Zpět na článek

Diskuze: Hry na vyžádání aneb kde PC drtí konzole

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Táto diskusia len potvrdila že na HREJ.cz je 90% konzolových hráčov 5% ani nevie čo sú to hry 2% hrajú na mobiloch a zvyšných 3% su PC hráči ktorý potrebujú viacej ako nejakú tupú gamepadovú sračku.

Tragedy---tak s jeho názormy ehm.. prepáčte jeho šplechmi sa absolútne nemôžem stotožniť a chce sa mi z nich vracať. PC bola hlavnou hernou platformou na prelome milénia a je ňou doteraz. To že máš doma namiesto normálneho PC osekané PC s gamepadom v čiernom alebo sivom prevedeni je len tvoj problém tak tu nekidaj tvoje zmysluplné argumentácie.

Predaj hier ha ha ha ak sa tu niekto opiera o predaje hier v amerike tak je to blb. Stále sa tu oháňate číslami pirátstvom a podobnými blbinami tak aj ja vam ponuknem nejaké čísla. Tam vonku je minimálne 250 miliónov herných PC na ktoré mesačne vychádza spousta her.

Jeden fakt ktorý asi konzolový hráči nikdy nepochopia hranie na PC nemá šancu zomrieť práve naopak táto platforma v najbližších rokocch zaznamená največší vzostup. Zatiaľčo ich konzole akože PC v malom skončia.

Ako som si ale všimol táto diskusia skĺzla miestami do absurdít. Nastavovať proti PC konzolu Wii alebo dokonca headleady je totálne od veci pretože tieto zariadania narozdiel od PS3 a Xbox360 majú aj zmysel.

Jednoducho povedané konzole typu PS3 a xbox360 to už majú za pár a budú minulosťou.

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "PC bola hlavnou hernou platformou na prelome milénia a je ňou doteraz. "
... dobře... žij si dál ve svém vlhkém snu :)

"Tam vonku je minimálne 250 miliónov herných PC na ktoré mesačne vychádza spousta her."
... akorát je nikdo nekupuje :)

"Jednoducho povedané konzole typu PS3 a xbox360 to už majú za pár a budú minulosťou."
... jenom si pořád nenapsal důvod proč by se tento zázrak měl stát :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy ty to aj tak nepochopiš co ako by som ti to vysvetloval potom nerev ze Bill a Yokimoto Tokasi ti uz nove osekane PC akože konzoly nespravia.

Hry si nikto nekupiuje?????? jasne:):) ha ha ešte aj podľa tých amerických predajov si PC hry ludia kupuju takze netrep.

Ty si tiež žij v tom tvojom ružovom konzolovom svete

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel "ty to aj tak nepochopiš co ako by som ti to vysvetloval"
... Zkus to. Nebo si snad chtěl napsat "Žádné vysvětlení nemám a jen tu blábolím"?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Nie ja ti tu možem predložit cokolvek ale ty proste nepochopis ze konzole ps3 a xbox su stratove a ze ich nikto nebude uz dalej podporovat

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Žumpar: Ale ty si zatím ničím tu svojí teorii nepodložil. Buď nahoď nějaký argument, nebo už přestaň plácat.

holy.ja@centrum.cz
holy.ja@centrum.cz
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz se tesim. Prsitich pet let bude dobou PC !!

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@holy.ja@centrum.cz Hmmm.... nějak se mu to pořád za těch 28(?) let nepodařilo. Tak že by už? Ale kdepak. Je na tom naopak čím dál hůř.

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy Tak t je nesmysl, co píšeš. Jestli se mu to někdy nedařilo, tak pár posledních let má PC drobné potíže. Ale nijak markantní. Konzole s masovým prodejem jsou tu pouze chvíli, PC skoro třicet let, na to nezapomeň

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@new.borec@email.cz Konzole měli masové prodeje vždy :) To že se do ČR nesměli dovážet a neprodávali se tu je trochu něco jiného.

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy Tak masové prodeje jako teď neměli nikdy

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@new.borec@email.cz Tak ale pořád vyšší než PC :) Mimo ČR byly vždy primárním zábavním systémem v domácnosti. PC bylo vždy okrajovou záležitostí.

