Zpět na článek

Diskuze: Hellblade se chlubí revoluční technologií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hraju Onimushu 4 na emulátoru, kterou snad nikdo nikdo nehrál a v recenzích byla pošlapána protože (díky 3rd person ovladatelné kameře) nenabídla grafický standard na který byli fanoušci (včetně mě) zvyklí. Zestárla, samozřejmě. Ale i když pohyby vypadají na první pohled prkeně, JE TO TAM !

OCELOTR PROUDLY PRESENTS:
Základní kostlivec v čínském rýžovém klobouku / Onimusha 4

Co umí ?

Stojí.
Stojí anebo řve.
Rozeběhne se k vám a nic neudělá.
Rozeběhne se k vám a okamžitě sekne.
Rozeběhne se k vám ruku napřaženou jakože sekne aby v poslední chvíli couvnul a útok podnikl jeho kámoš.
Krouží kolem vás.
Stojí a pak udělá pět výpadů ve chvíli kdy čumíte na jeho běžícího kámoše.
Udělá dash před bosse aby schytal útok místo něj a vy jste byli v mezichvatu (animace se nadají přerušovat), což vás hodí do nevýhodné pozice.
V

On má jeden (!) útočný chvat a jedno trojkombo. Je hodně pasivní.
Ale ví, že když jsou čtyři a vy zvládáte tři sekat obrovským mečem tak přišla jeho chvíle. A začne vás ve chvíli (kdy nemůžete přerušit animaci protože pracujete na trojkombu na jeho třech kámoších) sekat do zad. Jedním ze svých dvou chvatů. Přemáčknete se o tlačítko a omylem začnete další trojkombo, kostlivec
to ví a jede si svoje. Jeden ze dvou chvatů. Jinak stojí a čeká na smrt. Ale v davu dokáže překvapit.

A o tom to je. To Evropani ani Američani nikdy nepochopí. U nich je základní nepřítel jen potrava pro zbraně hráčů. Teď si představte že ve hře, která se takto chová k nejnižšímu z mobů, přijde souboj z bossem. WTF_OMG_TIRU_TCNBH !

ONIMUSHA 4 je NI-OH (včetně bílovlasého samuraje a od druhého
CD semi-open world) akorát to tenrkát nikdo nepochopil - bylo moc brzo.

Na vejkend se chystám na OKAMI - ZELDA KILLER :D. 1080p jí bude slušet.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@digmen: Nechápej mě špatně - já Ninja Theory miluju. Jsou jediní z Evropy kteří se dokáží přiblížit dokonalosti japonských her založených na půl-vteřinových rozhodováních. Ale měli by se podle mne držet svého kopyta, a soustředit se na samotnou hru a ne na omáčku kolem. Někdo z Ninja Theory miluje motion-capture a příběhy vyprávěné zkrze tuhle technologii. Vývojářské deníčky se až na vyjímky soustředí na animace, facial animace, ale to není gró hry. Stejná situace byla i u jejich první hry Heaven sword - jako všechno luxusní, Andy Serkis, dokonalý ksichty, luxusní chování oblečení, až na (no tak je čas si to přiznat) souboje - to s těma barvama je prostě hovadina, level design, což byla aréna za arénou. Oni zkrátka dělají interaktivní filmy okořeněný bojovkou a to mě už nic neříká. Protože od vyprávění příběhů jsou tu jiná média a v hrách jsem to ochotný tolerovat Hideo Kojimovi - jelikož tam není o překvapení nouze - o překvapení, která nikdo v jiném médiu nenapodobí.

Ad Enslaved - opravdu opravdu mě zajímalo jak se celý příběh vyvine a až na vyjímky mě příběh prostě nezajímá. Ale gameplay mě prostě zabíjel. Tyč, která se dá používat občas jako puška takže z toho máme Gears of War, zároveň Devil May Cry, ale pitomej, zároveň skorostealth - vyhni se červeně označeným místům, zív, a jejich trademark - barvama označení nepřátelé na toho můžu, na toho nemůžu - nůůůdááá. Do toho trošku Lary Croft se šplháním a skákáním, kde nebylo možno udělat chybu. Ta hra spojila deset her dohromady, ale všechno se dalo hrát s jedním prstem v nose a jakmile člověk zjistil jak na toho a toho nepřítele, nějaké časování útoků, nebo prostor pro strategi - nic, holá pláň. Prostě na tuhle situaci tohle řešení, přesně podle tutoriálu.

