Zpět na článek

Diskuze: First-person bude v CP i ve většině cutscén

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Zatím to nevypadá, že by editor umožňoval nějaké velké úpravy tvaru těla, spíš to vypadá, že si budeš moci vybrat pouze mezi dvěmi, mužským a ženským a veškeré detailní editace se budou týkat obličeje/hlavy.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zbytečné diskuze a okecávání. Prostě chtěli ušetřit prachy a hlavně čas, proto to bude takhle.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozna kvuli dalsim 3rd person modum, mozna si lidi proste jen uzivaj tuhle cast tvorby postavy jako nejakou sandboxovou minihru, protoze radi strojej panenky, nebo se sami radi vzivaji do role panenek ve fesnym oblecku? Sam netusim jaky vsechny potreby si tim lidi kompenzuji, predevsim kdyz to dal ve hre neni videt. Ale souhlasim, ze je to popularni, a proto se editoru vzhledu postavy snazi drzet i ty hry, co laviruji mezi neotrelosti a tradicnim RPG, i pres pozdejsi nenavaznost na gameplay.

Spis ale odpovim jinou otazkou - chtel bys, aby napr. ten Skyrym mel vsechny ty mody uz napevno v zakladni hre? Proste proto, ze by se Bethesda rozhodla vyslyset a uspokojit napady kazdyho clena tymu a komunity.

Kdyz se nekdo chce drzet first person konceptu kvuli imerzi, tak proc nehodit editor vzhledu postavy alespon v uvodu hry za hlavu, at si ho tam kdyztak pridaji modderi. Kdyz imerze, tak poctiva - tzn. ze v uvodu prijmu jak moje jednou dana postava vypada, protoze to bude jedno. Hra sama prece bude v prubehu gameplay postupne nabizet spoustu vylepseni postavy ve forme bioimplantatu atp., ktery muzou mit soucasne vliv jak na zmenu vzhledu, tak i na herni vlastnosti a dovednosti postavy. Prijde mi, ze to je dostatecna kompenzace s hromadou neomezenejch moznosti. Muzu zacit jako hrou nahodne pridelenej podvyzivenej gender s negativni karmou, a postupne se behem hry ubioimplatnatovat k smrti - treba pres osvalenou transku, na opacnej gender s nadvahou, az po androgenniho lobotomika s pozitivni karmou. Nekoho na tom muze i nadale uspokojovat jak si postupne meni vzhled svy postavy, jinyho jak mu to zlepsi telesny vlastnosti a smysly pro gameplay. Tomu uz by se dalo rikat rovnou i imerzni kyberpunk.

Strejda Demon
Strejda Demon
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: ...jen tak rychle z hlavy vyhodim Call of Duty a Far Cry :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je vec preferenci. Kazdopadne cutsceny berou ovladani z rukou tak ci onak. Ano, v HL clovek hral za Gordona, jehoz postava byla predem dana prevazne vyobrazenim na artworcich a obalech hry. Nikdo si ho ve hre neskladal od barvy brejli po velikost palce u nohy. Taze tam pohled z prvni osoby daval perfektni smysl i v cutscenach.

Vzdycky je neco o poprve - uz mas moznost to slyset. Mozna je to jen takovej designovej stereotyp, kterej preziva i u RPG her, jejichz autori se mermomoci snazej vymanit z RPG stereotypu a zapomenou ty svy neotrely zmeny vnimat v souvislostech.

GudMen
GudMen
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 16:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Haha, ty sexuální scény budou cringe as fuck. Jinak argumentu imerzí moc nerozumím, když řídit budeme stejně (moci) ve třetí osobě. Spíš se mi zdá, že tu někdo nestíhá. Tak snad se nedočkáme příliš mnoha odkladů.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi, @Smaug.: Prijde mi jen zahozena prilezitost, aby se CP2077 v tomhle ohledu odevzdal stereotypum hracu z tradicnich RPG, namisto toho, aby vyuzil potencial tematiky cyberpunku minimalne k opacnymu pristupu. Nemyslim si, ze by kvuli absenci uvodniho uzpusobeni postavy fanousci o tu hru nestali. Ostatne CPR si to uz sam overil na uspechu Zaklinace. Jo, lze namitnout, ze to vsichni skousnuli, protoze slo o oblibenou knizni postavu, ale na druhou stranu v zapadnim svete, knizni predloha temer nikomu nic nerikala. Nebo jste Zaklinace kvuli predem fixne dany postave hrali s nelibosti, anebo dokonce nehrali vubec?