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC drtí konzole

Tohle me vzdycky rozesmeje. PC konzole tak drti, ze vetsina multiplatform her(ACreed, DMC4, GTA4 atd. atd.) vychazi nejdrive na konzole a pak v ruznem casovem rozmezi teprve na pc.
Zle jazyky tvrdi, ze vydavatele nechaji na konzolich zaplatit vyvoj a pak to teprve opatrne pusti na pc, kde se o to okamzite nedockave porve ta miliarda pcckaru a oni vydelaji ten sileny balik :))

teclado
teclado
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop Samo sebou, konzolisté jsou přeci elita národů.

Lykantrop
Lykantrop
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Placas...

teclado
teclado
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop Za to ty tu vedeš inteligentní řeči a co názor to dech beroucí pecka.

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lykantrop To je kvůli pirátství, víš? Ale pravda je, že PC online distribuce má do budoucna mnohem větší potenciál než přes konzole

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@new.borec@email.cz A není to jedno kvůli čemu to je? Hry se na PC prostě blbě prodávaj. Proč si myslíš že online distribuce má větší potenciál na PC (obzvlášť vzhledem k piráství)?

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy Když to ten člověk nechápal, musel jsem se ozvat. A není to jedno kvůli čemu to je. Konzole teď generují mnohem vyšší zisky, až se přejde na online distribuci kompletně, ukáže se síla počtu herních pécéček. Pirátství se dá krásně omezit třeba víkendovými slevami. A ne že jednu hru CoD 4 například prodáváš několik let za padesát doláčů. To pak jako by k pirátění přímo vybízelo.

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy borec: Popravdě pořád tu tvou úvah nechápu. Online distribuce funguje již teď. Co se změní v budoucnu že se najednou PC pirátství omezí? Slevy jsou již teď a netýkají se jen online distribuce. I krabicovou verzi koupíš za pár kaček.

Navíc nechápu v čem má v online distribuci PC výhodu.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtělo by to vymyslet nějaký levný hardwarový klíč který by se přidával kte hrám. Dejme tomu že každý hráč by měl ke hrát například od EA hardwarový klíč do kterého by se nahrály něajké kody ze hry a bez klíče by to nešlo zapnout. Jenže to je asi drahá záležitost ale stoprocentně by to bylo účinější než tyto ochrany.

LOTROmaniac
LOTROmaniac
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado A ten co by si to koupil by to nějak upravil (za předpokladu že by tomu tedy rozuměl :) a někde uploadnul. A ten "levný" HW klíč by byl na...

edit: podívej se na hax0r blog...zas tam má novou blbost...o tom mailu :D Já z toho týpka nemůžu xD

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado To by dopadlo jako hardwarové klíče digitálních satelitů a kabelovek - taky jsou prolomeny. Chtělo by to vykašlat se na ochrany, které jsou 1. neúčiné, 2. omezující nikoliv piráta, ale platícího uživatele, začít se zaměřovat na obsah a kvalitu vydávaných titulů a nebát se jít s cenou dolů (levnější hry ve zlevněných edicích nebo akce v digitálních distribucích jasně ukazují, že při rozumné ceně hru koupí mnohem více lidí, tedy se sníží počet pirátů). Další nutnou věcí ke snížení pirátství je vydávání demoverzí z 100% hotové hry (jak jinak uživatel může produkt vyzkoušet před koupí?).
Zkrátka pirátství tady bude už vždycky, protože část lidí, která to dělá, to bere jako hobby, adrenalinový sport a podobně. Jde o to, aby pirátství nebylo tak výhodné jako doposud (produkt bez ochran funguje lépe atd.).
Nakonec je ovšem nutné zmínit to, že pirátství je z velké části jen strašákem, který má vysvětlovat relativně nízká čísla prodejnosti a zisků věřitelům firem. Tito věřitelé poskytují vývojářům svůj kapitál, jsou krmeni nesmyslně vysokými čísly zisku, aby se jim snáze pouštělo žilou, a pak jsou nižší čísla omlouvána pirátstvím. Věřitelé jsou většinou situace neznalí, takže uvěří. Také kvůli nim se do her a softwaru dávají ochrany (aby oni neznalí situace měli pocit, že jejich investice je v maximální možné míře chráněna).

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na digitální distribuci mi vadí jedna věc. Cena je většinou stejná jako u krabic a kolikrát i vyšší.

nelson23
nelson23
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Od doby, co evropan plati na Steamu v € tak u vetsiny her ano.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nelson23 Hmm no to je ozaj podľa mňa veľka blbosť a okradanie európských zákaznikov.

