeš najít někde na netu a nebo budeš opakovat celou misi.

IDKFA
IDKFA
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano! Teď ještě aby přidali následující podmínky a já si snad z vděčnosti koupím první konzoli.

Pauza kdekoliv (to už možná řeší systém konzole, nevím) - nezajímá mě, že tohle je fakt epická cutscéna. Mně zvoní telefon, musím to vzít a chci hru pauznout. Ne loadovat pozici a dívat se na to znovu.

Přeskočitelné cutscény - mám na hraní omezený čas a chci hrát, ne čumět na video. Že je to důležité pro děj? Tak to by to mělo být zajímavé a mělo by to odsýpat, abych neměl vůbec tendenci to přeskakovat. Dejte si tam podržení tlačítka pro přeskočení, abych to neodklik náhodou, ale nenuťte mě na to čumět, když nechci. (Nedejbože pokaždé, když musím kvůli nezdaru něco opakovat).

Možnost uložení kdekoliv. Checkpointy jsou relikt minulosti, kdy měly konzole malinkaté paměťové karty na které se nevešel dostatek dat. Dnes není technický problém uložit hru tady a teď (tady míří velká pochvala k MS a jejich hibernovaným hrám na nové generaci). A že je to designové rozhodnutí? Nas*at! Klidně si dejte do nastavení obtížnosti omezení počtu ukládacích pozic (jako měl Alien vs Predator před 20 lety), nebo dovolte pozici nahrát až po novém startu hry, abyste předešli podvádění typu save/load (ale stejně to dovolte někde v nastavení vypnout, byť za cenu vypnutí achievementů). Ale umožněte mi, sakra, si hru uložit, když potřebuji přestat hrát TEĎ hned!

Tom11
Tom11
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tyjo, zákys na hře jsem zažil snad na nějaký adventuře z roku 2007, zbytek her je tak stupidně blbuvzdornej, že mě většinou gameplay, kde svítící šipka naviguje i skrz rovnej tunel, doslova uráží, ale i tak se asi někdo dokáže ztratit :-D

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
1. 12. 2020 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tou ztrátou orientace bych souhlasil v případě RPG jako DIVINITY, či PILLARS OF ETERNITY. Vrátit se do těchhle her po měsíci nehraní je neskutečně těžké. Jsou to hry, které na vás dokáží vychrlit stovky jmen jak postav, tak zeměpisných částí světa. Po měsíci vim velký kulový, kdo je kdo a co je co a znovu se ponořit do LORE, přelouskat stovky stran textu (znovu) je pro člověka chodícího do práce a majícího povinnosti neuskutečnitelné. Než začne člověk smyslupln hrát, často už čas vyčleněný na hraní pryč.

Reklama
Reklama