Drew
Drew
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Myslím, že času hromadu. Jelikož tam má být opravdu detailní editor a dá se vytvořit prakticky cokoli ( tedy až na jasné identifikování muž / žena), tak hráči budou experimentovat. A to dá pak sakra práci, aby ti do všech cutscén seděl jak obří chlap se 150 kg, tak miniaturní žena s 50 kg. Trochu ale ten editor ztrácí smysl, když svoji postavu uvidíš 5x + v inventáři. To tam rovnou mohli dát 5 postav na výběr a ušetřili další čas.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: Jedna věc je teorie a druhá praxe. Z vlastní zkušenosti vím, že je při vývoji jedné věcí říká třemi různými způsoby a jeden výraz bez dalšího upřesnění může odpovídat třem různým věcem. Že to komplikuje komunikaci a zaškolování nováčků je fakt, ale nedá se s tím moc dělat. Čím větší korporát, tím větší průšvihy tohoto typu se stávají, pokud to nemáš striktně nařízené shůry (což většinou nemáš).

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: OK, beru. Otázkou je, jestli to stejně chápal i tazatel a ten, co odpovídal za CDPR. Pokud jim jde o vtažení do děje, tak opravdu dává smysl omezit cutscény na minimum a nahradit je skriptovanými sekvencemi, které hráči ponechají aspoň minimálním možnost ovládání postavy (rozhlížení se). Po pravdě si nevzpomínám na hru, která by měla cutscény (dle definice) viděné převážně z pohledu první osoby. To má smysl třeba u nějakých snových epizodek, ale jinak by bylo prostě divné, kdyby hra převzala ovládání chůze a pohledu.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Zdroj, kde by se o tom přímo psalo, nemám. Spíš jsem si to nějak logicky odvodil. Pokud tam dají typ těla, čekal bych tedy naprostou svobodu ve vytváření. Jestli tam bude jen pár mužských a ženských typů těl, tak je to dost zklamání. To by znamenalo, že slova muž a žena dali pryč jen z toho důvodu, aby vyšli vstříc asi 0,5% populace, který by pak kvičeli.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Rozdělení na muže a ženu nebude, to se ze hry úplně vyškrtlo. Místo toho tam budou různé posuvníky, takže budeš moct být něco jako muž nebo něco jako žena a nebo třeba z 60% žena a ze 40 muž.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: Prakticky nikdo nehraje Skyrim ve 3rd person, i přes mody je to na nic.

Všechny ty mody by tam mít nemohl, ale ty nejlepší bych tam klidně bral, základní tvorba postavy je ve Skyrimu hodně omezená.

Jinak si uvědom, že obzvláště v RPG je tvorba postavy pro hodně hráčů důležitým prvkem imerze, pro tebe třeba ne a tvorbu postavy si klidně přeskoč, ale pro mě a spoustu ostatních ano, a je fuk jestli vlastní postavu vidím jen v menu, nebo po celou hru.

@Drew7878: To si nemyslím, kolik tím doopravdy ušetří? Animování hráčské postavy a to je tak všechno. Spíš bych to viděl jako primárně designové rozhodnutí.

esmo
esmo
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Myslíš třeba ty nude módy (který jsem rozhodně nikdy nehrál!)?
Ve Skyrimu jde hlavně o přeskinování NPC, nebo jsou snad módy kde přeskinuješ výhradně sebe?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci verit, ze alespon ten co odpovidal za CDP vi o cem mluvi. I kdyz jak jsem psal driv, CDP uz je mozna dost velkej a fancy na to, aby do nej nalezlo prilis mnoho korporatnich karieristu, co hodne zvani a casto nevi ktera bije. Pouzivani jasnejch vyrazu je tak trochu pracovni deformace - muze to znit absurdne, ale kdyz si s ostatnima zcela nevyjasnis zadani, a navic si ani pravidelne nekontrolujes prubeh jeho tvorby, muze se stat, ze ti nejakej tym zacne delat na necem jinym nez je potreba. Predelani pak znamena dalsi cas, penize, a nekdy i odklad.