Blackbird256
Blackbird256
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nelson23 Ale prdy je to stejný

Blackbird256
Blackbird256
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tragedy Není ty lamo. USA ještě platí poplatky. EU to má bez nich takže cena je stejná

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blackbird256 Ehm, přečti si to znovu, lamo. Srovnává hry v digitální distribuci a krabice, tak co sem pleteš srovnání US x EU? Stačí si spočítat, kolik zaplatím za hry na Steamu, Direct2Drive, GamersGate nebo ImpulzeDriven a kolik zaplatím za tu samou hru v JRC, xZone, GameExpress, MegaHrách atd. a výjde mi, že ty hry jsou skutečně buď na stejné úrovni, nebo jsou dražší. Těch levnějších (nebavíme se o slevových akcích jednotlivých portálů s digitální distribucí) je výrazně méně, než by bylo zdrávo, což je s podivem vzhledem k tomu, že samotné náklady na vyrobení kopie a její distribuce ke koncovému uživateli při digitální distribuci odpadá. Právě o tyto položky by tak digitál měl být levnější, bohužel není. :(

Blackbird256
Blackbird256
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus Sakra já to napsal vedle :O

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ursus Aha, tak to sorry :)

teclado
teclado
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud zmizí krabicová verze, zmizí moje potřeba kupovat hry. Bez krabice na to prdím.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Hmm............. ozaj zaujímavy postoj to som od takého poctivca nečakal :):):) Mne to naopak vyhovuje a je to pohodlnejšie ako vláčiť sa s krabicou.

Ale ani sa nemusíš báť krabicové verzie nezmiznú budu sa s digitálnou distribúciou krásne dopľňať.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Já jsem ty trubadůre neřekl že začnu hry potm krást ale že je nebudu kupovat.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado "že je nebudu kupovat." a z toho vyplíva??? jedine že s hraním skončíš:)

ChuckNorris
ChuckNorris
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado fakt jo. kdo by to byl rek zumpo

Sinnistra
Sinnistra
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Divné kupovat hry jen kvůli krabici. Kupuješ i spotřebiče jen pro krabici? :-)

teclado
teclado
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sinnistra Spotřebič mám doma a realně na něj koukám, software je něco jiného.

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Já když hraju tak koukám na obrazovku... ale proti gustu :)

teclado
teclado
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Já když hraju tak taky koukám do minitoru ale zároveň mám na poličce sadu pěkných krabiček od her a placku.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
11. 5. 2009 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sinnistra Určitě ne jen kvůli krabici. Ale ta má něco do sebe (i já ji rád). To je taková kategorie lidí - kteří vše sbírají, vše zaznamenávají... Takoví kronikáři.

Overload
Overload
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado souhlas teclado bez krabicky na to tez prdim jen skoda, ze ty data na nich nevydrzi vecne :)

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado Souhlasím.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Veľmi pekný článok. Tež si myslím že Microsoft by mal poriadne popohnať svoju službu Games for Winsows pretože zatiaľ je to v pozícii mrtvého brouka do ktorého občas štuchnú a nečo tam pridajú namiesto toho aby to poriadne rozpracovali.

Ale sak všetci vieme čo je za tým že Microsoft s tymto nič nerobý...predsa ich krám akože konzola a jej platená služba Xbox live na ktorej sa platí za to čo PC hráč má zadarmo a tu je problém že na PC by PC hráči neplatili za každú blbosť ako na konzoliach pretože to môžu stiahnuť odinakadiaľ.

Inak tie čísla ma tešia sú pekné PC gamers do toho :):):)

modryklucina
modryklucina
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 05:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta predstava ze by krabicovky vymizeli je hodne desiva, u "malych" arkadovek budiz, ale jinak chci mit pekne origos krabici a manual. Taky pomysleni jak nekde taham 30gb kvuli jedny hre, no ehm radeji ne.

