Zpět na článek

Diskuze: Hackeři údajně ukradli zdrojový kód WD:L

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
10. 11. 2020 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hackeři ukradli zdrojový kód a je jim k hovnu. Jako co se zdrojovým kódem hry, kde je hlavní hrdina (nebo jeho alter ego) prezentováno jako prase. PRASE je středobodem všech promo matreriálů a jestli si někdo tuhle prasečinu koupil a někdo k ní ukradl zdrojový kód. Jako co ? Co se stane ? Někdo naruší síťový kód hry, co nikdo nebude hrát za 14 dní ? Jaká tragedie.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 11. 2020 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Raudenský: Denuvo dodá knihovny a popis komunikace, implementaci zajistí vývojář. Pokud by Denuvo dodalo zdrojáky, tak další verzi hry si vývojáři ošetří sami, protože by tím získali kompletní knowhow. Prostě to je nesmysl.

Jak píše Masarkavtrenyrkach, kdyby to byly pouze zdrojáky, tak 560GB po rozbalení bude 100TB (protože text se komprimuje naprosto jinak) a to je hovadina, čili to jsou primárně grafický data, který se takhle možná dostanou "modem" do hry, pokud bylo něco vyřazeno, nebo někdo udělá jinej HD pack atp.

Radek Raudenský
Radek Raudenský
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Osobně nevím, jak implementace Denuva ve skutečnosti funguje. Četl jsem, že se ochrana implementuje přímo do zdrojového kódu. V tom případě si také nejsem jistý o patchování komunikace, jelikož, opět jsem pouze četl, Denuvo dává klientům různé verze bez dalšího opečovávání.
Jinak s druhým bodem souhlasím. Know-how studia je střežená věc a pokud skutečně unikly i části enginu, může to být pro Ubisoft rána v tom ohledu, že konkurence bude moct využít jejich metody.

Radek Raudenský
Radek Raudenský
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yero: Když se píše nějaký program, znamená to, že se programátor pustí do psaní kódu, kterým určuje, jak se co má dělat. Kód je změť různých krátkých příkazů, které určují co má nastat pokud se něco stane, kde se má co vykreslit apod. Takový program, v našem případě hra, je ale psán pomocí příkazů, kterým rozumí člověk, ale ne počítač. Program je tedy po sepsání nutné zkompilovat do řeči, které rozumí počítač - tedy jedniček a nul. To tedy znamená, že se původní zdrojový kód pošle do kompilátoru, který "lidské" příkazy zchroupe a vyplivne změť jedniček a nul, díky kterým ale třeba procesor ví, co má dělat. A právě tato změť jedniček a nul je tzv. exe soubor, se kterým my spouštíme hru. Ten nám ale nedovoluje podívat se na původní zdrojový kód. Je možné se určitým způsobem dostat k původnímu zdrojovému kódu, často je to ale extrémně náročný proces, který se ne vždy podaří. Díky úniku zdrojového kódu se tak přeskočil proces reverzního inženýrství a uživatelé se mohou pustit do překonávání protipirátské ochrany. Mimo to ale tím, že kód nejspíše skutečně unikl, se navenek dostalo i know-how studia.
Ve skutečnosti by se v případě Watch Dogs Legion nemělo jednat pouze o zdrojový kód, ale veškeré dostupné materiály ke hře, včetně assetů apod.

yero
yero
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

může mi někdo vysvětlit co to znamená zdrojový kód? a proč se to tak řeší?

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na me to pusobi jako reklama. To je fakt velka nahoda ze hre o hackerech je prave hackery ukraden zdrojovy kod.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Raudenský: Pochybuju, že by tam v kódu měli nějakou "protipirátskou ochranu". Ubisoft ty hry celé protahuje Denuvem. Možná jim to pomůže kouknout se do komunikace se serverem. Ale to je jedno, protože server i klient se patchnou a komunikace se změní.
Blbý je, že jim v tom možná leakly i zdrojáky enginu. Takže se dá zjisti víc o jejich renderovací pipeline, shaderech a nějakých tricích, co možná dělají. Ale řekl bych, že takový zázrak to stejně nebude. A žádná tragedie pro Ubisoft.
Epic dává zdrojáky UE4 k dispozici zcela veřejně a vůbec nic tím netratí. Protože v tom s*anci se stejně pořádně nevyznají ani oni sami :-)

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
6. 11. 2020 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Raudenský: Kdysi jsem měl na starosti integraci SecuROM a Starforce do hry. Obě nezávislá řešení se shodovala v tom, že vývojář neměl pod kontrolou samotný proces ochrany programu. Jen poskytl vstupní body ve hře, ve kterých se cyklicky ochrana konrolovala. Ale i toto byla jen volitelná funkce - vývojář to udělat nemusel a exáč i tak byl chráněn před vniknutím, jen míra ochrany pak byla menší. Ani samotné vytvoření ochrany vývojář nedělal - ani nemohl právě kvůli bezpečnosti. Exáč se dodaným klientem posílal na server SR nebo SF, kde se ochrana provedla a pak se to poslalo zpátky (záležitost pár desítek vteřin podle velikosti a rychlosti připojení). Věřím, že úplně stejný postup je u Denuva. Vývojář prostě ani netuší (pokud tedy není sám hacker), jak ochrana funguje. Takže pokud Ubisoft používá Denuvo (nebo něco podobného), tak v leaknutých zdrojácích samotná ochrana (mechanismus, aby se kód nedal traceovat a disassemblovat) vůbec nebude.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
5. 11. 2020 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k velikosti se samozřejmě hlavně jedná o grafické assety. 560GB zdrojového kódu nemá snad ani celý Github!

Reklama
Reklama