Nevim jak to dělaj Dark Souls, Onimusha, Ninja Gaiden, Mgs Rising, je to něco - je to v tom že souboj s jedním a tím samým nepřítelem může pokaždé dopadnou jinak, i když znáte jeho moveset. Prostě základní kostlivec v Dark Souls může časovat své tři útoky, protahovat je, krátit, nebo někdy jen stát a čumět. Člověk ví co udělá, ale neví jak rychle a kdy. Zatimco v Evropskejch hrách s mečema k vám prostě nepřítel přiběhne a sekne. Málokdy je v tom nějaká variabilita. Na tý mikroúrovní jednotlivých pohybů a protipohybů, vykrejvaček, dashů - to vše ve velkém HITBOX - TO - FPS - PORNU prostě nemaj.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 05:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vim, že chtějí mít autoři z rubanice psychologickej román, ale osobně tohleto roubování "hlubších myšlenek" na Bayonetta-styl hry nesnáším.

Jeden příklad za všechny - film Sucker Punch - oč by to bylo lepší, kdyby se vyprdli na celou rovinu v blázinci a prostě tam jen nechali pobíhat polonahý školačky, co kosej samurajský roboty.

Dokážu v pohodě přežít cheesy story v MGS Rising, nebo Devil May Cry, nedokážu přežít špatně napsanej psychologickej thriller. Nemám prostě rád
tohle "je to jen v její hlavě". Je to jako zpochybnění postavy, za kterou celou dobu hrajete. Stejná chyba jako Assasin Creed a celej ten Animus nuda, svoloč, mor a neštovice bordel.

Upřímě tohle je věc co mi na Hellblade dost vadí, prostě tušim že celá ta psychologická rovina pro mne znamená jediné - press start to skip kdykoliv se objeví animace z reality - zkrátka nezájem. Protože tuctovej scénárista videoher neni Stephen King.

Kdyby radši čas věnovali tomu aby dashe, skoky, seky, kopy - měli ten správnej drajv, správnej počet frejmů a vyžadavoli tak/tak akorát reflexy na hraně lidských možností :).

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
28. 7. 2016 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten predkus je hroznej, to tam doufam nenechaji :D

Martin Synek
Martin Synek
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
29. 7. 2016 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Já jsem tě rozhodně špatně nepochopil, jen jsem si trošku poztěžoval, že mi tam trochu toho DS chybí. A je to přesně díky těm důvodům, které jsi popsal. A ano, Enslaved byl opravdový derivát několika her a šel projít s prstem v nose. Jenže mě to prstění nosu fakt bavilo.
Na druhou stranu musím říct, že prvotina Heavenly Sword mě nebavila vůbec (soubojový systém mi neseděl v kombinaci s tehdy protěžovanou funkcí Dualshocku 3, nebo jak se ten ovladač jmenoval).
DMC na druhou strany byla opravdu dobrá rubanice, jenže to bylo míň DMC než cokoli jiného. Tady od Hellblade čekám, že by se konečně mohli v Ninja Theory odpíchnout k něčemu doopravdy zapamatovatelnému. Tak uvidíme, snad to vyjde.

Martin Synek
Martin Synek
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
29. 7. 2016 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Takže by z toho tvůrci vlastně měli udělat Dark Souls, ne ? :-D A mohly by to být dost dobré Dark Souls, kdyby tvůrci chtěli. Nicméně mám rád Ninja Theory za jejich svěží přístup ke hrám. Pokud vezmene skoro každou jejich hru, byla originální a hodně dobrá. Enslaved bych si klidně dal podruhé :-)

Vlastiany@gmail.com
Vlastiany@gmail.com
Level 1 Level 1
28. 7. 2016 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Úžasná technologie - kor když jste viděli, tak dva deníčky z 50 :D

Lex_
Lex_
Level 1 Level 1
3. 8. 2016 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Heavenly Sword byl super na PS3, a to je co říct, už jen v té záplavě ostatních průměrných her... prostě seš jen hejtr, nic víc.
s DMC bych to rozhodně nepřirovnával... spíš k novějším Prince of Persia

prso
prso
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Okami je boží.
A koukám, že jsem nebyl sám - http://i.imgur.com/LfmV12I.jpg

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: To mi připomíná toho recenzenta, který kritizoval Alien Ressurection (žánr FPS) na PS1 za to, že jednou páčkou se hýbeš a druhou míříš :D

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 06:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: O tom mluvim :) Ale ve chvíli kdy měl ty výčitky a nechtěl asi pět minut zabíjet, chodil pomalu a držel se za hlavu, už jsem otrávně kroutil očima. Naštěstí se v něm pak probudí Jack The Ripper, a vše je naprosto v pořádku :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
29. 7. 2016 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Kdo nedokáže přežít příběh MGR? Vždyť je naprosto perfektní :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
28. 7. 2016 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, Michael Gay, ten si musel užít ve škole :D

Reklama
Reklama