2011
2011
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@modryklucina Presne

gygant
gygant
Level 0 Level 0
11. 5. 2009 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@modryklucina Já doufám, že takových je nás na světě pořád dost na to, a bude nás dost na to, aby krabicové verze ještě dlouho vycházely.

tlamiczka
tlamiczka
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@modryklucina A nezapomen, ze se pro online distribuci zaregistrujes, uvedes svoji kreditku a adresu atd. takze pak maji hekzy prehled co si stahujes :-) Me osobne to ani moc nevadi, ale nezanedbatelnemu mnozstvi lidi ano. Je to stejne jako to proc se treba jeste hodne hodne dlouho nezrusi klasicke penize a nenechaji se jen ruzne formy kreditek - je to nocni mura vsech kdo chteji byt aspon malickato v anonymite

kal-el
kal-el
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

staci si projet prodeje jednotlivych multiplatformovych her a je jasne videt ze konzolove hry jsou prodavanejsi, to ze si kdejakou starou vykopavku kterou uz casto doma davno mam vydaj v antologii za 15 dolaru je sice pekny ale furt to neni to co se da srovnavat s prodeji klasickych konzolovych her, sem konzolista s nehernim PC na kterem obcas zaparim nejake ty stare legendy(vykopavkami nemyslim hanlive oznaceni hry ale proste stare hry prevazne z 90. let )a to ani nemluvim o desitkach disket co mam s hrama na didaktik :D

teclado
teclado
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kal-el Konzole je masová zábava pro hlupáky :D proto jsou tak velké prodeje :-)

kal-el
kal-el
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teclado nejakou smysluplnou argumentaci nemas? vzdy me takoveto nazory akorat nase... kdyz se koukam kolik pckaru breci kdyz maji konzoe nejakou exkluzivni hru

teclado
teclado
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kal-el A konzolisté mají smysuplné názory? že jsem si nevšiml.

gygant
gygant
Level 0 Level 0
11. 5. 2009 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Velké" konzole jsou přežitek. Anachronismus, který brzdí vývoj normálních (rozuměj PC) her. Wii nepočítám, to je casual zábava stojící samostantně, a handheldy své místo mají také. Na velké hry je tu a bude tu PC; zatímco Playstation 3 a Xbox 360 jsou přežitky. PC hraní není mrtvé, to těm dvěma dalším zvoní umíráček. Ani Onlive, ani přesun k elektronické distribuci u PC nic zásadního nezmění, ale u zastarávajících konzolí ano; další generace konzolí je v dohledné době (ne-li navždy) nesmysl a starým dochází dech. Pachter hadra.

Glorif
Glorif
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Ač PC hráč, s tímto názorem se tedy neztotožňuji. PC hraní neumírá ale dokud bude situace s pirátstvím taková, jaká nyní je, bude vyklízet pozice konzolovým bratříčkům. To, že konzole by nedokázali udržet s PC na delší časové období krok je logické, ale otázkou je: budou vývojáři chtít Only PC tituly ale s vysokými ztrátami kvůli pirátství a nebo se spokojí i s "omezeným" multiplatform a mnohem vyššími zisky...

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Glorif Ty ztráty jim nežer. Jak to mohou být ztráty, když drtivá většina pirátů by si tu hru ve skutečnosti nikdy nekoupila?

Je však pravda, že ač třeba na XBOX už se dá taky pirátit, vzhledem k zaměření tohohle trhu na masového spotřebitele nehrozí, že by si ho očipovalo třeba sedmdesát procent lidí. Spíš hrstka v procentech, takže tam pirátění zisky nesníží ani papírově.

Tony182
Tony182
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Nechci se s tebou hádat ale proč myslíš že jsou velké konzole (PS3 a Xbox 360 jestli jsem správně pochopil) mrtvé? jestli budeš nějak reagovat zkus nepoužívat slova jako přežitek atd. Můj názor je takoví že právě kvůli konzolím jsou hry na takové úrovni kde jsou, kdyby nebyly konzole tak bychom se next-gen her dočkaly o několik let později nebo vůbec. Vem si periferii jako je klávesnice a myš. Jak moc je tohle zařízení staré ani určit nedovedu (bez použití googlu) a při hraní na nich se vytrácí požitek ze hry kdež to ovládače pro PS3 nebo wii mají ideální tvar a rozložení tlačítek přesně na hráčovu ruku a prsty, Analog stick (páčky které se dají otočit v rozsahu polokoule) a jejich využití ve hře Skate je naprosto geniální nápad a podle mě i malá revoluce a soužití s hrou (na PC bohužel není), jen škoda že nemají větší rozšíření i v jiných hrách. Phybové čidlo v ovládači - má ho ovládač na PS3 a HLAVNĚ konzole wii která by bez tohohle zařízení byla nickou na trhu, opět další revoluce ve hraní, na PC není. Pirátství na PC a na konzolích, myslím že tady je zbyteční cokoliv dodávat a jen si drbnu že bez konzolového trhu by některé firmy zkrachovaly. Důkaz je i ten že když výjde nějaká hypovaná hra (snad jsem dosadil správné slovo, význam mi lehce uniká) nebo hra která rozšiřuje sérii a kde její předchůdce byl v hodnocení blízko k desítkovému rázu je skoro vždy prvně na konzolích a až po půl roce se objeví na PC. Spíše bych řekl že PC začíná pomale (v herním průmyslu) umírat a hráči šahají, když si chtěji opravdu zahrát, po konzoli protože je to mnohem pohodlnější než hrát na PC, bugy ve hrách, stahování patchů, upgrade třeba i jen rok starého HW. Abyste si užily na PC herní grafickou slast musíte mít grafickou kartu která stojí skoro jak nová konzole a stejně ji za rok musíte vyměnit za novejší model s trochu lepším výkonem ovšem úplně stejnou cenou + čekání na ideální ovládače pro tu a tu hru atd. atd.