Jinak abych uvedl vec na pravou miru, sam si moc preju aby CP2077 byl uspech. Lonsky gameplay video me velice nadchlo. Posledni 15 minutovy video ale bylo vcelku nezazivne splacany. Snad to bylo jen spatnym vyberem a sestrihem. Jen doufam, ze puvodni koncept nezacal prilis mnoho ustupovat napadum vsemoznejch krafalu a nezvnikne z toho nakonec nejakej kockopes. Drzim CDP palce, at si v tom zvladne udrzet nejakou jasnou nosnou vizi.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, pokud hraju z pohledu první osoby, tak nemám rád, když mi hra bere ovládání z rukou a přepíná do třetí osoby. Že se z pohledu první osoby dají udělat kvalitní cutscény, ukázal už druhý Half Life, tak proč ne?
Ano, piplání vzhledu postavy pak nebude moc užitečné, ale to klidně oželím. Postava se dá v do určité míry piplat i ve Skyrimu nebo nových Falloutech a ve výsledku taky není moc vidět (jo, jde to přepnout do třetí osoby, ale hrát už moc ne). Na těch hrách se dá kritizovat hodně, ale ještě jsem neslyšel, že by si někdo stěžoval zrovna na tohle.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
2. 9. 2019 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to rozhodne dava smysl. Na jednu stranu predvadeji, jak si budeme moct jeste vice vypiplat vzhled postavy do posledni pihy, a na druhou stranu to vlastne bude uplne zbytecny, protoze pak kvuli imerzi ve hre uz tu svoji postavu temer nikde nespatrime.

Skoro to pusobi, jakoby CDP zacinal trpet problemama velkejch firem, kde leva ruka nevi co dela prava, designovy rozhodnuti uz nedelaj lidi s talentem a vsema 5 pohromade, ale takovi ti radoby manageri - krafalove, CVeckari, a pernikari.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Drew7878: Zdroj na ty posuvníky?

Vím, že tam nebude natvrdo volba pohlaví, taky jsem mluvil pouze o tělech. Podle předchozích článků mi spíš přijde, že si budeš moci vybrat mužské či ženské tělo (či více různých těl) a nezávisle na něm mužský či ženský hlas a tím to hasne.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: To, co píšeš, možná půjde taky, ale proč si nenastavit nějaký slušný základ? Ten kus kódu, který se o to bude starat, bude ten samý.
Bethesda má ve svých hrách celkem komplexní generátor postavy tak jako tak. Komplexní na můj vkus, jsem stará škola, a jsem zvyklý navolit rasu, pohlaví, povolání a portrét výběrem z deseti obrázků. To, že je extrémně oblíbený u moderů, je jen ukázka toho, že je o to mezi hráči velký zájem. Pak stejně navlečeš postavu do těžké zbroje a co je pod ní, není vidět ani z pohledu třetí osoby.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernikdominik: Jasně, že jsou, naopak jde hlavně o přeskinování sebe, proto existují stovky modů na brnění, rozšiřování možností tvorby postavy, RaceMenu apod.

Nude mody (a ostatní mody editující meshe postav) kvůli limitacím enginu nejdou jednodušše použít jen na vybrané postavy, takže když si je tam člověk dá, tak budou na všech postavách, ale i tak je jejich hlavním úkolem udělat svojí postavu lépe vypadající. Spíš bych řekl, že modů, kde jde výhradně o přeskinování NPC je řádově méně, než modů, kde jde o přeskinování hráčské postavy.

Jednodušše řečeno, to, že je hra first person neznamená, že by hráči chtěli kašlat na tvorbu postavy.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: Ve Skyrimu jsou stovky ne-li tisíce modů na vzhled postavy a to je taky primárně first person hra. Takže kdyby to bylo k ničemu jak říkáš, proč by to bylo tak populární?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 06:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proto si mozna uplne nerozumime - v HL2 jsem povazoval za cutsceny jen neinteraktivni monology G-Mana v uvodu a zaveru, a zbytek toho o cem mluvis za naskriptovany sekvence. Myslim, ze rozdily mezi cutscene a scripted sequence snad jeste stale a dost vystizne popisuje i anglicka Wikina.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
3. 9. 2019 05:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Trollollo: Pozor, v HL hra nebrala ovládání hráči z rukou skoro nikdy vyjma okamžiků, kdy Gordon tak jako tak nemohl nic dělat (praštili ho po hlavě a někam táhli, vlezl do klece, která někam jela...) Pokud se dostal daleko od dění, NPC přerušily konverzaci a zavolaly na něj.
Jinak mi to nepřijde jako neotřelý nápad. U her z prvního pohledu je to naopak docela tradiční (viz TES, Fallout a další) bourat se to snaží spíš hry jako Kingdom Come, ale tam si zase vzhled postavy (až na oblečení) vybrat nemůžeš. Spíš je to tím, že her z prvního pohledu dnes už tolik nevychází a obecenstvo je zvyklé na pohled z třetí osoby a filmovější cutscény. Koneckonců předchůdcem CP2077 byl Zaklínač a lidi v CP2077 prostě chtějí vidět "Zaklínače v budoucnosti" a budou zklamaní, až zjistí, že jde o jiný subžánr.

Reklama
Reklama