DarthCvrnda
DarthCvrnda
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tony182 Nesouhlasím s tebou, konzole naopak brzdí technický vývoj, Crysis je ideálním příkladem. Cryengine 2 je pro konzole až moc náročný, a Cryengine 3 bude s největší pravděpodobností zastaralejší než dvojka, aby to konzole utáhly. Kdyby se Cryengine 3 vyvíjel jen pro PC, což by bylo rozhodně nejlepší, byl by to zase pokrok. Náročný, ale přesto revoluce. Na konzolích nic takového není. Pohybová čidla jsou na PS3 jen zbytečný luxus, Wii je samozřejmost. O menší mezeře mezi vydáním konzolových a PC verzí je taktéž trochu scestné mluvit. Téměř vždy má odložení nějaké výhody a přináší to PC hráčům mnohem víc než konzolistům (výjimkou budiž GTA IV, i když ten kdo má silný stroj, zahraje si to lépe než na konzolích), ale např. DLC do CoD 4 a CoD WaW mluví za vše. Na konzole za nějakých 250 Kč, na PC zdarma, a to jen kvůli menší mezeře, dalším příkladem je Burnout Paradise: Ultimate box, kdy veškeré přídavky jsou v PC verzi již obsažené. Takovýhle příkladů je mnohem více. Co se týče ovladačů, tak to je také naprostý opak. Pro zkušenější hráče, mezi něž se rovněž počítám, je nepředstavitelné hrát např. již zmiňované CoD na gamepadu, stejně tak různé strategie (Halo wars nebo Killzone 2 nepočítám, ty jsou jen pro konzole a spíš jen k penězům). Abych to ukončil, taktéž já si myslím, že velké konzole jsou na ústupu a doufám, že nebude dlouho trvat, a na velké konzole se bude vzpomínat s hrůzou. Abych poupravil citát Šimka a Grossmana: Konzole jsou metla lidstva

Tragedy
Tragedy
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarthCvrnda Mě by jen zajímalo jak jste dospěli s gygantem k tomu závěru, že jsou velké konzole na ústupu, když představují cca 80% příjmů všech softwarových firem (herních samo) :)

A ten příklad s Crysis je trochu mimo. Crytek by se s konzolovým enginem patrně nedělal pokud by mu PC verze alespoň zaplatila vývoj. Místo toho to PCčkáři opět rozkradli. takže jsme opět u jádra pudla... PCgaming umírá díky pirátství a v budoucnu se na tom nic nezmění a naopak to OPĚT posílí vývoj na konzole.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarthCvrnda Ach jo. Souhlasím, že Crysis je extra náročný a na konzolích by nešel a blablablabla. Najdeš i druhou takovou hru? Crysis je pomalu na hranici technologického dema. Dodneška ho uspokojivě na maximální detaily většina uživatelů nerozjede. Ano, možnosti PC jsou momentálně vyšší, než je tomu u konzolí. Na druhou stranu - Crysis je skvělý příklad toho, že ani na PC se NEMŮŽE hra vyvíjet pro high-end sestavy. Důvod je jednoduchý. Ke koupi nového hardwaru jedna hra (navíc více méně tuctová střílečka) uživatele nepřiměje. Pokud ale neudělá uživatel upgrade, nestává se potenciálním zákazníkem hry Crysis, protože zkrátka na to nemá stroj. Výsledek je ten, že hru si koupí mnohem méně lidí, než jinou méně náročnou hru. Nelze totiž říct, že počet potenciálních kupujících Cryssis = počet majitelů PC. Platí rovnice potenciální kupující Crysis = počet majitelů PC vyšší střední třídy a vyšší třídy. A zároveň platí podle průzkumů, že počet majitelů PC vyšší a střední třídy < počet majitelů nižší střední třídy a slabších PC. Samozřejmě, že hra s menšími nároky na hardware může počítat s rovnicí potenciální zákazníci = počet majitelů PC nižší, střední i vyšší třídy. V tomhle marketigovém kroku se tvůrci Crysis sekli, a proto hry prodali výrazně méně (ty prodeje se dohánějí teď s odstupem času, kdy už hru spustí více lidí, jenomže teď už je Crysis za budgetovou cenu, tkaže zisky z každé kopie jsou méně než 1/3). Naštěstí pro tvůrce (potažmo vydavatele) Crysis - ve světě marketingu PC hraní existuje jedna skvělá zaříkávací formule, která špatné prodejní výsledky dokáže dobře okecat věřitelům firmy - tou formulí je samozřejmě pirátství. Pokud tedy Crysis měl nízká prodejní čísla (a to měl), pak se obecně tvrdí, že za to mohou piráti. Což není pravda, může za to špatné načasování hry, relativně nízký počet potenciálních kupců. Takže Crysis je skvělý příklad, ale ne vyspělosti hraní na PC, ale nezvládnutého marketingu.

Tony182
Tony182
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarthCvrnda Jedna otázka, byla ta revoluce přijatelná za tu cenu? jinými slovi byl přínos s tohule hrou (jako jedna z mála dohrátá, docela dobrá hra) větší než cena za kterou jsme (jste) za ní zaplatily? Na max. jí v době vydání nerozběhnul nikdo (stejně jako GTA 4 na PC) a co na té hře bylo tak super revoluční? jestli grafika tak jekej to mělo smysl když si jí nikdo nemohl užít na plno? další klad revoluce nevidím, možná tak fyzika jinak to bylo spíš technické demo co vše PC (ne)zvládne. Další výhody PC vs. konzole jsi nenapsal a jeslti ano tak mi nepřišli nějak výmluvné. I když žádnou konzoli nevlastním a občas vrazím nějaký ten peníz do PC tak stejně věřím tomu že konzole v herním průmyslu nahradí (nahradily) PC. Většina hráčů co si nekoupila konzoli si jí nekoupila z důvodu pirátství a to jsou taky většinou ti co si za PC staví a vymýšlí nesmyslné argumenty proč je to a to lepší než ono a to druhý. V Británii už na hraní většina populace používá konzole a ten trend pomalu dochází do česka, bydlím sice na vesnici ale v ryhclosti si letmo vzpomenu na minimálně 3 lidi co mají na hraní konzoli a na ostatní věci ntb nebo stolní PC.

Ursus
Ursus
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Argumenty kromě výkřiků máš taky? Docela rád bych si je vyslechl, protože tenhle názor mě překvapil a přiznám se, že jako majitele PC, 2 notebooků, Nintenda DS, PS2, Xbox i Xbox360, taky pobavil. Zeptám se ještě na jednu věc - máš konzole? Nebo měl jsi je? Protože bez toho, aby si člověk ošahal alespoň některé hráče na trh, přece podobné soudy snad ani nemá právo prohlašovat.

Kubajs69
Kubajs69
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant prej konzole jako přežitek ....ehm xD....další konzole od MS má vyjít kolem roku 2011 (pouze spekulace)....nvm co tim sleduješ když řikáš - na velké hry je tu PC...se mrkni co vychází na konzole a pak něco řikej...některý ty hry se na to tvoje PC ani nedostanou...

LOTROmaniac
LOTROmaniac
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Naprostý souhlas. Ale jestli bude příští generace konzolí umět DX11, tak to bude jen dobře i pro PC. Sice potom budou 5 let jen DX11 hry, ale alespoň se to konečně hne dopředu a z velké části kvůli konzolím neúspěšný DX10 a DX10.1 se prostě přeskočí.

macek_tm
macek_tm
Level 1 Level 1
11. 5. 2009 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant "Anachronismus, který brzdí vývoj normálních (rozuměj PC) her"..

A ještě že tak! Jen díky konzolím mám jakous takous jistotu, že si na svojí konfiguraci zahraju aktuální hry až do nástupu nové konzole. Žádnou konzoli doma nemám, ale díky za ně!

V dobách, kdy jsem všechny dostupné peníze investoval do PC bych to možná viděl jinak, ale teď si můžu dopřát upgrade tak jednou za rok, dva a tak znatelně pomalejší růst nároků her opravdu ocením. A rozhodně ve svém okolí nejsem jediný, kdo to tak vidí..

new.borec@email.cz
new.borec@email.cz
Level 1 Level 1
13. 5. 2009 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@macek_tm Jenže to je právě ono. Velmi zastaralý hardware poměrně úspěšného XBOX360 teď brzdí vývoj komplet herního světa. Všechno vypadá ošklivěji, aby to XBOX zvládl prřelouskat. :-( Takovou daň prosím ne!

leco77
leco77
Level 1 Level 1
14. 5. 2009 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@new.borec@email.cz ty si chuj... na xboxu sis mohl v pohode bez problemu zahrat GTA IV... na PC to vyslo o pul roku pozdeji a vetsina s tim mela problemy a nebo to vubec nerozjeli... to je to brzdeni PC her ? xD

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gygant Stále se tak trochu domnívám, že hry na konzole jsou určeny trochu jiným lidem, než hry na PC. Z pohledu PC hráče mi konzolové hry příjdou zjednodušené a takové "ve středoproudu", aneb líbit se co nejširšímu okruhu lidí. To, že se začala tato odvětví prolínat, je o něčem jiném. Konzolové hraní bylo, a je to na něm vidět i dnes, zahrát si na hoďku až dvě denně něco, u čeho se hráč maximálně odreaguje, nemusí nad tím moc přemýšlet a má radost když dojde tunelem ke konci. PC hraní mi příjde někde jinde. Stačí se podívat na sortiment přesně pro PC který na konzolích není (o HW teďka nebudeme polemizovat). Simulátory, adventury, strategie atpod. Nic oddechového na vypnutí mozku po náročeném dni v práci nebo ve škole. Na víkend na skejsnutí před monitorem bezvadné. Takže, i když se dané věci prolínají v případě vydání titulu na PC i konzoli, stále ještě jsou tyto dva trhy rozdílné a záleží na zákazníkovi, čemu dá přednost a co preferuje. To, že jsou lidé, kteří si koupí PC a hrají na něm jenom hry konvertované z konzolí a v rámci toho posuzují celý herní svět, to je věc trochu jiná.

TatrankaX
TatrankaX
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@N0NECZ Byval jsem zarytej PCckar a jiny hry jsem nehral, moje pc zestarlo a ja se rozhodl koupit konzoli, napred jsem zkusil PS2 a muzu ti rict ze hry na konzolich nejsou o nic lehci, mozna by PS2kar nezvladal tak dobre hrat nejaky pcckarsky fpsko, nebo hardcore rpg, ale PCckar by nezvladal vubec stihat Devil May Cry nebo God of War a komba ktery beznej PS2kar dela by PCckar rozhodne nezvladl, s JRPG je to podobne, ale dneska uz je to jedno, hry z PC(FPS, RTS a RPG) se presunuli nebo pomalu presouvaji i na konzole a hry z konzoli (Mlaticky, Adventure, JRPG) se presunuli nebo pomalu presouvaji i na PC...

N0NECZ
N0NECZ
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TatrankaX Jasně, nechtěl jsem nijak urazit nebo podkopávat konzole. Sám si rád zahraju hry které byly na konzolích (jako třeba již zmíněný GoW) a třeba bych se rád dočkal i takových her pro PC jako jsou různí Tekkeni, StreetFighteři, Gran Turisma a samozřejmě i ostatní Residenti a MetalGearové atpod. (ano o emulaci vím, ale přesto to není uplně ono). Přesto mě i tohle hraní velice baví. Ale je to rozdíl mezi tím, co si představuju jako hraní na PC. Šlo mi o to vyjádřit, že obojí je zábavné, ale každé svým způsobem, i když se to všechno tváří stejně.

teclado
teclado
Level 1 Level 1
12. 5. 2009 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TatrankaX Jsem stále zarytý pcčkář :-) a moje pc nějak ne a ne zestárnout :D jinak Ale PSP je bomba :D

Reklama
Reklama